2T czy 4T jaki silnik wybrać?

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #90670
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Domyślam się że artykuł pisany z własnego doświadczenia – jasno i wyraźnie(mnie się podoba).Z jednym natomiast nie mogę się zgodzić. Jest możliwość tuningu silnika 4T w skuterze.Ale to już od właściciela pojazdu zależy czy warto i jaki ma sens.Każdy tuning silnika jest kosztowny czy to 2T czy 4T.Mam tu na myśli markowe części.Tak na zakończenie skuter ma być wygodny niekoniecznie szybki.

    #90671
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Wiesz, właściwie w 4T możliwość tuningu to wymiana cylindra.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #90672
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 307

    Tak Leszku, ale do tego dochodzi jeszcze wymiana wario i sprzęgła, bo wątpie żeby seria sobie poradziła z większym cylkiem.Ale kupując świadomie skuter z silnikiem 4T nastawiając się na takie kosztowne zmiany to dla mnie nie ma sensu.Chyba że ktoś ma pieniążków ponad stan.

    #90673
    Raf
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Właśnie nie wiem jak rozumieć kwestie „braku sensu tuningu 4T”, o której to wspomniał autor publikacji. Najprostrzym tuningiem jest w 4t modyuł CDI – w przypadku np. Kymco Agility czy New Dink – praktycznie jest on darmowy, bo polega na przecięciu kabelka w module, oraz zdjęciu blokady na wariatorze (w Kymco jest to robione w standardzie – dzięki temu przy samym zdjęciu blokady na wario lecimy w ND 65 km/h). Tym sposobem (cdi + wariator) już uzyskujemy prędkość vmax ok 70 do 75 km/h przy np NewDinku, a w przypadku Agility da nam to vmax 80 km/h. Podsumowując tylko te 2 zmiany – za darmo (lub raptrem za 100 do 260 zł o ile wolimy CDI wymienić i nie kombinować z oryginanym) mamy tuning pozwalający „jechać” z prędkością 75- do 80 km/h. Cylinder – tu kwestia „tylko”, albo jak kto woli „aż” zwiększenia mocy naszego skuterka – o ile w przypadku innych jednostek może jest to niekonieczne, o tyle akurat w ciężkim New Dionku (czy odpowiedniku maxiskuterów) jest to przydatne, bo po prostyu taki New dink sporo waży… nawet przy braku wymiany wariatora, sprzęgła, da nam to [po prostu moc – koszt w miare firmowego cylka to ok 250 do 600 zł (nie licze badziewia po 100 i 150 zł – liczyłem w cenie minimalnej Naraku – ja akurat „dałem się nabrać na renomę Polini” co mnie kosztowało łacznie 1000 zł i to niepotrzebnie w przypadku cylindra… ceny Naraku wydają się ok, jakość także już jest wystarczająca, a w zależności od pojemności wydamy max do 600 zł – chociaż lepiej wymienić taniej na 7x czy 80 cm, niż na 90 co przedroży nam tuning niepotrzebnie). Wymiana wwariatora, sprzęgła, paska na kelwarowy – owszem daje to takze pare km, jednak nawet bez takiej wymiany (podsumujmy może CDI gratis po własnej przeróbce, lub góra 260 zł za CDI Naraku, cylinder za 250 do 450 zł, czyli łacznie od 250 do 700 zł stosując markowe częsci) mamy moto zarówno mocny, jak i jeżdzący z vmax 75 – 80 km/h, przy zachowaniu spalania 2,3 l/100 km. Dla mnie akurat cena rozsądna jak i prędkość wystarczająca… zwłszcza biorąc pod uwagę, że 2T przy takim już tuningu potrafią łykać od 3,5 do 5 l/100 km.

    #90674
    Raf
    Użytkownik
    • Postów: 269

    aha jeszcze może zakończe , bo zapomniałem dodać o tym wariatorze i sprzęgle – po kosztownej wymianie (włacznie z tymi powyżej z zastosowaniem takich marek jak Polini, itp) NewDink idzie góra do 80km/h (znam jeden przypadek udokumentowany 85km/h), Agility portafi jeździć ok 90 do 95 km/h – był jednak to dosyć drogi tuning, jednak nie odbiegający koszem od tuningu 2T (a nawet tańszy, bo w 2T dochodzi wydech za 450 czy 600 zł, gdzie w 4T to się mija z sensem). Tańszym kosdztem (do 1000 – 1500 zł, co mozńa zrobić i tak później „przy okazji”, jak już np będziemy mieli 20 tyś km i tak będzie zalecana wymiana „wnętrzności”) możemy sobie zrobić inne rzeczy, ale akurat CDI i cylek to nie jest taki koszt, a ta wymiana naprawdę dużo daje. Ja wiem że osiągi vmax nie są po takowej porównywalne do 2T, ale jak przeliczymy kwestie „szybkość kosztem spalania” to w rozrachubnku ekonomicznym jednak przeważa 4T. Podsumowując krótko – w 4T da się osiągnąć vmax 75 do 80 km bardzo niskim kosztem (i wyeliminować wadę, a więc mało mocy i słabe przyśpieszenie). 2T natomiast prawdziwy tuning jest bardzo drogi, dużo droższy niż 4T (jak ktoś chce mieć super maszynę to standardem jest „wkładanie w moto” od 1500 do 3000 zł w taki tuning), osiągnąć można prędkość ponad 100 km/h, ale kosztem ogromnego spalania. Tak więc „jak kto woli” – albo poszaleć (2T), albo ekonomicznie jeździć, przy drobnym i tanim tuningu mając w miarę ok moc silnika i „awaryjnie zapas prędkości” – bo sądze że te vmax 75 spokojnie na skuter „awaryjnie” wystarczy.

    #90675
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Raf, dzięki za tak rozbudowaną wypowiedź, w pełni racja. Tyle, że ja mowiłem o tuningu samej jednostki, a nie skutera:) CDI to nie silnik, tak samo jak wariator:)

    #90676
    Raf
    Użytkownik
    • Postów: 269

    ko – ale ogólnie jakiś „mit jest” wśród posiadaczy 2T, że $T to po prostu „skuterki nie mające zarówno mocy jak i prędkości”, a akurat o ile faktycznie ograniczymy się do opisu „tuningu silnika” to w 4T to nie daje nic poza mocą (w odróznieniu od 2T). Jednakże i z 2giej strony właśnie „głupie CDI” daje na tyle wystarczająco (w tym cylek) aby spokojnie być zadowolonym z 4T – dlatego o tym wspomniałem (jak i też dlatego aby „obalić” teorie drogiego tuningu 4T, o jakiej wspomniał pyjan).

    #90677
    Raf
    Użytkownik
    • Postów: 269

    aha jeszcze odnośnie wypowiedzu pyjana „Tak Leszku, ale do tego dochodzi jeszcze wymiana wario i sprzęgła, bo wątpie żeby seria sobie poradziła z większym cylkiem” – to zależy z jakim 4T mamy styczność – osobiście nie mam doświadczenia z chinolami (w takowym razej bym wymienił), ale kymco akurat sobie radzą nawet z 80cc spokojniena standardzie po tuningu (po prostu materiały są jakościowo ok) – dalszy tuning wario, itp (już kosztowniejszy bardziej) daje nam raptem tylko 10 km/h więcej – więc kwestia „czy jest sens” na starcie to robić.

    #90678
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Jeżdząc na dobry oleju oraz paliwie oraz mając wyregulowany gaźnik problem dymu i zapachu praktycznie znika.

    #90714
    skuterman
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Ja tez miałem taki dylemat wybierając Kymco. Syn chciał dwusuw dla lepszych osiągów a ja wolałem czterosuw. I kupiłem czterosuwa. Jak na razie jestem zadowolony. Ale faktycznie przeglądy są drogie. Pozdrawiam Vojtek

    #90833
    SCypion
    Użytkownik
    • Postów: 9

    No to już wiem czym mój stary kierował się wyborem 2T. Chyba chodziło mu właśnie o te koszty przeglądów o których pisze skuterman.

