2T pluje olejem i nie ma mocy

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis 2T pluje olejem i nie ma mocy

Ten temat zawiera 13 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 7 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #72559
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Mam problem z moim 2T. Dużo pisałem na forum ale przypomnę – 700 km temu wymieniałem tłok, pierścienie, cylinder i łożysko igiełkowe. Zestaw był tani. Docierałem jeżdżąc na poczatku do licznikowych 40 km/h, 100 km później 50, a potem więcej. Od początku wydawało mi się, że coś słabo przyspiesza. Potem zobaczyłem, że z rury niemal cieknie olej, spod uszczelki między tłumikiem a kolektorem też i pełno jest go w spalinach. Poza tym nie ma mocy. Rozpędza się do licznikowych 50 km/h, a jeśli uda się więcej to już jest niezły wyczym. Z górki potrafi iść 75 km/h ale na równym znów zwalnia.
    Czy to wina złego docierania? Złego montażu? Złej jakości pierścieni? Przepałowałem go?
    Używałem syntetycznego oleju Castrol.

    #72694
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Dodam jeszcze, że traci wolne obroty, zwłaszcza po szybszej jeździe. Gaźnik był regulowany.
    Zauważyłem, że gdy doleję srodka czyszczacego silnik i układ paliwowy (marki Shell) w rozsądnych ilościach to skuter po paru kilometrach ożywa – osiąga prędkość maksymalną i lepiej przyspiesza. Na razie mam pln dolewać 20 ml tego środka co drugie tankowanie. Ale ktoś może wie czemu nie przepala mi oleju?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #72711
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Nie zalewa go? Może wlałeś za dużo oleju lub Ci dozownik zbyt wiele podaje? Wypal to lub zlej olej z dozownika i sam zrób mieszankę w baku 1:30. Zatarcia silniczków przez wadliwie działający dozownik można liczyć w setkach sztuk – najlepiej dolewać olej do paliwa w zbiorniku i wiadomo że na pewno mieszanka jest ok.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #72713
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Michał, z moich obliczeń wynika, że mam mieszankę 1:50 – 1:40 więc teoretycznie nie powinno być problemu. 1:30 to straszna mieszanka i tego to już na pewno Bzyczek by nie przepalił.

    Powiedziała mi jedna osoba, że nie powinno się w układach z dozownikiem odłączać wężyków i robić samemu mieszanki, bo to grozi stopniowym zatarciem łożysk wału. Nie wiem ile w tym prawdy ale wydaje mi się, że nie w tym tkwi problem.

    Myślę=>

    Wszystko zacząło się pewnej środy gdy jeździłem w chińczyku z żarciem i może wysiliłem go za mocno. Miałem dość duży ruch i mogłem się zapomnieć z prędkością itd. Poza tym miałem zalany olej syntetyczny. Może był za rzadki i nie dosmarował jak trzeba? To w końcu olej do motocykli, a nie do skuterów.
    Teraz problem się zmniejszył ale koniec rury ciągle jest wilgotny (dolałem trochę półsyntetyku). I mam zamulanie i spadek wolnych obrotów, a to się zaczęło od tej pamiętnej środy… Może gdybym lał coś gęstszego od początku to byłoby inaczej…

    #72725
    Zdjęcie profilowe Dziadek100
    Dziadek100
    Użytkownik
    • Postów: 802

    Na chłopski rozum olej w 2t może się dostać tylko i wyłącznie z dozownika.To nie czterosów który przez zuzyte pierścienie może palić ojej i kopcić.Zauważyłeś może czy nie ubywa zbyt szybko olej ze zbiornika oleju ?,może po prostu coś się rozregulowało w dozowniku ?.

    P.S.Może ktoś zrobił Ci „kawał” i bez twojej wiedzy wlał Ci do zbiornika paliwa olej ?,koledzy mają różne pomysły 😉

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #72744
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Mam takie pytanie, ile pali Twój skuter? Bo jeśli spala dużo, gaźnik jest źle ustawiony to nie może przepalić dużej ilości benzyny z olejem, stąd taki efekt.

    #72917
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Nie, na pewno nikt mi niczego nie dolewał. Oleju ubywa tak normalnie – niezależnie od spalania 1 litr na 1000 km. Spalanie po mieście teraz wynosi 4,5 -4,8. Kiedyś 3,7. Gaźnik był regulowany i jest dobrze ustawiony. Mam wrażenie, że właśnie kompresja jest za mała ale muszę to sprawdzić.
    Myślę zeby lać olej mineralny, bo może go uszczelni. Albo zmienić pierścienie. Nawet je kupiłem już.

    #72921
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Masz sporo problemów z Bzyczkiem Kisiu :). Sprawdz w nim kompresje. Jak kupujesz tłok i inne części to lepiej kupuj te markowe zamienniki, albo orginalne. W chińskie zamienniki lepiej nie inwestować :).

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #72922
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Kisiu1981 napisał:

    Nie, na pewno nikt mi niczego nie dolewał. Oleju ubywa tak normalnie – niezależnie od spalania 1 litr na 1000 km. Spalanie po mieście teraz wynosi 4,5 -4,8. Kiedyś 3,7. Gaźnik był regulowany i jest dobrze ustawiony. Mam wrażenie, że właśnie kompresja jest za mała ale muszę to sprawdzić.
    Myślę zeby lać olej mineralny, bo może go uszczelni. Albo zmienić pierścienie. Nawet je kupiłem już.

    Jeżeli taki mały silniczek 50cc ciągle spala 4,5-4,8L/100km mieszanki benzyny z olejem, to siłą rzeczy zapiekają się pierścienie, ponieważ olej nie jest w stanie się spalić. Musisz zmniejszyć zużycie paliwa. Może masz za dużą dyszę, albo/i źle wyregulowany gaźnik. To cała przyczyna Twoich problemów, bynajmniej nie spowodowanych użyciem oleju „złej jakości”.

    #72945
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Miqla => chciałbym kupić kit dobrej jakości ale gdybym to zrobił to żona wygoniłaby mnie z domu razem ze skuterem. Zbieram po cichu jakieś fundusze żeby może zimą kupić coś dobrej jakości. Mam teraz trochę problemów ale liczę na szczęśliwe ich zakończenie… Choć nie wiem czy ono nastąpi. Ale ten skuter MUSI mi jeszcze wystarczyć na jakieś 5 lat.

    Pietro => do tej pory wszystko było w porządku. Palił max 3,7 i to przy naprawdę ostrej jeździe. Wszystko zaczęło się po wymianie kitu. Może był zbyt słabej jakości. Teraz nie ma mocy i stąd to spalanie.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 14 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie