Jazda Romet Router Grande Lux 50

Witam. Zacznę od tego że pozmieniałem części w moim skuterze Router grande lux 50, przerobilem z 50ccm na 80ccm ( tlok, cylinder, wal i wariator). Silnik juz dotarlem przez 1000km. I mam pytanko czy dam rade nim przejechać trasę 350km. Jeśli tak to jak powinienem robić przerwy itp. Proszę o porade.

Silniczki chłodzone powietrzem nie są przeznaczone do ciągłego piłowania przez setki km za jednym razem. Rób przerwy co 50..80 km i nie pałuj go na maksa. Przelotowa szybkość to jakieś 50...55 km/h (jak masz odblokowanego). Staraj się nie męczyć go i nie trzymać na wysokich obrotach, 6900...7000 starczy.
A czy dojedziesz? Zawsze coś się może w trasie zdarzyć, awarie chodzą po ludziach. A do tego zależy jak wytrzymałe masz cztery litery, bo tyle km skuterem to pewnie cały dzień Ci zejdzie, a po 4...5 godzinach - jak się nie zaprzesz w sobie - pewnie będziesz mieć dość.
Ale do odważnych świat należy. Tylko wiesz, narzędzia i części zamienne raczej obowiązkowe.

Siema. Mój skuter to 80ccm, prędkość maksymalna to 90km/h. Więc jakie części mieć przy sobie

Ja nie mówię o prędkości maksymalnej tylko przelotowej żebyś nie ugotował silnika. Nie ważne ile jedzie, ważne żebyś nie przekraczał dużo ponad 7000 obr/min; wskazówka na czerwonej skali niezalecana.
Trudno coś doradzić. Warto mieć ze sobą np. zapasowy pasek, nasadowy klucz 19 z długą rączką do odkręcenia wariatora, zestaw porządnych kluczy, świeca, żarówki... Sam wiesz najlepiej w jakim stanie masz skuter. Jak jest w 101% sprawny to ok, inaczej nawet nie myśl o takiej trasie.

Najgorsze to że ha nie mam obrotomierza na liczniku.

Boro213112 napisał:

Najgorsze to że ha nie mam obrotomierza na liczniku.

Jako że podałeś model *Router Grande 50 Lux*, domyślałem się że masz jak w każdym. Chyba że to jest jakiś kombinowany Grande. W takim razie jedź tak, żeby silnik nie wył w czasie pracy.

lub kup akcesoryjny obrotomierz np;
http://allegro.pl/obrotomierz-z-licznikiem-czasu-pracy-silnika-2-4t-i5545015063.html

No ja w moim licznik wymieniłem bo oryginalny nie chodził i kupiłem bez obrotomierza

i stad te 90 na liczniku :)

Licznik mam do 100km/h Ale obrotomierza nie ma.

Paci, taki miałem w KACu... pokazuje czasem dobrze, a czasem co chce :-)))

arasz74 napisał:

Paci, taki miałem w KACu... pokazuje czasem dobrze, a czasem co chce :-)))

czyli raczej tego nie polecamy,raczej coś droższego [koso mini]

Mogłem go spierdzielić trochę przy zakładaniu (za mocno dokręcić). Ewidentnie sprawa wyginającej się obudowy (i płytki jakiejś w środku), bo zmeniając nacisk na obudowę obrotomierza pokazywał różne dane, najczęściej:
- ciepło - prawidowe wskazania
- zimno - połowa obrotów
- dociśnięcie palcem obudowy - dobre wskazania...
Być może, zamiast dokręcać go na wkręty, lepiej przykleić, albo zacisnąć tymi plastikowymi ściągaczami do przewodów, tylko nie za mocno. Lepiej, żeby się nieco bujał, niż pokazywał pierdoły.
No i on ma reset pod spodem, jak by go nie założyć... dupa z tyłu.

Kursie a mam jeszcze pytanko czy do tego skutera mogę założyć żarówki ledowe?

które?

Przednie plus tylnie

Możesz. tylko to droga impreza.
W naszym pięknym kraju za jedną żarówkę do przedniej lampy wołają 120zł. Na ebay.com kupisz je za około 21 dolarów/sztuka ale jest tylko jeden sprawdzony model który zadziała w instalacji skutera na prąd zmienny. Z innymi musisz pokombinować z prostownikami.
Tylna to kolejne 60-150zł.
Do tego żarówki LED są tak mocne że warto je montować w soczewkach/projektorach bo inaczej oślepisz wszystko dookoła.
tego typu (ale nie te)
http://allegro.pl/zarowka-led-ba20d-h4-h7-32w-3000-lm-jak-ksenon-i5490483281.html
albo takie
http://allegro.pl/zarowki-led-zestaw-3600lm-h4-4-generacja-komplet-i5391279927.html