    #90834
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Ja to podliczałem… koszty paliwa do 2T są większe o 60% od 4T. Zapłacisz mniej za przegląd o 50 zł, a na stacji wydasz znacznie więcej.

    #90839
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Coś a coś- 2T daje lepsze osiągi. Zależy od preferencji kierowcy;)

    #90840
    SCypion
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Tylko że ja dużo nie jeżdżę… 😀

    #91039
    lukas548
    Użytkownik
    • Postów: 206

    Jeszcze silniczek wankla jest ale mało stosowany

    #91195
    DADOS32
    Użytkownik
    • Postów: 1

    http://questforum.pl/forum/ Forum o tuningu chinoli sam mam questa’04 seryjny sam ściągałem blokady i śmiga 85 i niby 4t nie mają mocy??

    #91292
    stenek
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Wlasnie. 4T tez mozna tuningowac, ale nieco w mniejszym stopniuu. mozna wymienic np cylinder, przelozenia, wariator, sprzeglo..

    #91302
    dmajchrzak4
    Użytkownik
    • Postów: 3

    cześć chłopaki. jestem posiadaczem Piaggio nrg mc3 wyposarzonego w 2t silnik chłodzony cieczą prędkość max 105-110km/h moc 7km spalanie na poziomie 4 l. mój kumpel ma 4t kymco prędkoś max 90 też 7 km i spalanie 2,5 l mniej pali ale za nic nie oddał bym dźwięku silnika 2t. czujesz i słyszysz że jedziesz

    #91303
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    🙂 Widzisz, wszystko zależy od preferencji:)

    #92526
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Kiedyś robili Syrenki, Trabanty I Wartburgi 2T, skoro to taka dobra technologia czemu nie ulepszali takich silników i nie przetrwały do dziś? Z motocyklami i skuterami jest to samo, czas świetności silnika 2T mamy już za sobą..tylko patrzeć jak powstaną skuterowe hybrydy, a może Diesle? 😉 Royal Enfield ma już swój motorek z silnikiem Diesla który charakteryzuje się niskim spalaniem ok. 1,5l.ON/100km. to by było coś w skuterze! a nie zachwycanie się pierdzącym dwusuwem żłopiącym galon/100km.

    #95070
    max650
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Witajcie, Zaczynałem od skutera 50tki 2T, potem miałem motorek 125 4T. Raf, jak mierzyłeś prędkość max Agility? Bo chyba nie GPS’em. Niestety nie wierzę, że realny vmax seryjnej, odblokowanej 50tki 4T to ~80kmh. Mój motorek 125 4T osiągał realne vmax ~100kmh. Mój skuter, po tuningu (tłumik, vario, sprzęgło) osiągał na granicy swoich możliwości vmax <90kmh. Znajomy miał 50tkę 4T (taki motorek Sachs) i klął na 50kmh po odblokowaniu. W końcu zmienił cylek na 70ccm i nadal był niezadowolony ~60kmh. Dla mnie jedynym wytłumaczeniem takich osiągów Agility 50 jest..odczyt prędkości ze skuterowego licznika. Jeśli tak, to się zgodzę, na liczniku moja Aprilia SR50 LC przekraczała swobodnie 120kmh. Najtańszy sposób na w miarę realny odczyt prędkości to licznik rowerowy, zestrojony z GPS'm. Pozdrawiam.

    #97430
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Właśnie są ludzie, którzy się tym pierdzącym dwusuwem zachwycają (ja). Brymbymbymbym i życie jest piękniejsze!

    #293497
    Iso29
    Użytkownik
    • Postów: 15

    Ja posiadam 4T 125 cc i Jestem zadowolony ze mi mało pali bo bierzemy skuter poto by jezdzić po mieście a nie na tor wyścigowy,Dojazd pracy,szkoły za niewielkie pieniondze.

    #293507
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 942

    nie uogólniaj tak. To akurat ty (w sensie że część z nas tak) masz takie potrzeby/oczekiwania – a inni oczekują czegoś innego od skutera. Dlatego powstał burgman 650 czy yamaha t-max 5×0. Inaczej palą, inaczej kosztują i inne mają walory. I mają rzesze zwolenników.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button