139FMA – Potrzebna serwisówka, rozpieprzona skrzynia, i cylek.

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #179404
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Siema 😀
    Mam sąsiadów, którzy ostatnio zapaleni kupili motorower Barton coś tam coś tam. Wyglądem przypomina ścigacz, ale nie ważne.
    Silnik 139FMA seryjny 50 4T. Mówiłem – dymi, zastanówcie się dobrze, kupujecie trupa itp. Uparli się i kupili.
    Jak można było się domyśleć olej silnikowy w końcu się skończył, i wszystko zaczęło pracować na sucho. W międzyczasie znajomy wziął ten “ścigacz”, i przewrócił dwa razy.
    No i mamy problem – W skrzyni biegów wchodzi tylko 1 i N. Pozostałe biegi nie wchodzą. Na tłoku kompresja w granicach 5-6 barów. Nie jest wyczuwalna kickstarterem, a ledwo odpala po dłuższym kręceniu.
    A teraz najlepsze: Z racji, że skrzynia przestała działać po wywrotce naszego wspólnego znajomego, owy znajomy przyprowadził Pana Mietka z dupy wyjętego.
    Pan Mietek oświadczył, że silnik można naprawić wlewając olej. Skończony debil, idiota, kretyn, przyniósł olej HIPOLA 85w90 z Orlenu, i kazał wlać ten olej 85w90 do silnika gdzie powinien być 10w40 motocyklowy. Nie znający się znajomi tak też zrobili – Wlali olej HIPOLA 85w90 do silnika, twierdząc po zapewnieniu Pana Mietka, że SILNIK to PRZEKŁADNIA.

    Teraz coś sprostuje dla tych co nie wiedzą. W tym silniku nie ma przełożeń, wszystko się smaruje olejem SILNIKOWYM 10w40.

    Nie skomentuje tego wszystkiego, bo szkoda mi nerwów. Fakt, żal mi sąsiadów, i trzeba to im zrobić.
    Związku z tym proszę wszelkich speców od biegówek 139FMA 139FMB o serwisówki, i o pomoc z tą skrzynią – co się mogło w niej rozlecieć? Co najczęściej pada. Wiadomo – cylinder, tłok pewnie do wymiany, o ile pozostałe rzeczy w stylu łożyska nie poszły. Ale co z tą skrzynią?

    #179405
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Prawdopodobnie skrzywił się wałek [link 3] ,ale dla pewności wymień całą,koszt nie wielki tylko dowiesz się na jaką po rozebraniu
    1.są 2 rodzaje grubości wałków w skrzyni [na łożysko kulkowe i igiełkowe,cieńsza i grubsza oś]
    2.jak szły biegi;1,0,2,3,4 w gore czy 0,1,2,3,4 w dół
    3.w pierwszym linku masz wszystko krok po kroku
    https://www.google.pl/search?q=fmb+wymiana+skrzyni&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=fflb&gfe_rd=cr&ei=hPJmVPHAOfPH8geh8YKwBA#q=fmb+wymiana+skrzyni&rls=org.mozilla:pl:official&channel=fflb&tbm=vid
    https://motor-x.pl/skrzynia-biegow-kpl-silnik-110-ccm-4t,p.html
    https://motor-x.pl/kosa-zmiany-biegow-z-walkiem-4t,p.html

    #179415
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • 243Postów:
    #179433
    Anonim
    Nieaktywny
    • 22
    • 398Postów:

    Jak wszystko się posypało to sprawdź wał czy niema za dużych luzów, bo jak dla mnie wolałbym kupić używany silnik niż kombinować z mocno zajechanym
    *
    Linki podali, więc rozkręcaj i sprawdzaj czy wgl jest opłacalne przywracać ten silnik do żywych;]

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button