Ekspresówka z Mysłowic do Bielska Białej. Już niebawem!

GDDKiA kilka dni temu podpisała umowę na realizację pierwszego odcinka trasy ekspresowej S1 z Mysłowic do Bielska-Białej. Projekt oraz wykonanie inwestycji pochłonie 989,7 mln zł.

W ramach inwestycji (wykonawcy: PORR oraz Mota-Engil Central Europe) powstanie ekspresowa droga dwujezdniowa z możliwością rozbudowy o trzeci pas. Powstaną również trzy węzły drogowe (Oświęcim, Wola, Brzeszcze), a także sieć dróg, które będą zapewniać możliwość poruszania się wzdłuż trasy. Poza tym nowy odcinek S1 zostanie wyposażony w urządzenia ochrony środowiska, oświetlenie oraz całą infrastrukturę drogową, która zapewni bezpieczeństwo kierowcom oraz mieszkańcom znajdującym się w bliskim sąsiedztwie trasy. Na opracowanie oraz wykonanie projektu budowy trasy kontrakt przewiduje okres 33 miesięcy, wyłączono z niego sezon zimowy (15 grudnia – 15 marca).

>>>Rząd zmniejsza restrykcje. Dowiedz się więcej!<<<

– Droga ekspresowa S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą wchodzi w fazę realizacji. Dzięki niej usprawnimy komunikację na granicy woj. śląskiego i małopolskiego, a kierowcy zyskają kolejny odcinek bezpiecznej drogi ekspresowej. Łączymy fragmenty dróg w spójną sieć komunikacyjną
– powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Trzy odcinki trasy S1

Budowa trasy, której zadaniem będzie połączenie dwóch miejscowości, będzie podzielona na trzy etapy:

  • węzeł Kosztowy II – węzeł Oświęcim – w trakcie przetargu,
  • węzeł Oświęcim – Dankowice – zawarta umowa z wykonawcą,
  • Dankowice – węzeł Suchy Potok – w trakcie przetargu.

Warto zaznaczyć, że w tamach inwestycji, rozbudowany zostanie odcinek trasy krajowej nr 44 o długości około 9 kilometrów – droga ta będzie stanowić obwodnicę Oświęcimia. Obecnie trwają prace przetargowe. Równie ważną informacją jest fakt, że trasa będzie przebiegać po nowym śladzie (jej początek planowany jest na węźle Kosztowy II w Mysłowicach, a koniec na węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej).

POLACY JEŻDŻĄ ZBYT SZYBKO! OTO GŁÓWNA PRZYCZYNA WYPADKÓW NA POLSKICH DROGACH

Inwestycja według założeń będzie miała za zadanie przejęcia ruchu z północy Polski na południe oraz usprawnienia komunikacji obrębie śląskim. Docenią to na pewno kierowcy, którzy na co dzień poruszają się drogą krajową nr 1 między Tychami a Bielskiem-Białą.

Finalnie trasa S1 będzie miała 135 kilometrów długości i połączy tak ważne miejsca jak lotnisko Katowice w Pyrzowicach oraz autostradę A1 ze słowacką D3 . Do tego założenia oprócz wspomnianego odcinka GDDKiA musi wybudować drugą jezdnię na odcinku Lotnisko – Podwarpie (trasa o długości 9,5 kilometra – GDDKiA zapewnia, że już niedługo poznamy wykonawcę) oraz obwodnicę Węgierskiej Górki (trasa o długości 8,5 kilometra – rozpoczęcie robót budowlanych rozpocznie się już w maju 2020).

[trending]

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button