BMW F 750 GS 2020: Pierwsze wrażenia z jazdy nowym SUVem

Poznajcie z bliska nowe BMW F 750 GS 2020. Zadamy sobie pytanie kto jest podmiotem lirycznym dla tegorocznej nowości w segmencie ADV.

Pierwsze skojarzenie jakie przychodzi mi na myśl podczas jazdy oraz gdy patrzę na ten motocykl, to nowoczesny, dobrze wyposażony SUV. F 750 po prostu jest bardzo uniwersalny i zawiezie cię prawie wszędzie, nie tracąc jednocześnie nic z funkcjonalności pojazdu, którym z chęcią codziennie dojeżdżałbyś do pracy.

Pomimo nazwy, mamy tu do czynienia z niemal identycznym silnikiem jak w przypadku F 850 GS. Pojemność jest ta sama a różnice polegają na innym, nieco łagodniejszym zestrojeniu napędu. Nie oznacza to wcale zamuły, bo 77 koni 83 Nm momentu to więcej niż wystarczająco do dynamicznej jazdy nie tylko po obwodnicy, ale również w tempie autostradowym.
Od 850-ki ten model różni się także wyposażeniem. Jest bardziej klasycznie i mniej offroadowo. Jeśli nie masz zapędów stricte “adwenczerowych”, to właśnie ten motocykl może okazać się dla ciebie dużo lepszym wyborem- zwłaszcza, że F 750 GS może pochwalić się przyjemniejszą dla kieszeni ceną, a gdy dodamy do tego programy finansowania BMW Easy Ride, no to hulaj duszo…

W praktyce w F 750 GS na pewno docenisz nie tylko wspomnianą uniwersalność, ale też poręczność i łatwość prowadzenia. Nie będą dla niego także żadną przeszkodą krawężniki, kocie łby, torowiska, czy boczne nieutwardzone drogi. Tym sprzętem zajedziesz nad każde jezioro i docenisz jego możliwości podczas wszelakiej rekreacji. Można pomyśleć, że motocykl na tyle uniwersalny będzie nudny. Tak faktycznie czasem jest, ale nie w tym wypadku. F 750 GS daje frajdę z jazdy głównie dzięki nowej jednostce napędowej, która pomimo przestrojenia pod nowe normy homologacyjne nie straciła swego charakteru. Bardziej wymagający motocykliści mogą kręcić nosem np. nad klasycznym zawieszeniem przy przednim kole, ale jeszcze raz powtórzę – do rekreacji i codziennej jazdy, a nawet bliższych i dalszych moim zdaniem ten sprzęt wystarcza.
Oczywiście oznaczenie GS nie jest tu bez pokrycia. Świadczy o tym choćby możliwość wyłączenia ABS-u i kontroli trakcji, czy doposażenia w tryby jazdy Dynamic oraz Enduro. Nie mniej z pewnością poza dziurawymi szutrówkami to 850-ka poradzi sobie lepiej.

Warto tu także zaznaczyć, że najnowsze wcielenie średniego GS-a wygląda ciekawie, lekko i nowocześnie – o wiele, wiele lepiej od poprzednika. Zwłaszcza w tym złotym malowaniu.

F 750 GS – jak na BMW przystało można wyposażyć w uprzyjemniające jazdę i funkcjonalne dodatki, jak elektroniczną regulację zawieszenia, dodatkowe systemy jazdy, oświetlenie full-LED, asystenta zmiany biegów, czy np. kolorowy wyświetlacz TFT z systemem Connectivity. Pamiętajmy jednak, że bez tych wszystkich bajerów też da się jeździć, więc jeśli nie możesz sobie pozwolić na bogate wyposażenie opcjonalne, to się nie zrażaj, bo ten motocykl już w podstawowej wersji potrafi dać właścicielowi bardzo dużo tego czego szukamy w motocyklach – radości z jazdy.

Z drugiej strony dzięki wspomnianym wygodnym systemom finansowania, można sobie właśnie pozwolić na parę dodatków a miesięczna rata nie wzrośnie wtedy zabójczo. Swoją drogą cena podstawowego modelu na poziomie 40 tysięcy z minimalnym haczykiem plasuje tę maszynę jako ciekawą alternatywą dla konkurencji tym bardziej przy dedykowanym programie ratalnym.

