2t czy 4t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #1388 Reply
    gontekpl
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 0
    • Postów: 1

    Witam. Zastanawiam się nad kupnem skutera firmy Kymco(50ccm). Jaki rodzaj silnika polecacie i dlaczego. Z góry dziękuję.

    #1389 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Chciałem dodać swoje odczucia T2 z T4. Przejechałem na nich po 9tyś km (oba chinole).
    T2:
    + przyśpieszenie
    + mało awaryjny (mechanicznie)
    + v-max (zależy od skutera)
    + Tuning
    – Głośny
    – więcej pali
    – nie wygodny przy dłuższych jazdach
    – (w moim przypadku) praca silnika

    Podsumowanie:
    Idealny skuter dla osób bawiących się skuterkiem lub na krótkie odcinki. V-max i przyśpieszenie jest ok. Skuter na dłuższych odcinkach bardzo męczy i nie ma przyjemności z jazdy (+50km)

    T4:
    + bardzo mało pali
    + CICHY
    + po wyregulowaniu idealnie podzespołów (idealista) piękna praca silnika
    + V-max (zależy od skutera)

    – słabe przyśpieszenie
    – nie nadaje się do wyścigów (nie lubi bardzo wysokich obrotów)
    – tuning (mało wydajny)
    – trochę droższe podzespoły

    Podsumowanie:
    Skuter idealny na dłuższe trasy lub do pracy/szkoły. Nie nadaje się do trików ani do wyścigów.

    Oczywiście to jest moja osobista opinia. Na dzień dzisiejszy jeżdżę t4 Quest-em 1 i jestem z niego zadowolony (loteria). Jedyny minus skuterka to dodatkowe wydatki po kupnie (z salonu) takie jak:
    – linka prędkościomierza (po 100 km pękło zbrojenie!)
    – regulator napięcia (jakby go nie było)
    – półksiężyc (po paru uderzeniach połamała się (!!))

    Serdecznie pozdrawiam
    rogalov

    #1392 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    #1394 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    qazwsxedc wrote:

    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    #1396 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Jeszcze dorzucam fajne animacje i obrazki z cyklu jak działa silnik dwusuwowy i czterosuwowy:

    2T:
    4T:

    Źródło: Wikipedia:)

    #1397 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Leszek wrote:

    qazwsxedc wrote:
    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    Pierwotnie, o to chodzilo w tym „sporcie”;p

    #1399 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Leszek wrote:

    qazwsxedc wrote:
    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    I dlatego zmieniłem na 4t. Konfort + mruczenie silniczka… ehh..

    #1400 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Ze skuterem też tak jest;p
    Powiedz mi czym jeździsz, a powiem Ci kim jesteś;p

    #1401 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    qazwsxedc wrote:

    Ze skuterem też tak jest;p
    Powiedz mi czym jeździsz, a powiem Ci kim jesteś;p

    To kim ja jestem?

    #1403 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Jeśli jeżdzisz 4T to raczej jesteś typem, który lubi spokój i statyke, nie zalezy mu żeby jazda była czymś ekscytującym. Jeśli nie lubisz zapachu „zupy” to też wiele z mechaniką wspólnego nie masz, nie grzebiesz przy moto.

    Zgadłem?

    #1404 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 12
    • Postów: 13

    Na dzień dzisiejszy jeżdżę t4 Quest-em 1 i jestem z niego zadowolony. Ba silnik ma taki że markowe wymiękają 😉 (oczywiście kulturą pracy)

    #1407 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    qazwsxedc wrote:

    Jeśli jeżdzisz 4T to raczej jesteś typem, który lubi spokój i statyke, nie zalezy mu żeby jazda była czymś ekscytującym. Jeśli nie lubisz zapachu „zupy” to też wiele z mechaniką wspólnego nie masz, nie grzebiesz przy moto.
    Zgadłem?

    Zgadłeś!

    #1409 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Questy od zawsze miały nie najgorszą opinie-pamiętam, że lata temu kumpel, jeszcze w gimnazjum katował takiego ostro- pomimo, że odpadły plastiki, a lampy były na opaskach i taśmie klejącej, to silnik działał bez zarzutu:)

    #1918 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 190
    • Postów: 191

    Do normalnej jazdy tylko 4T, 2T to przeżytki i nigdzie poza Europą wschodnią nie spotkasz nowego scoota w klasie pojemności 50ccm z silnikiem 2T, w czterosuwach montowane są już wtryski paliwa żeby obniżyć emisję spalin, a co tu mówić o 2T z ich paliwożernością a co za tym idzie wysoką emisją spalin.

    #5660 Reply
    Patryk
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 25
    • Postów: 25

    Leszek wrote:

    qazwsxedc wrote:
    rogalov przedstawił porównanie perfekcyjnie!
    Choć w kymco nie musisz się bać o awaryjność w żadnym typie silnków.
    Wiadomo, mocniejsze będzie 2T, ale będzie troche więcej palić + koszta oleju.
    4T będzie ekonomiczne, ale będzie słabsze.
    Zależy do czego będziesz wykorzystywał ten sprzet:)

    Ja nie mogę jeździć 2T. Ten zapach i ten dźwięk doprowadza mnie do szału;)
    Do tego słychać Cię na 2 kilometry:)

    Nie wiem dlaczego narzekasz na 2T. Osobiście posiadam Kymco s 9 2T. Moi znajomi maja 4T a i tak mogę potwierdzić że mój sprzęt chodzi o wiele ciszej. Co do dymku z rury to nie zaprzeczam, ale z spalaniem też nie do końca tak to się ma. Jeżeli ktoś nie wieży to powiem że przy jednakowej jeździe spala mniej od Benzera Columbia 4T (tylko z tym skuterem porównywałem)

    #5665 Reply
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • Postów: 1 592
    • Postów: 2 361

    Wiesz, ja jestem jak to kiedyś powiedział Qaz – KANAPOWCEM:) Dlatego nie lubię 2t.

