154fmi ,problem z rozrządem

Witam mam problem z silnikiem 125ccm 4t
154fmi. Cylinder i tłok 110 a głowica 125ccm problem polega na tym że po obruceniu wałem korbowym w prawo czy w lewo to po trzech obrotach tłok spotyka sie zaworem .Może ktoś zna przyczyne i pomoże. Z góry dzięki .

ale było dobrze i zmieniłes coś i zrobiło sie źle? więcej informacji podaj

Zmieniłem wał korbowy tłok i nie działa. Na starym wałku bylo okej też była glowica 125ccm

Wał zmieniłem na nowy ale wymiary oczywiście te same .Działa jak dam uszczelki z trzy to sie przełamuje

skoro zmieniłes wał i zrobiło się źle to zakładał bym że wymiary tego nowego wału nie są identyczne - które wymiary weryfikowałeś? wykorbienie? długość korby?

Teraz zmierzyłem obydwie korby są z talimi wymiarami

a wykorbienie?

Takie same wymiary

A jak bym dał uszczelki z trzy żeby sie nie blokowało to mogło by tak być?

ale to sie kupy nie trzyma co piszesz. jeżeli to nowy wał i nie masz nigdzie luzów to musi miec inne wymiary wykorbienia.
Chyba że źle poskładałes rozrzad.

Mierzyłem wszystko suwmiarką i jest tak samo jedynie to to że stara korba ma lekki luz i lata troszke na boki rozrząd ustawialem według znaków i nic to nie dallo zakladalem dwie inne glowice stare i też

Kombinuje już przy tym silniku dlugi czas i dalrj nie mam pojecia co jest grane też caly czas myślę o tym wale korbowym że on jest przyczyna ale ma takie same wymiary jak stary

Myślę zeby dać te uszczelki ale nie wiem czy będzie odpalał i czy będzie dobrze pracował.

mierzyłeś wykorbienie? napisz jasno

Nie mierzyłem

Jak to zmierzyć?

musisz złapać rozmiar od osi wału do osi obrotu stopy korbowodu - x2 to jest skok tłoka. nie wiem czy masz go na stole czy w silniku, Na stole to łatwo a w silniku to trudniej… zwłaszcza że tu 2mm mogą robić.

Mam na stole go

Możesz jakiś schemat wysłać czy coś bo nie rozumiem jak to zmierzyć :confused:

Wiesz co to jest oś wału ? Zmierz odległość od tej osi do stopy korbowodu i pomnóż x2 Da ci to skok tłoka, to samo robisz ze starym wałem i porównujesz wyniki