125 ccm na kategorie B prawa jazdy. Co wybrać?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 125 ccm na kategorie B prawa jazdy. Co wybrać?

Ten temat zawiera 21 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 5 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #168427
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    W propozycjach koniecznie nie może zabraknąć Zipp Quantum R w wersji 125 4T.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #170102
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    Ja bym poszukał czegoś co musi mieć wtrysk, hamulce tarczowe, chłodzone cieczą. Pewnie nie ma czegoś takiego 😛

     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #170272
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    Jaki skuter/motor ma wtrysku paliwa,hamulce tarczowe,chłodzony cieczą??? Oglądałem Piaggio Xevo i X8 ale oba mają gaźnik.

    #170274
    Zdjęcie profilowe HugoBoss
    HugoBoss
    Użytkownik
    • Postów: 3 266

    Kymco Downtown 125i ABS

    #170392
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    I to tyle???

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #170393
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    A coś w wyżej wymienionych opcji ale w manualu????

    #170399
    Zdjęcie profilowe B4rtek
    B4rtek
    Użytkownik
    • Postów: 257

    Moim zdaniem akurat mało rozsądne jest kupowanie manuala na kategorię B bo nigdzie za granicę nie pojedziesz. Ostatecznie jeśli ustawa wejdzie w zycie to będziemy MEGA liberalni względem reszty europy gdzie można jeździć ale tylko automatem…. I tutaj widze jeden z powodów, dla których prezydent może ustawę poddać kolejnemu głosowaniu.

    #170400
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 927

    Dawidsuper8 napisał:

    A coś w wyżej wymienionych opcji ale w manualu????

    Ty leniu patentowany!!! Wleź sobie na strony Yamahy, Hondy, Kymco i sam sobie poszukaj!!!

    Podpowiadam, szukaj w specyfikacji technicznej :):):):):)

    #170414
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    Raven napisał:

    Dawidsuper8 napisał:
    A coś w wyżej wymienionych opcji ale w manualu????

    Ty leniu patentowany!!! Wleź sobie na strony Yamahy, Hondy, Kymco i sam sobie poszukaj!!!
    Podpowiadam, szukaj w specyfikacji technicznej :):):):):)

    No wiem wiem przepraszam, Już nie będę.

    #170449
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 238

    B4rtek napisał:

    Moim zdaniem akurat mało rozsądne jest kupowanie manuala na kategorię B bo nigdzie za granicę nie pojedziesz. Ostatecznie jeśli ustawa wejdzie w zycie to będziemy MEGA liberalni względem reszty europy gdzie można jeździć ale tylko automatem…. I tutaj widze jeden z powodów, dla których prezydent może ustawę poddać kolejnemu głosowaniu.

    Pod względem zgodności z dyrektywą akurat tutaj zastrzeżeń nie ma, bo ustawodawstwo UE daje możliwość jazdy B na A1 bez różnicowania skrzyni biegów oraz pojazdami trójkołowymi powyżej 15 kW, z tym że nie należy umieszczać adnotacji o tym w prawie jazdy (tj. z automatu przyznawać A1 czy A z ograniczeniem do trójkołówek). Nasz przepis – można rzec – mieści się „w połowie” tych unijnych uprawnień: u nas B będzie się tylko częściowo równało A1, co warto podkreślić.

    Dlatego jeżeli ten przepis wejdzie, to wcale nie będziemy aż tak „mega liberalni”. W „liberalizmie” uprawnień kat. B na motocykle wyprzedzają nas Włochy (jeździć można wszystkimi 125 cm3 do 11 kW – od razu po otrzymaniu B, a dodatkowo motocyklami trójkołowymi bez limitu mocy) oraz Łotwa (również pojazdy A1 od razu po otrzymaniu). W Portugalii i Belgii można jeździć już po 2-ch latach posiadania B, z tym że w tym ostatnim tylko na belgijskim prawie jazdy. Podobną regulację do naszej ma Hiszpania (min. 3 lata), z tym że oni również posiadają dodatkowy przywilej jazdy motocyklami trójkołowymi bez ograniczeń mocy.

    Bardziej liberalni będziemy od Anglików, Francuzów i Austriaków, bo tam trzeba zaliczyć szkolenie, żeby jeździć każdą 125-tką do 11 kW. Natomiast ograniczenie do pojazdów z automatyczną skrzynią biegów występuje tylko w Czechach i na Słowacji. W tej ostatniej dopiero po 2-ch latach można jeździć pojazdem A1 w automacie, natomiast w Czechach można jeździć automatem od razu, a dodatkowo otrzymuje się przywilej prowadzenia motocykli trójkołowych bez ograniczenia mocy.

    Jak więc widać ów „liberalizm” przepisów uprawniających ma charakter względny. W Czechach można sobie jeździć Piaggio MP3 na kat. B bez względu na moc i pojemność, a w Polsce – nawet po wejściu nowych przepisów w życie – już nie.

    W sumie, jeśli nie planujemy częstych wizyt u południowych sąsiadów, śmiało można sobie kupować manual na kat. B, ale trzeba mieć na uwadze, że nie w każdym kraju Europy Zachodniej będzie można w ogóle jeździć 125-tką na B.

    Przysłowiowy diabeł tkwi w szczegółach, dlatego warto sprawdzić w przepisach krajów, które zamierzamy odwiedzić, czy B uprawnia na 125 cm3 do 11 kW czy na A1 (jest subtelna różnica, bo zawiera również trójkołowce do 15 kW), czy dodatkowo również wspomnianymi trójkołowcami powyżej 15 kW.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 22 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie