2T nie pali z rozrusznika, z kopniaka tak

Witam!
W moim skuterze( Hero Puch Winner- indyjski) 2T padła pompka oleju i puszczała olej cały czas, przez co olej zalał cały filtr powietrza, gaźnik, cylinder i wydech. Po ścieknięciu oleju skuter ruszył. Jest jednak problem. Nie chce palić z rozrusznika. Na początku kręcił i czasami coś zgrzytało metalicznie, jednak po jakimś czasie zgrzytanie ustąpiło ale cały czas nie łapie. Z kopniaka pali ładnie. Kręci bardzo szybko, iskra jest, kręci wałem( sprawdzałem wykręcając świecę). Czasami na dobrze rozgrzanym silniku odpali, ale trzeba kręcić kilkanaście sekund. Czasami też prychnie/ strzeli z wydechu przy kręceniu. Raz strzelił tak konkretnie, brzmiało to jak wystrzał z broni:) Skuter ma przejechane 2000km, docierany raczej prawidłowo, tyle że stał pare lat w garażu. Proszę o pomoc.

P.S. Właśnie sobie uświadomiłem, że olej może nadal znajdować się w komorze korbowej. Czy to może mieć jakiś związek?

A akumulator w jakim stanie ? Spróbuj odpalić bez włączonych świateł.

Raczej ok, kupiony nowy jakiś rok temu, ale nieużywany. Naładowany na max. Próbowałem odpalić na podłączonym prostowniku, to samo, kręci bardzo dobrze, ale nie pali.

Nie dawno ktoś miał tu podobny problem.. okazało się, że wadliwy był moduł zapłonowy.

FragMaster a możesz opisać jak jest z jakością indyjskich skuterów w stosunku do chińskich ?

Nie wiele mogę powiedzieć, bo to prawie nowy skuter, ale rewelacji nie ma. Przez te 2000km zdążyła się zepsuć linka gazu, wskaźnik poziomu paliwa i ta pompka oleju, więc za dobrze nie jest. Plastiki też kiepskiej jakości, wszystko się łamie w rękach. No i dostępność części do tego modelu jest prawie zerowa.

Ja miałem taki problem z odpalaniem z aku, po wymianie oryginalnego modułu CDI na zamiennik.

A czy to może być niewyregulowany gaźnik?

miałem ten problem w KEEWAY-u FOCUS i poradziłem sobie z tym. Objawy były takie same okazało się że był uszkodzony zespół przeniesienia napędu z rozrusznika na wał korbowy . Jest on umieszczony pod wariatorem. Należy odkręcić nakrętkę na wale następnie ściągnąć wariator i już ta część pojawia się jako następna. Aby ją zdemontować należy jeszcze odkręcić dwie śrubki trzymające koło zębate przenoszące napęd z rozrusznika elektrycznego na ten podzespół - koszt tej części około 60zł . Powodzenia