    Teraz nawet jeszcze bardziej, bo testuje taki skuter, który wydala taką ilość dymu i smrodu, że aż mnie głowa boli… Nie mówiąc już o spalaniu. 4.5 – 5 L/100. To tyle spala w trasie Panda Multijet.

    #5666 Reply
    Patryk
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 25
    • Postów: 25

    no cóż każdy woli co innego ja miałem 4T i nie żałuję że zmieniłem na Kymco s 9

    #5668 Reply
    MarianMj
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 60
    • Postów: 60

    Leszek wrote:

    Wiesz, ja jestem jak to kiedyś powiedział Qaz – KANAPOWCEM:) Dlatego nie lubię 2t.
    Teraz nawet jeszcze bardziej, bo testuje taki skuter, który wydala taką ilość dymu i smrodu, że aż mnie głowa boli… Nie mówiąc już o spalaniu. 4.5 – 5 L/100. To tyle spala w trasie Panda Multijet.

    No Leszku rzeczywiście może tak być hehe
    Ale dobry olej,dobra regulacja gaźnika i co najważniejsze „zdrowy” silnik i można to w dużym stopniu wyeliminować.

    #5669 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 173
    • Postów: 3 266

    Nie ma to jak ten niepowtarzalny dźwięk 2T 😀

    #5675 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Zgadzam się z Hugo;D ten dźwiek!

    #5680 Reply
    lukas548
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 206
    • Postów: 206

    #5683 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Teoretycznie owszem, ale w praktyce wygląda to tak, że eksploatacja 2T jest tańsza choćby ze względu na niski koszt napraw z powodu prostej budowy silnika, podzespołów itp.
    Gadanie, że 2T to przeżytek jest poprostu bujdą, ponieważ spójrzcie jakie silniki mają „najlepsze” sprzęty, owszem na wtrysku, ale to dalej 2T pijące zupe, a nie czystą wache;)

    #5693 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Ja uwazam, ze w pojemnosci objetosci kieliszka jedyny sluszny wybor to 2t !.
    Moze wiecej pali , jest glosniejszy, ale ten skuter jakos jedzie .
    Fakt faktem- nie jechalem nigdy porzadnym 4t 50cc , ale jechalem nie jednym chinskim skuterem 4t .

    #5699 Reply
    lukas548
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 206
    • Postów: 206

    Masz rację

    #6056 Reply
    inca
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 150
    • Postów: 155

    Przy mojej wadze 120+ skuter 4T nie wciągnął by mojego cielska np na podjazd wiaduktu 🙂 2T daje radę i silnik smiesznie chodzi zwłaszcza po spuszczeniu z obrotów (bym by rym bym bym – jak syrena) i ten niepowtarzalny zapach spalin 🙂

    #6067 Reply
    Majker
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 1 059
    • Postów: 1 060

    Patrykk wrote:
    Fakt faktem- nie jechalem nigdy porzadnym 4t 50cc , ale jechalem nie jednym chinskim skuterem 4t .

    Z porządnym 50 4T to bardzo różnie bywa – o ile Kymco czy Piaggio ciągną bardzo przyzwoicie, o tyle SYM(ten, co jest w Orbicie I i Fiddle II, jest jeszcze drugi w Mio i Orbicie II, ale nim nie jeździłem) nie lepiej niż chińskie 4T 🙂 Tyle z mojego malutkiego doświadczenia 🙂

    Moja opinia:

    50 – 2T. Pali wciąż stosunkowo mało, jest żywotny(o ile oczywiście to porządna, markowa konstrukcja), a ciągnie nieporównywalnie lepiej. Dźwięk niespecjalnie mi przeszkadza, choć też zależy od silnika.

    100, 125 i wzwyż – 4T. 2T w takich pojemnościach jest paliwożerne i sporo mniej żywotne od czterosuwa, a tak duży 4T zapewnia już dość pokaźny zapas mocy. 🙂

    #6083 Reply
    grocik
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 305
    • Postów: 310

    Ja preferuje 2T, ta moc i w ogóle 😈

    #6136 Reply
    lukas548
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 206
    • Postów: 206

    Tylko 2t do poj 100c ma racje majker

    #22091 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 173
    • Postów: 3 266

    Wady i zalety silnika dwusuwowego

    Zalety

    1. Prostsza i lżejsza konstrukcja w porównaniu z silnikami czterosuwowymi.
    2. Duża równomierność biegu (możliwość zastosowania mniejszego koła zamachowego).
    3. Większa moc silnika (0 50-70%) w porównaniu z silnikiem czterosuwowym z tej samej pojemności skokowej.
    4. Mniejsze koszty produkcji.

    Wady

    1. W tradycyjnych konstrukcjach silnika duża uciążliwość dla środowiska w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
    2. Mniejsza sprawność w porównaniu do silnika czterosuwowego (straty podczas przepłukiwania znacznie zwiększają zużycie paliwa).
    3. Krótsze przebiegi między naprawcze w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.

    #22095 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Jak 50-tka, to tylko 4T jeździłem Agility 4T, odblokowany v-max 75km/h przy mojej wadze 80kg i spalanie max 2,5l/100km. Ładny dźwięk czterosuwa i nie trzeba dolewać oleju do zbiorniczka. Odblokowany i tuningowany 2T potrafi spalić nawet 6l/100km. Teraz obalę mit o spalaniu 2T z silnikiem 125ccm. Honda Pantheon 125 2T przy prędkości stałej 90km/h spalała mi 3l/100km. 50-TKA TYLKO 4T.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 2t czy 4t
Twoje informacje:




Back to top button