jak zwiekszyc moc ?

Witam jak zwiekszyc moc i v-max w Junak 901 Sport 50 ? Z tego co wiem to trzeba zmienić cylinder na 72cc bo przy większym nwm czy da rade silnik mialem chinskiego skutera i silnik nie wytrzymal. Drugie to zębatki nwm czy zmiejszyc z tylu czy zwiekszyc i co to da ? Prosze o odp :)

Zmiana na 78/80 jest najbardziej opłacalna. Możesz także zmienić gaznik na większy, zębatki też dobry pomysł ale będzie ci gorzej/lepiej przyspieszał i osiągał większą/mniejszą prędkość zależnie od liczby ząbków na zębatce. Można zmienić i tą i tą. Możesz pokombinować przy iglicy ale to mało raczej da. Do 50ccm da rade założyć nawet 110 (romet ogar 125)

Dzięki a te zebatki to jak zmienie z przodu na mniejsza a z tylu na wiecej ząbków to zyska na mocy i prędkości ? i Jak wymienie cylinder na 80cc to odrazu trzeba gażnik większy bo nwm czy nie bedzie go "muliło"

Nie, gaznika nie trzeba wymieniać przy 80ccm. Jak zmienisz zębatki tak jak piszesz, zyskasz tylko lepsze przyśpieszenie a prędkość będzie taka sama ale na wyższych obrotach.

czyli jak zmieniam cylinder na 80cc to wzrasta moc i v-max. A jak zmieniam zębatki to przyśpieszenie. Jak zmienię zębatki i cylinder to zyskam na mocy, przyśpieszeniu i v-maxie, dobrze rozumiem ? Wiesz może ile taki junak 901 sport po zmianie tego osiągnie mi v-max ?

v-max to juz ci osiąga bo to prędkość maksymalna. ty natomiast mówisz nie o osiągnięciu v-max tylko o podniesieniu v-max.
jeżeli wzrasta ci moc to wzrasta ci też przyśpieszenie i bez zmiany zębatek.
Natomiast jeżeli masz już wyższa moc i dokręcasz silnik do końca na najwyższym biegu to znaczy że możesz sobie pozwolić na zmianę zębatki bo jest zapas mocy.

czyli zeby podniesc v-max to trzeba zmienić zebatke ?

tak, ale zeby z takiej zebatki skorzystac trzeba miec wiecej mocy bo samo to że sobie założysz przełożenie jak w Yamaha R1 nie oznacza że pojedziesz 300 albo że ruszysz z miejsca.
to moc z przełożeniami trzeba zgrać