Aktualnie czytasz:
Buspasy nie dla motorowerów. Może po nich jeździć motocyklista, ale motorowerzysta już zapłaci mandat
19

Upoważnieni do wjazdu na buspasy są motocykliści. Z kolei ze względu na brak dynamiki jazdy, motorowerzyści wjeżdżając na pas ruchu przeznaczony dla autobusów mogą zapłacić mandat w wysokości 100 zł.

– Nie można tutaj mówić o dyskryminacji. Po postu motorowery moim zdaniem jeżdżą za wolno w stosunku do ruchu po buspasach. Nie mówię, że ludzie na motocyklach mieliby z tym jakiś problem, ale wydaje mi się, że takie motorowery bardzo skutecznie utrudniałyby jazdę autobusów – powiedział Lech Potyński.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 25%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka. Skorzystaj także ze specjalnych rabatów w ramach wyprzedaży nowych motocykli z rocznika 2019.

 
Czytaj
REKLAMA

Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
26%
Interesujące
3%
heh...
3%
Że co?
3%
Grrrr!
54%
Smutne
11%
19 Komentarze
1 2
  • vader
    28 sierpnia 2019 at 14:21

    Leszek, jak Ty się zmieniłeś… Mam nadzieję, że to nie choroba.

  • das
    28 sierpnia 2019 at 20:09

    Takie tam gadanie, motorowery a szczególnie wersje wyposażone w 4kW silnik elektryczny mają aż nadto dynamiki w stosunku do autobusu. Po prostu ktoś zapomniał dopisać pod ‚motocykle’ słowa ‚motorowery’. Tak samo z bezpłatnym parkowaniem – w regulaminie pewnego miasta napisane jest tylko o motocyklach, więc napisałem @ i otrzymałem odpowiedz, że bezpłatne parkowanie także ich dotyczy. W przypadków znaków drogowych to niestety zgodnie z literą prawa nie wolno… Pozostaje pisać do zarządcy dróg.

  • das
    28 sierpnia 2019 at 20:10

    by zmienił oznakowanie

  • Jacek
    28 sierpnia 2019 at 23:02

    Czyli to mnie nie dotyczy bo jadę 60km a nie 45km, a mam skuter. To o uj tu chodzi?

  • Karol
    29 sierpnia 2019 at 07:02

    Motorowery są za wolne? Ci za bzdura! Przecież 45km/h to praktycznie limit miejski 50. To jakby mówić że przez motorowery nie można przekraczać prędkości. Poza tym autobusy i tak rzadko dobijają do tych 50-ciu.

  • Paweł
    29 sierpnia 2019 at 07:16

    Niech zmienią przepisy w tym chorym kraju i zrobią maksymalną prędkość dla motorowerów zamiast 45 km /h niech będzie 60 km/h chociaż i tak prawie każdy na motorowerze, skuterze nie ma blokady i jedzie znacznie szybciej. Taka jazda jest bardziej bezpieczniejsza w ruchu ulicznym niż 45.
    Bo jadąc motorowerem 45 km /h to nawet rowerzysta może nas wyprzedzić.

  • Piotr
    29 sierpnia 2019 at 08:45

    Aprilia RS 50 1994 , nie dogoni to raczej żaden autobus, ale jak słyszę że zmniejszają dynamikę , a sprawiło by to że autobusy nie będą łamać prędkości maksymalnej w mieście, to mnie krew zalewa.

  • Mateusz
    29 sierpnia 2019 at 17:06

    I tak są tylko dwa buspasy w Warszawie po których mogą się poruszać motocykle więc o co tyle szumu?

    • 2 września 2019 at 22:00

      W tym roku kończy się pilotaż i w zimie będzie podejmowana decyzja co dalej. Na razie wyniki są dobre, więc jest spora szansa, że od przyszłego roku więcej buspasów będzie dostępna do motocyklistów.

  • Zdjęcie profilowe jas13
    2 września 2019 at 10:42

    Motorower powinien jechać poboczem, tylko teraz, gdzie znaleźć pobocze na większości dróg w Warszawie?

    • mmaksw
      6 października 2019 at 22:49

      Po pierwsze motorowerem nie powinny jeździć osoby które nie potrafią zrozumieć tak prostego przepisu i myślą że w Warszawie motorower ma obowiązek jazdy poboczem drogi.


      Kierujący motorowerem jest obowiązany poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych. W takiej sytuacji dla motorowerzysty pozostaje jezdnia”

      Prawdopodobnie to zdanie rozjaśni umysł ?

  • 2 września 2019 at 22:05

    Na pas na lewo od buspasa przerzucani są także rowerzyści. To też nie jest najbezpieczniejsze rozwiązanie. Może po prostu buspasy powinny być trochę szersze żeby i autobusy, i (moto)rowery mogły się bezpiecznie zmieścić.