139FMB(110ccm) przerywa na wysokich obrotach

Otagowano: , ,

Oglądasz 20 odpowiedzi wątku
  • Autor
    Wpisy
    • #200119 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Witam, po zmianie pojemności na 110ccm silnik przerywa na wysokich obrotach i jego vmax wynosi około 45-50km/h (po odjęciu gazu przy takiej predkosci silnik prycha, charczy i strzela) Dodam jeszcze, ze powyżej pewnych obrotów silnik jedynie kręci się coraz szybciej, lecz mocy nie daje żadnej. Na początku myślałem, że to wina gaźnika więc kupiłem taki z allegro do quada 110, ale okazało się, że ma taki sam przelot co oryginalny od 50 i nic to nie dało (pz19). Wiem, że powinien być większy, ale zastanawia mnie to dlaczego niektórzy jeżdżą na takich pz19 i nie narzekają, a mój no… słabszy od 50, na której wyciągałem 60-65. Oczywiście moduł odblokowany, świeca i fajka nowe. W gaźniku podnosiłem iglice najwyżej lecz nic to nie dało. Może być to wina kabla WN? Proszę o poradę, ponieważ szkoda pieniędzy, żeby kupować kolejny gaźnik i eksperymentować czy podpasuje czy nie.
      Dołączam filmik na którym widać i słychać mój problem.
      https://www.youtube.com/watch?v=7NPWUtb16J8
      (słychać strzał z gaźnika w 0:18)
      Proszę o pomoc i z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam.

    • #200123 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Niestety [nie lubię ich i są do du..] ale po założeniu filtra stożkowego i modułu bez kagańca objawy powinny ustąpić

    • #200124 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Stożek jest zamontowany, a moduł odblokowany 😉
      Na 50tce kręcił bardzo wysoko, dopiero teraz takie coś sie przytrafiło ;/

    • #200125 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      a rozrząd i luz na zaworach? dobrze? mozesz sprawdzić z innym modułem. to nie jest tak że każdy pasuje idealnie

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #200126 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      rozrząd i luz raczej dobrze, robili mi to u mechanika, więc powinno być dobrze. Ale z ciekawości kupie szczelinomierz i sprawdzę luzy, bo silnik troche klekota. Modułu innego niestety nie mam ;/ jedynie ten oryginalny zablokowany i ten odblokowany co teraz jest. A czy powodem nie może być np świeca? Wiem, że była założona nowa, ale różne rzeczy się trafiają ;p

    • #200128 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Może być świeca,możesz spróbować na blokowanym module a jak był robiony u mechanika samochodowego to i luzy i rozrząd może być do sprawdzenia.

    • #200129 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Robiony był u mechanika od motocykli, więc raczej wszystko dobrze, problemem było, że tłok był za wysoki i nie pasował i musieli go szlifować, bo bił o głowicę. Kupię dziś jakąś tanią świecę i sprawdzę co i jak, no i podepnę ten zablokowany moduł. Dzięki za odpowiedzi, dam znać czy to coś dało 😉

    • #200135 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Się nie szlifuje tylko daje kilka uszczelek pod cylek bo może wstępować spalanie stukowe (spalanie detonacyjne) .
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
      https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arodki_przeciwstukowe

    • #200136 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      w znajomym bmw chłopaki wybierali materiał z denka (na srodku) tłoka zeby odprezyc silnik, ale zeby szlifowac/frezowac/planowac cały tłok to juz niezła manufaktura.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #200142 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Wombat napisał:

      w znajomym bmw chłopaki wybierali materiał z denka (na srodku) tłoka zeby odprezyc silnik, ale zeby szlifowac/frezowac/planowac cały tłok to juz niezła manufaktura.

