139FMB Zaciera się po złożeniu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #658930 Reply
    Funek
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 3
    • Postów: 6

    Witam.
    Mam problem z silnikiem 139FMB w moim Routerku ws 50. Po założeniu 1 raz zestawu 72 cm2 przejechał 4 km i się pierwszy raz przytarł, dokładniej jak coś my nagle zaczęło go hamować. Można było go normalnie odpalić przejechać 100 m i znów sytuacja co wcześniej.
    Założyłem wtedy nowy zestaw i pojeździł z 1 tyś km w tym 2 razy lekko się przytarł ale zdążyłem zawsze sprzęgło wcisnąć i jechał dalej.Po tysiącu km mimo że już nie było dawno problemu z zacieraniem się tłok po prostu pękł. Wyrwało mocowanie sworznia z jednej strony.
    Po rozłożeniu całego silnika i dokładnym wyczyszczeniu złożono na nowo i znów problem czyli zacieranie się tylko że po jakimś 1 km.
    Po tym wymieniłem wał akurat na używany (koledze został z 50 po zakładaniu 110 cm2). Myślałem że korba mogła się przegrzać i zaciskać na sworzniu ,a w drugim zestawie może był trochę luźniejszy sworzeń i dlatego dało radę chociaż chwile. Po zrobieniu 2 mniejszych rundek (około 1km) pojechałem na dłuższą trasę i po 3 km sytuacja znów się powtarza co z 1 razem .
    Z góry Dzięki za pomoc 🙂

    #658932 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    a co z docieraniem po tych wymianach?
    co robiłeś z gaźnikiem przy tych wymianach?
    jakie te zestawy zakładasz? najtańsze z allegro?
    na jakim oleju jeździsz?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #658933 Reply
    Funek
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 3
    • Postów: 6

    Docieram tylko że na 1 ,3 i 4 razem nawet die mogłem zacząć.
    Gaźnik jest wymieniony na pz19 ze stożkiem.
    Były 2 zestawy Moretti ten który przeżył najdłużej był z jakiegoś stacjonarnego sklepu ale nwm co to za firma
    i jeden z tańszych z allegro
    Castrol i Motul ale teraz przy ostatnich 2 razach stwierdziłem że nie ma to sensu i zalałem Orlen Platinum. Oczywiście wszystkie to 10w40.

    #658934 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    Mogę ci tylko napisać co mi się wydaje bo to się wirtualnie dużo bardziej zmądrzyć nie da. Ale to wszystko gdybanie bo trudno zweryfikowac co robisz nie widząc tego. A że robisz coś źle to pewne bo zajechanie 3 zestawów 5 minut po ruszeniu to nie jest normalna sytuacja nawet na chińskie części.

    Sama wymiana gaźnika to mało – trzeba go jeszcze wyregulować w PEŁNYM ZAKRESIE. Takie zacieranie świadczy np o ubogiej mieszance i zbyt dużej temperaturze w komorze spalania.
    Być może składasz te zestawy zbyt ciasno, być może masz wade silnika i wał nie jest osiowo. Byc może o czyms zapominasz przy składaniu.
    Być może docierasz źle – przegrzewasz.
    A być może masz wszystkiego tego po trochu a efekty są takie jak sam widzisz.

    #658935 Reply
    Funek
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 3
    • Postów: 6

    Gaźnik jest teoretycznie wyregulowany pali od „strzała” świeca też ma chyba dobry kolor.
    Zbyt ciasno ? Da się złożyć je jakoś luźniej ?
    Jakim cudem można przegrzać silnik w jeden km?
    Podczas jazdy wkręcam go na takie średnie obroty i puszczam manetkę zwalniam do 30 i znów trochę gazu, więc nie powinno być źle chyba .

    #658938 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 321
    • Postów: 21 376

    Teoretyczne wyregulowanie gaźnika to nowe dla mnie określenie.
    Na zapalanie „od strzała” to wpływ ma dysza ssania i dysza bieg jałowego oraz regulacja wolnych obrotów. Natomiast pozostałe zakresy pracy gaźnika (przyśpieszenie, tzw 3/4 oraz pełne otwarcie) reguluje sie osobno dysza główną, kształtem i wysokością iglicy, poziomem paliwa, pochyleniem gaźnika.

    Podczas składania silnika powinno sie weryfikować luz na zamkach pierścieni. Powinien być w zakresie tolerancji dla danego cylindra. Jak sadzisz na przypał i masz pecha to pierścienie sie powiększą, luz na zamku zniknie i pierścienie zaczną sie „rozpychać” w cylindrze zacierając sie. Takie ryzyko jest zwłaszcza jak naprawiasz „składkowo” silnik. Wtedy trzeba kontorolować czy cylinder i tłok to nominał czy nadwymiar, który nadwymiar, czy reszta zestawu to też do tego nadwymiaru..itd itp.
    Do tego kwestia jak wyglądają luzy na łożyskach wału i w podporach i w stopie korbowodu. To wszystko jest niby prosty silnik ale takie rzeczy mają znaczenie. Może masz jakiś kanał olejowy w bolku niedrożny i olej gdzieś nie dociera, może jakiejś rurki nie założyłeś. Może składasz na sucho i tak go odpalasz
    Jednak lista rzeczy które można spieprzyć w silniku (nawet prostym) jest spora.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: 139FMB Zaciera się po złożeniu.
Twoje informacje:




Back to top button