Test Faspider Garelli GSP 50: Z Potencjałem

Faspider Garelli GSP 50 to nowy na polskim rynku dwusuwowy skuter chłodzony cieczą, który wyglądem i osiągami potwierdza swoje sportowe zacięcie… i to jak.

Nie ma co ściemniać. Garelli GSP jest narysowany przez Francuzów, ale wyprodukowany w Chinach. Tego jednak nie widać. Są detale, które jak zwykle wskazują pochodzenie, ale chyba nic po za tym. Po pierwszych chwilach obecności czuć, że mamy do czynienia z produktem dosyć dobrej jakości. Plastiki nie są grubości papieru, a sam projekt wygląda raczej na dopracowany.

Uwagę zwracają agresywne lampy, nietypowy tłumik i ostre linie, które są pociągnięte wszędzie. To może się podobać, również dlatego, bo GSP nawiązuje i to bardzo do Peugeota Speedfighta. Również osiągami. To dwusuw o mocy 5 KM z chłodnicą. To daje nam brak tak zwanego efektu puchnięcia tłoka. Inaczej mówiąc – gorący silnik nie zamula, tylko przez cały czas ma mniej więcej takie same osiągi. Z tym skuterem jednostka napędowa radzi sobie nawet całkiem nieźle i nie ma problemu z utrzymywaniem prędkości 80 km/h. To też nie jest najlżejszy skuter – masa jaką trzeba opanować to 94 kg.

Taka moc i waga wymaga też dobrego hamowania. Do układu nie mamy żadnych zastrzeżeń – dwie tarczówki bez problemu dają radę, nawet jak jeździmy w dwie osoby. Obciążenie dobrze też znosi zawieszenie, szkoda jednak, że z tyłu pracuje jeden amortyzator.

[nggallery id=138]

Co nas zaskoczyło podczas testu Skuterowo.com? Mega komiczne umiejscowienie wlewu paliwa. Żeby się do niego dostać trzeba tak: otworzyć kanapę kierowcy, wcisnąć klawisz, zdjąć tylne siedzenie i przy pomocy kluczyka odblokować korek.
Szkoda, że po drodze nie trafiliśmy jeszcze na zamek szyfrowy…

Faspider Garelli GSP 50 to tańszy odpowiednik SpeedFighta, jednak czy godny uwagi? Jeśli nie zwracacie uwagi na markę i średnio dopracowane detale na kierownicy – to luz, można zainwestować te prawie 6000 PLN, bo wart jest tej kasy. W zamian dostajemy skuter o naprawdę fajnym wyglądzie i chłodzony systemem z prawdziwego zdarzenia, a to dosyć ważne. GSP 50 to spore plusy za wydajność silnika, niebanalny design i sportowe akcenty widoczne na każdym elemencie tego jednośladu.

Inne publikacje na ten temat:

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. 0:11 Faspider Garelli GSP 50 to nowy na polskim rynku dwusuwowy skuter chłodzony powietrzem.
    0:53 To dwusuw o mocy 5 KM z chłodnicą.

    Porażka.
    To w końcu czym jest chłodzony? A może jednak benzyną? Hahahah ;D
    Nie no, takie błędy, powiem tyle: WSTYD!

  2. Musiałem to przeczytać i oglądnąć dwa razy, bo własnym oczom i uszom nie wierzę. Jak to przeszło przez korektę?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button