      Rzekł bym raczej rzeźbienie w gównie

    • #200145 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      dokładnie. tylko chciałem oględnie napisać

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #200148 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Czyli to moze byc przez to? 🙁 nawet mnie nie dobijajcie bo ten motorek to juz i tak skarbonka bez dna a jak bede musial kolejny zestaw za 400zl kupowac to chyba sie zastrzele… A to zdaza sie ze tlok jest za duzy do glowicy ? Bo mowili ze tam milimetr musieli seszlifowac…
      Tak teraz mysle ze to stukanie moze faktycznie byc przez szlif tloka, a nie przez zle ustawione zawory 🙁 dodam jeszcze bardzo wazna rzecz, a mianowicie silnik bierze ogromne ilosci oleju. Nie jestem teraz w stanie okreslic ile, ale po przejechaniu ok. 20km z pelnego zbiornika oleju spadlo do ostatniej kreseczki rezerwy.

      Czyli jesli dodam jakas tam ilosc jodyny do paliwka to w ten sposob sprawdze czy wystepuje spalanie stukowe?

    • #200159 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Ty już tam nic lepiej nie dolewaj,kup nowy tłok i kup lub dorób [wytnij z brystolu] kilka uszczelek pod cylinder i po sprawie w 50zł się zmieścisz.Co do brania oleju to kopci ci?Jak tak to na jaki kolor,jak nie kopci to jest gdzieś niechlujnie złożony i go gubisz.

    • #200192 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Przepraszam, że jeszcze zawracam głowę, ale nagrałem dziś filmik z próby odpalenia i właśnie pojawił się strasznie głośny i dziwny dźwięk https://www.youtube.com/watch?v=PkUB5XPt6Zk Dym o dziwnym zapachu wylatuje z okolic świecy. Czy to jest to spalanie stukowe?

    • #200196 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      nie, to stukanie tłoka o inny element – świece albo zawór – przynajmniej tak to brzmi w mikrofonie którym nagrywałes.

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #200198 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Co mam z tym fantem zrobić? może to być przyczyna słabej mocy ogólnej silnika? Bo chyba nie wina gaźnika ;p

    • #200203 Odpowiedz
      Wombat
      Moderator
      • Postów: 20 738

      zippqwerty napisał:

      Co mam z tym fantem zrobić?

      wymienić zestaw na własciwy. u innego mechanika niż ten szlifierz-dłubek od planowania tłoka. Ale zanim to rozłożysz pomódl sie żeby nie oberwał wał, korba i łożyska bo w koszty idziesz,

      ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    • #200221 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Właśnie skończyłem taka przeróbkę,cyk odpalony idzie jak dzika świnia przez kukurydzę na dwójce 60:) [oczywiście 3 uszczelki pod cylek]
      http://allegro.pl/cylinder-tuning-110-ogar-900-los-gb-street-cross-i5162084843.html

    • #200231 Odpowiedz
      zippqwerty
      Członek
      • Postów: 8

      Paci, kupiłem ten sam zestaw i to właśnie na nim ten tłok był podobno zbyt długi. ;/ Dziś motor zawiozłem do tego samego serwisu i zobaczymy czy coś będzie działać. ;p
      (mój to na czwórce rozkręcał się do 50 przy pełnym ogniu i drgał przy tym tak, że po kilometrze miałem miękkie nogi ;p)

    • #200250 Odpowiedz
      paci
      Moderator
      • Postów: 5 811

      Drgania już niestety nie unikniesz na 110,ten z wczoraj też drrzy ale taki urok singla.

    • #290740 Odpowiedz
      Draculazz
      Członek
      • Postów: 45

      Witam. Kolego mi się wydaje, że u Ciebie tkwi problem z ustawieniem zaworów, ustaw je i bedzie dobrze na tym filmiku tak klepią, że by umarłego obudziły. Co prawda powinny trochę klepać jak są ustawione prawidłowo, ale bez przesady tez zmienilem sobie poj z 50 na 110 i miałem podobny problem 🙂 , ustaw sobie 0.03 / 0.06 albo 0.05 / 0.1 oczywiście pierwszy to ssący drugi wydechowy 🙂

Oglądasz 20 odpowiedzi wątku
Odpowiedz na: 139FMB(110ccm) przerywa na wysokich obrotach
Twoje dane:




Back to top button