  • Silnik: Chłodzony cieczą, dwucylindrowy rzędowy silnik czterosuwowy, cztery zawory na cylinder, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, układ smarujący z suchą miską olejową
  • Średnica cylindra x skok tłoka 84 mm x 77 mm
  • Pojemność skokowa 853 cm sześc.
  • Moc znamionowa 57 kW (77 KM) przy 7500 obr/min
  • opcjonalne ograniczenie mocy do 35 kW (48 KM) przy 6500 obr/min
  • Maks. moment obrotowy 83 Nm przy 6000 obr/min
  • opcjonalne ograniczenie momentu: 63 Nm przy 4500 obr/min
  • Stopień sprężania 12.7 : 1
  • Kontrola mieszanki Elektroniczny wtrysk paliwa
  • Kontrola emisji spalin Katalizator trójfunkcyjny z zamkniętą pętlą, emisja zgodna z normą EU-4
  • Osiągi/zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna 190 km/h
  • Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,1 l
  • Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa o minimalnej liczbie oktanowej 91 (RON)
  • Instalacja elektryczna
  • Alternator Alternator z magnesem trwałym 416 W (moc znamionowa)
  • Akumulator 12 V / 10 Ah, bezobsługowy
  • Sprzęgło Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej z funkcją antyhoppingową, sterowane mechanicznie
  • Przekładnia 6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową
  • Napęd Zamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła
  • Podwozie / hamulce
  • Rama Stalowa rama mostkowa
  • Osadzenie przedniego koła / zawieszenie Widelec teleskopowy, średnica 41 mm
  • Osadzenie tylnego koła / zawieszenie Podwójny wahacz z odlewu aluminiowego, centralna kolumna amortyzująca, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia odbicia
  • Skok zawieszenia, przód / tył 151 mm / 177 mm (z opcjonalnym zestawem obniżającym zawieszenie - 131 mm / 157 mm)
  • Rozstaw kół 1,559 mm
  • Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 104,5 mm
  • Kąt nachylenia główki ramy 63
  • Koła Koła z lanego aluminium.
  • Obręcz, przód 2,50 x 19""
  • Obręcz, tył 4,25 x 17""
  • Opony, przód 110/80 R19
  • Opony, tył 150/70 R17
  • Hamulce, przód Dwie tarcze, średnica 305 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy
  • Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy
  • ABS BMW Motorrad ABS (wyłączany)
  • Wymiary/masy
  • Wysokość siedzenia 815 mm (z opcjonalnym zestawem obniżającym zawieszenie: 770 mm, z opcjonalnym siedzeniem obniżonym: 790 mm, z opcjonalnym siedzeniem komfortowym: 830 mm)
  • Długość wewnętrznego łuku nóg 1835 mm (z opcjonalnym zestawem obniżającym zawieszenie: 1750 mm, z opcjonalnym siedzeniem obniżonym: 1790 mm, z opcjonalnym siedzeniem komfortowym: 1870 mm)
  • Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 15 l
  • Rezerwa ok. 3,5 l
  • Długość 2255 mm
  • Wysokość (bez lusterek) 1225 mm
  • Szerokość (z lusterkami) 922 mm
  • Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 224 kg 1)
  • Dopuszczalna masa całkowita 440 kg
  • Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 216 kg
  • 1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 168/2013 z masą płynów, standardowego wyposażenia oraz „paliwa” w zbiornikach paliwa napełnionych w co najmniej 90 % objętości
  • WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
  • BMW Motorrad ABS
  • ASC (automatyczna kontrola stabilności)
  • Tryby jazdy Rain / Road
  • Komputer pokładowy Pro
  • Tylna lampa LED
  • Gniazdo elektryczne 12V
  • regulowane dźwignie hamulca ręcznego i sprzęgła
  • WYPOSAŻENIE OPCJONALNE
  • Dynamic ESA (elektroniczna regulacja zawieszenia)
  • DTC (dynamiczna kontrola trakcji)
  • Profesjonalne tryby jazdy (Dynamic / Enduro)
  • Reflektor przedni LED z wbudowanym światłem LED do jazdy dziennej
  • Connectivitiy, z wyświetlaczem kolorowym TFT 6,5"
  • Asystent zmiany biegów Pro
  • System dostępu bezkluczykowego Keyless Ride
  • RDC (system monitorowania ciśnienia w oponach)

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button