125 ccm
Aktualnie czytasz:
Czy Prezydent podpisał już ustawę o 125 ccm?

Pilne: Prezydent podpisał ustawę o motocyklach 125 na kat. B

Jeszcze nie, ale podpowiemy Wam skąd się dowiedzieć kiedy tego dokona oraz co to jest vacatio legis, ile trwa. Dzięki temu dowiecie się również kiedy najpóźniej wejdzie ustawa o motocyklach 125 na prawo jazdy kategorii B.

Na początku polecimy Wam stronę na której na bieżąco możecie śledzić informacje dotyczące wejścia w życie ustawy i jej aktualnych losów. Niemal na żywo. Polecamy Wam dodanie sobie tego adresu do ulubionych, dzięki czemu nie przegapicie istotnych informacji o 125 ccm na prawo jazdy B.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

Specjalna Sekcja Skuterowo.com – 125 ccm

Aktualnie nadal czekamy na podpis Bronisława Komorowskiego. Prezydent ma na to dokładnie 7 dni (stan na teraz). Następnym krokiem jest opublikowanie nowelizacji w Dzienniku Ustaw. Konstytucja definiuje, że ma ona pojawić się „niezwłocznie” po sygnowaniu nowych przepisów. W praktyce bywa różnie. Czasem ustawa pojawia się tego samego dnia, czasem po 2.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Ostatni krot to vacatio legis. Co to jest to vacatio legis? Inaczej to okres przejściowy. Każda ustawa posiada zdefiniowany czas trwania vacatio legis. W tym przypadku to 30 dni. W najgorszym przypadku zatem nowe przepisy dzięki którym będzie można jeździć motocyklem 125 posiadając tylko kat. B wejdą w życie 17 sierpnia 2014 roku.

Zobacz też: Specjalna Sekcja Skuterowo.com – 125 ccm

Czekamy na podpis Prezydenta. Następnie ustawa zostanie przekazana do opublikowania w Dzienniku Ustaw. Później należy poczekać 30 dni na wejście w życie przepisów. Dopiero wtedy możesz wsiadać na motocykl 125.

Czekamy na podpis Prezydenta. Następnie ustawa zostanie przekazana do opublikowania w Dzienniku Ustaw. Później należy poczekać 30 dni na wejście w życie przepisów. Dopiero wtedy możesz wsiadać na motocykl 125.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
13 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe
    12 lipca 2014 at 12:35

    Piotr Fraszc… napisał:

    Dawidsuper8 napisał:
    Zakładam się że nie podpisze i ustawa wróci spowrotem.

    zakladam sie ze w przyszlym tygodniu spadnie meteoryt i skonczy sie zycie na ziemi.
    ach ten optymizm.
    zawsze znajdzie sie ktos kto lubi pospamowac, zycie.
    tak naprawde nie ma co tworzyc domyslow niedlugo bedzie wszystko wiadomo a teksty typu Dawida sa czysta prowokacja do jalowej dyskusji bo tak naprawde ani on ani nikt inny tutaj nie wie jak bedzie.

    Dokładnie..
    Dlatego się nie napalam i nie kupuje na razie niczego.Powiedział mi handlarz co sprzedaje skutery i motory mówi że ludzie już od marca kupują 125ccm masowo

  • Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    12 lipca 2014 at 19:18

    Padalec mi mówił, że podobno na rynku brakuje już 125 jakichkolwiek oprócz drogich. Ja na razie mam czym jeździc. Gdy się Indianin skończy to pomyślę o czymś innym – pewnie już 125.

  • Zdjęcie profilowe Damork
    13 lipca 2014 at 22:40

    Yup, jakiś czas temu pod pracą rozmawiałem z jednym gościem co się zastanawiał nad 125 i teraz ponownie, to mówił, że Agilitek 125 niet i w ogóle lipa orz tylko droższe modele. A trafiłem też na policjanta figlarza na moto, jak mijałem 3 motolicjantów, to jeden mnie zapytał \”A uprawnienia są? B?\” Nie wiem czy to w sumie już działa, ale jeśli nie, to na spryciarza trafiłem, tyle że z AB to mnię ustawa koło pióra lata.