SWAP silnika 2T na 4T Romet 700

Siema, chciałbym zmienić silnik 2T z Rometa 700 na jakiś 4T ( myślałem o jakimś z Kymco Agility). W związku z tym mam pytanie czy da się i ewentualnie co trzeba byłoby robić? jakieś przeróbki itp?

Orientujecie się ile kosztuje taka zmiana w serwisie? PS: jak ktoś ma pisać ze to nie ma sensu to niech lepiej w ogóle nie pisze :wink:

Pozdro

wszystko się da ale kosztuje to tyle że nie ma to sensu. Serwisy a raczej warsztaty się z reguły takich rzeczy nie podejmują bo to masa dłubania i potem nie ma chętnego co by za to zapłacił. Nie ma to “ceny” w sensie że to 300zł stała opłata.

Potrzebujesz silnika z osprzętem, wydechu, potrzebujesz tzw subrfame (o ile taki istnieje) który dopasuje mocowania twojego nowego silnika do mocowań twojej obecnej ramy oraz kumatego co ci to poskłada i zrobi pod to elektrykę.
Zakres pracy zależy od tego jak bardzo się różni silnik oryginalny od nowego. Dochodzą takie detale jak dopasowanie wielkości koła, typu tylnego hamulca (hydraulika/linka), długość kartera, to czy jest to wersja do jednego amortyzatora czy do dwu…itd …itp… wymaga to wiedzy, trzeba to dobrze zaplanować, zebrać części i jest to do zrobienia. Koszt zależy od silnika KONKRETNEGO który wybierzesz. Na moje oko kosztuje to DUŻO.

700’tka to typowy chinol, dokładnie ten sam model występuje pod marką Benyco (LINK: http://www.benyco.com/quattro-50/ ) w wersji 4 suwowej (a więc na 100% z silnikiem 139qmb) ja mam typowy chiński silnik 1PE40QMB/QMA więc skoro w benyco jest 4suw w tej samej ramie to nie powinno być problemu z montażem silnika 139qmb od kymco agility. Uzywany silnik od Agility kosztuje około 350zł.

Dla mnie taki swap i tak wyszedłby taniej, bo i tak chce zmienić na cos 4suwowego
koło te same, ja mam 12 cali i agility tez 12cali

to nie jest aż tak łatwo jak ci się wydaje

nie twierdze ze to łatwe, chciałem się tylko dowiedzieć jakie są ewentualne koszta. Skoro ludzie zmieniają 4T na 2T to w drugą strone tez się da.

oczywiście że się da - przecież od początku nie twierdze inaczej. Tylko że ludzie z 4T robią 2T dla mocy i możliwości tuningu. W drugą stronę sens jest znikomy. A nawet robią z 4T AC jakieś 2T LC dokładając chłodnice i wymieniając wentylator na pompę a nawet robiąc nowe plastiki pod zabudowę chłodnicy. Wszystko się da.
W junaku 607 2T i junaku 607 4T rama nie jest taka sama - wiec dobrze obczaj temat. Istnieją też spawarki i jak ktoś wie co robi to i rame przystosuje bez subframe. Wszystko się da. Tylko koszty szybko rosną. A zrobienie tego na łapu capu i po taniości może spowodować że przy 70km/h poczujesz na tyłku jak szorstki jest asfalt bo ci silnik z tylnym kołem odleci.

jakies sposoby jak sprawdzic czy rama jest ta sama?

popatrzeć.
po mojemu powinienneś odpuścić. raczej nikt tego nie zrobi jako zlecenie za kase bo nie zgodzisz się za to tyle zapłacić (chyba że na nowych częściach - ale ty kombinujesz silnik za 350zł…) a z pytań wnioskuje że ciebie ten projekt przerasta - przynajmniej na razie.

ale w sensie jakie gdzie patrzeć? :smiley: jakie punkty posprawdzać żeby ocenić czy będzie pasować?

punkty mocowania silnika… przecież silnik chcesz przekładać

no dobra dzieki :smiley: sory ze może takie głupie pytania zadaje ale człowiek sie uczy dopiero :wink: