BMW G 310 R: Moje pierwsze wrażenia z jazdy na najtańszej beemce #94 Szybcy i Wolni Vlog

Dzisiaj dotarła do naszego garażu długo wyczekiwana nowość od BMW, model G 310 R, czyli najmniejszy i najtańszy motocykl w katalogu marki. Ten egzemplarz tak jak stoi kosztuje 20 000 zł i można go prowadzić na kategorię A2.

G 310 R budziło przed premierą wiele wątpliwości. Obawiano się, że to nie będzie prawdziwa BMka, że będzie wyglądać tanio, albo nie zaoferuje kierowcy emocji godnych klasy premium. Dziś na tej maszynie przejechałem pierwsze 50 km. Powiem Wam tak na gorąco, że jeszcze nigdy nie jechałem tak zarąbistą trzysetką. Jak dla mnie tak powinien wyglądać i jeździć miejski motocykl.

Pracuje tutaj jeden gar o pojemności 313 ccm zasilany wtryskiem, który generuje 34 konie. Nie wiem jak to jest zrobione, ale ten silnik sprawia lepsze wrażenie podczas jazdy, niż na papierze. To pewnie kwestia konfiguracji map zapłonu, stopnia sprężania oraz przede wszystkim masy. BMW G 310 R waży brutto 158 kg.

To sprawia, że na każdych światłach z bananem na twarzy chce się odkręcać manetkę do oporu. Minusem jest oczywiście fakt, że szybko można na tej “pchełce” stracić prawo jazdy.

Maszyna ta jest idealna do miasta. Jest lekka, zwinna i zaskakująco dynamiczna. BMW G 310 R dobrze też hamuje, co pozwala w pełni cieszyć się z nieco bardziej sportowego stylu jazdy.

BMW G 310 R zostaje z nami na dłużej, wkrótce opowiemy Wam w Jednoślad.pl więcej szczegółów na temat tej nowości od Bawarczyków na sezon 2017.

  • Silnik
  • Typ Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik 4-suwowy, cztery zawory, dwa wałki rozrządu w głowicy, mokra miska olejowa
  • Średnica cylindra/skok tłoka 80 mm x 62,1 mm
  • Pojemność 313 cm3
  • Moc znamionowa 25 kW (34 KM) przy 9500 obr./min. (wersja ECE)
  • Maks. moment obrotowy 28 Nm przy 7500 obr./min.
  • Stopień sprężania 10,6 : 1
  • Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk paliwa, BMS-E2
  • Kontrola emisji spalin Trójdrożny reaktor katalityczny pracujący w obiegu zamkniętym, normy emisji EU-4
  • Osiągi/Zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna 143 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 3,33 l
  • Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super, minimalna liczba oktanowa 95
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator Moc 330 W
  • Akumulator 12 V / 8 Ah, bezobsługowy
  • Przeniesienie napędu
  • Sprzęgło Sprzęgło wielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie
  • Skrzynia biegów Synchronizowana 6-biegowa skrzynia biegów umieszczona w obudowie silnika
  • Napęd Łańcuch uszczelniany o-ring z tłumieniem szarpnięć w piaście tylnego koła
  • Zawieszenie/Hamulce
  • Rama Skręcana rama stalowa, silnik jako element nośny, w tylnej części rama z rur stalowych
  • Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy „upside down”, O 41 mm
  • Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Przestrzenny odlewany wahacz aluminiowy, zamocowany bezpośrednio amortyzator centralny, regulacja naprężenia wstępnego sprężyny.
  • Skok zawieszenia przód/tył 140 mm / 131 mm
  • Rozstaw kół 1374 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 102,3 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy 64,9°
  • Koła Aluminiowe odlewane koła
  • Rozmiar obręczy, przód 3,0 x 17″
  • Rozmiar obręczy, tył 4,0 x 17″
  • Opony, przód 110/70 R 17
  • Opony, tył 150/60 R 17
  • Hamulce, przód Tarczowy z jedną tarczą, średnica 300 mm, zacisk z czterema tłoczkami, mocowanie promieniowe
  • Hamulce, tył Tarczowy z jedną tarczą, średnica 240 mm, zacisk pływający jednotłoczkowy
  • ABS BMW Motorrad ABS
  • Wymiary/masy
  • Długość 2005 mm
  • Szerokość (z lusterkami) 820 (849) mm
  • Wysokość (bez lusterek) 1080 mm
  • Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 785 mm
  • Długość łuku krokowego na pusto 1760 mm
  • Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 158,5 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita 345 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 186,5 kg
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 11 l
  • Rezerwa paliwa Około 1 l

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

  1. Czy trafię w końcu na test motocykla w którym wymienicie jakąś jego wadę? Z każdym testem same pochlebstwa, wg Was wszystkie maszyny są super, więc po co testy. Rozumiem, że płacą Wam za to, ale chyba należy podejść do sprawy rzeczowo.

  2. Witam,
    Miałem okazję spróbować tegoż BMW.
    Czy w testowanym przez was egzemplarzu skrzynia biegów działa lekko i precyzyjnie ?
    W udostępnionym mi egzemplarzu, biegi 1 i 2 oraz “N” wchodziły topornie a by wrzucić N musiałem mocno “szarpać” rolgazem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button