154fmi ,problem z rozrządem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #718156
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Witam mam problem z silnikiem 125ccm 4t
    154fmi. Cylinder i tłok 110 a głowica 125ccm problem polega na tym że po obruceniu wałem korbowym w prawo czy w lewo to po trzech obrotach tłok spotyka sie zaworem .Może ktoś zna przyczyne i pomoże. Z góry dzięki .

    #718157
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 899

    ale było dobrze i zmieniłes coś i zrobiło sie źle? więcej informacji podaj

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #718166
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Zmieniłem wał korbowy tłok i nie działa. Na starym wałku bylo okej też była glowica 125ccm

    #718167
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Wał zmieniłem na nowy ale wymiary oczywiście te same .Działa jak dam uszczelki z trzy to sie przełamuje

    #718168
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 899

    skoro zmieniłes wał i zrobiło się źle to zakładał bym że wymiary tego nowego wału nie są identyczne – które wymiary weryfikowałeś? wykorbienie? długość korby?

    #718197
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Teraz zmierzyłem obydwie korby są z talimi wymiarami

    #718198
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 899

    a wykorbienie?

    #718199
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Takie same wymiary

    #718200
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    A jak bym dał uszczelki z trzy żeby sie nie blokowało to mogło by tak być?

    #718201
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 899

    ale to sie kupy nie trzyma co piszesz. jeżeli to nowy wał i nie masz nigdzie luzów to musi miec inne wymiary wykorbienia.
    Chyba że źle poskładałes rozrzad.

    #718202
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Mierzyłem wszystko suwmiarką i jest tak samo jedynie to to że stara korba ma lekki luz i lata troszke na boki rozrząd ustawialem według znaków i nic to nie dallo zakladalem dwie inne glowice stare i też

    #718203
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Kombinuje już przy tym silniku dlugi czas i dalrj nie mam pojecia co jest grane też caly czas myślę o tym wale korbowym że on jest przyczyna ale ma takie same wymiary jak stary

    #718204
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Myślę zeby dać te uszczelki ale nie wiem czy będzie odpalał i czy będzie dobrze pracował.

    #718207
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 899

    mierzyłeś wykorbienie? napisz jasno

    #718215
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Nie mierzyłem

    #718216
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Jak to zmierzyć?

    #718217
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 899

    musisz złapać rozmiar od osi wału do osi obrotu stopy korbowodu – x2 to jest skok tłoka. nie wiem czy masz go na stole czy w silniku, Na stole to łatwo a w silniku to trudniej.. zwłaszcza że tu 2mm mogą robić.

    #718218
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Mam na stole go

    #718219
    Jakub Jabłoński
    Uczestnik
    • Postów: 13

    Możesz jakiś schemat wysłać czy coś bo nie rozumiem jak to zmierzyć 😕

    #718397
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    Wiesz co to jest oś wału ? Zmierz odległość od tej osi do stopy korbowodu i pomnóż x2 Da ci to skok tłoka, to samo robisz ze starym wałem i porównujesz wyniki

    #718399
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 995

    U Ciebie problemem może być to, że głowica od 125ccm ma szersze zawory niż wcięcia w tłoku 110ccm i stąd kolizja. W teorii możesz dać więcej uszczelek ale pod cylinder nie głowicę. Pamiętaj tylko, że nie biorę odpowiedzialności za twoje modyfikacje. A widać, że się na tym nie znasz.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button