139QMB – wolno schodzi z obrotów (albo nie schodzi)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis 139QMB – wolno schodzi z obrotów (albo nie schodzi)

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 4 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #291789
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 805

    Witam.
    Od kilku dni mam problem. Otóż jedzie się normalnie, silnik pracuje ok, ale jak zwalniam i sprzęgło puszcza, to normalnie obroty powinny zejść na 1800 obr/min. U mnie zatrzymują się na ~3000 i tak stoją. Czasami po kilku sekundach takiego zatrzymania na 3000, gdy szybko ruszę manetką obroty ciut wzrosną i spadają na swoje 1800 (zawiesza się podciśnieniowa przepustnica czy jak?); niestety nie zawsze to pomaga – czasem w ogóle nie chcą spaść do swoich 1800. A po ruszeniu z miejsca, jeździe i znów zdjęciu gazu sprzęgło puszcza i obroty ustawiają się znów na ~3000.
    Podejrzewam, że to sprawa za ubogiej mieszanki, tyle że świeca jest ok. a śr.skł.mieszanki mam już wkręconą prawie do oporu (wykręcona jest tylko ćwierć obrotu, bo wykręcenie więcej daje efekt duszenia się przy ruszaniu – czyli za dużo powietrza) a wkręcenie jej do oporu nic nie pomaga. Czyli co…. nadal za uboga mieszanka? To jak mam ją wyregulować?

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #291795
    Zdjęcie profilowe Leonardo
    Leonardo
    Użytkownik
    • Postów: 147

    w lato ustawialem gaznik tak by mial te 1800 obrotow wlasnie po zejsciu z ssania , umnie dzis wyglada to tak (od lata nie ruszałem) silnik wchodzi na 4k obrotow na ssaniu i kiolo sie kreci sam z siebie schodzi na okolo 2500 obr po wylaczeniu ssania po przejechaniu ok 10km (do pracy mam 18) na swiatłach np. schodzi sam do 3000 obr , a teraz powiem ci lepsze skuter stoi noc rano odpalam czekam az zejdzie z ssania jade do pracy max predkosc 60km (waze 107kg) , jestem w pracy o 9.30 dkuter caly dzien stoi na powietrzu do godz 20 wiec czas ten sam co np .noc w garazu, wsiadam odpalam czekam az zejdzie z ssania i jade do domu , tadam magia skuter jedzie 70km max i tak dzien w dzien od miesiaca
    ps cylinder standard 50ccm ten sam co byl od poczatku mialem przejsciowo 90ccm ale glowica przepuszczala i wlozylem juz dawno temu standard.

    ———————————
    Romet Router Grande 2014 – Sprzedany
    Junak 901F 2015
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #291805
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    pany bo to są skutery składane przez chińskich szamanów,maja dusze i żyją własnym życiem:D
    A na poważnie to chińczyki [i nie tylko] są wrażliwe na pogodę i nic pany za bardzo nie poradzicie,u Leonardo nie ma sensu dłubać a ty Berg możesz włożyć zwężkę w dolot i wtedy próbować regulować.
    Za tą siateczką z krzyżykiem:)
    http://img.bazarek.pl/135313/11871/860297/2661355654bbc3240c632f.jpg

    #291808
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    U mnie takie zachowanie silnika miało miejsce dwa razy. Pomogło dolanie preparatu do czyszczenia układu paliwowego, obroty od tego czasu stabilne (bez regulacji). Ale wypłukiwanie syfu potrwało dwa zbiorniki… Po trzecim tankowaniu wszystko wróciło do normy.

    #291851
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Ja też takie rzeczy miałem i mam w chinolu – między innymi dlatego wybrałem swój drugi jednoślad z elektronicznym wtryskiem. Teraz odpala od dotyku i nie ma opcji, że nie. Sonda lambda sama ustala dawkę paliwa, i zawsze mam 1500-1600 obrotów – no może jak jest zimny dopiero co odpalony po nocy to jest 2000 obrotów.

    Co do opisanego wyżej przypadku – nic z tym nie zrobisz to jest gaźnik i on raz podaje zbyt ubogo, a raz zbyt bogato. Przyzwyczaj się do tego. Powodzenia w regulacji.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #291855
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 721

    Od kiedy sonda lambda ma jakiekolwiek znaczenie przy rozruchu na zimno?
    Przy zimnym starcie jest barana pod uwagę tylko temperatura zasysanego powietrza oraz jego podciśnienie (MAP sensor) lub masa/przepływ (MAF sensor).
    W związku z temperaturą silnika jest uruchomione ssanie i mieszaka jest wzbogacona ponad normę. lambda jest w tym czasie olewana z dwu powodów:
    – na ssaniu dostała by szału
    – jest zimna – a do prawidłowej pracy potrzebuje bardzo wysokiej temperatury
    dlatego większość współczesnych czujników tlenu ma grzałkę (4 przewody).
    Więc na zimnym starcie zimna lambda jest olewana. Dopiero po odpowiedniej temperaturze silnika komputer dochodzi do wniosku że czas zmniejszyć faze ssania i zacząć uwzględniać odczyty z lambdy (bo zapewne się nagrzała) do korekt map wtrysku. Lekkich korekt a nie jakiegoś ustalania czegokolwiek.

    Małe pojemności tak mają że dla nich zmiana temperatury o 20 stopni bywa problemem i ma wpływ na prace silnika. Przy 125cm u mnie nie ma znaczenia czy jest +33 czy -4. Odpala tak samo. Więc można – a nie ma wtrysku. To kwestia regulacji układu zasilania paliwem.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #291858
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 805

    Dzięki za podpowiedzi i naprowadzanie.
    Dziś wyjąłem filtr powietrza i do prania (na pewno nie zaszkodzi). Zwężkę wsadziłem; jak wyschnie filtr to zobaczę jaki będzie efekt.
    Dziwne te gaźniki podciśnieniowe…..

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #291859
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    No dziwne a większych przeważnie są 4:)

    #291868
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 805

    Najważniejsze, że daje się je jakos opanować 😉

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #291888
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Berg,i jak po praniu?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie