Aktualnie czytasz:
Elektryczne motocykle w MotoGP? Według KTM-a jeszcze możemy spać spokojnie
0

W 2019 roku rusza Puchar Świata MotoE, o czym zresztą szeroko dyskutowano podczas zakończonego już sezonu 2017. Sam Loris Capirossi testował belgijskie motocykle elektryczne Sarolea. Firma miałaby posłużyć jako dostawca sprzętu w 2019, wzorem rozwiązań z Moto2. Ale przedstawiciele dużych marek, np. KTM-a, mówią, że możemy spać spokojnie. MotoGP jeszcze długo pozostanie spalinowe.

Rosnąca popularność Formuły E i ciągły rozwój elektrycznych motocykli (Alta, wejście Piaggio i Hondy z elektrycznymi skuterami, BMW z serią C, KTM z serią Freeride) sprawił, że sama Dorna zauważyła niszę. Stąd pomysł na zupełnie nową serię MotoE, która ma ruszyć w 2019 roku.

Dorna zaprzęgnęła do pracy Nicolasa Goubert, byłego szefa Michelin Racing, który stanie na czele MotoE. Podjęto także decyzje o tym, że – wzorem Moto2 – elektryczna seria będzie posiadać jednego dostawcę motocykli. Najprawdopodobniej będzie to belgijska firma Sarolea. Sam pojazd ma mieć ponad 130 KM, na starcie ma stanąć 18 zawodników w 6 wyścigach rozgrywanych przy europejskich rundach Grand Prix.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.

Nie uważam, żeby elektryczne motocykle pojawiły się w klasie MotoGP w najbliższych 15 latach. To moja osobista opinia. Oczywiście, rozwój elektrycznych silników będzie trwał nadał i może mieć ogromny wpływ na wiele rejonów Grand Prix. […] Istnieją niesamowite projekty i świetne pojazdy, które rewelacyjnie spisują się w innych środowiskach. Elektryczny motocykl idealnie nadaje się do miasta, ale nie wyobrażam sobie, że przejmie kiedyś nasz ukochany, pełen ryku silników sport – komentował  Pit Beirer, szef motorsportu w KTM-ie.

Mówiąc o rejonach na które może wpływać rozwój silników elektrycznych, Beirer mógł mieć na myśli np. rozwiązania hybrydowe. Wydaje mi się jednak, że w lekkich motocyklach wyścigowych niekoniecznie dodatkowa komplikacja musi mieć pozytywny wpływ na osiągi.

 
Czytaj
REKLAMA

UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.

Podobne zdanie nt. elektrycznych motocykli w Grand Prix miał Livio Suppo (odchodzący szef Repsol Hondy) oraz Paolo Ciabatti (Ducati Motorsport).

Moim zdaniem MotoE to krok w dobrym kierunku. Seria elektrycznych wyścigów przy Grand Prix pozwoli Dornie „wybadać rynek” – zainteresowanie sponsorów, kibiców i samych zawodników. Ostatecznie chodzi przecież o dobre ściganie.

Źródło: Speedweek

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
100%