Test Ferro 302-4: 500 km

Nasz długodystansowy test trwa w najlepsze. Pamiętacie, jak wspominaliśmy Wam, że oczekujemy na tablice rejestracyjne, aby wyruszyć na drogi? Teraz jesteśmy po drugiej wymianie oleju i ponad 600 kilometrach.

Wymiana oleju w Skuterze Ferro 302-4
Wymiana oleju w Skuterze Ferro 302-4

Dlaczego podczas kilkuset kilometrów olej w naszym czterosuwowym Ferro został zmieniony dwa razy? To dlatego, bo trzymamy się złotej zasady: Wymiany dokonujemy tuż po pierwszych stu i trzystu kilometrach. Pierwszy olej jaki został zlany z miski olejowej aż opalizował w słońcu za sprawą opiłków metalu. Na górze zaś widoczny był szary “kożuch”. Ciężko jeździć ze świadomość, że to coś, w czym pracują tłoki ma strukturę nie oleju, a papieru ściernego.

Jak się spisuje testowane 302-4? Póki co doskwiera nam twarde przednie zawieszenie, trzeba uważać na dziury. Wjazd w zapadniętą studzienkę powoduje wyrywanie kierownicy…

Spalanie. Podczas pokonywania pierwszych kilometrów w fazie dotarcia, jednostka wykazywała się małym apetytem na paliwo. Średnia miejska to 2.2 L. To godzien pogratulowania wynik, zwłaszcza, że Ferro nie oszczędzaliśmy. Przelotowa prędkość po przebyciu 300 kilometrów i kolejnej zmianie oleju to około 65 km/h. Jednostka mimo wysilonej pracy nie wykazywała zadyszki.

Dotychczas brak jakichkolwiek problemów natury technicznej.

Więcej o długodystansowym teście Ferro 302-4.

Fot.: Skuterowo.com

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Szkoda że fotki oleju po 100km i 300km nie dałeś, tak dla porównania i obejrzenia tychże opiłków 😀 Ale co tam, chyba będę musiał do Ciebie Leszku wpaść Ferro obejrzeć ;P

  2. Posiadam skuter Ferro 302-4 od niedawna i zauważyłem że trzeba wymienić w nim olej zastanawia mnie tylko jaki ma być to olej i czy w skuterze jest filtr oleju oraz gdzie się znajduje ??????????

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button