Blokady antykradzieżowe do motocykla: Wideo Test Bumper

Bez względu na pogodę złodzieje są przez cały czas tak samo intensywni i przez cały czas polują na nasze ulubione jednoślady. Skutery, motorowery, motocykle. W jaki sposób zabezpieczyć się przed kradzieżą?

Zabezpieczeniem najlepszym i najprostszym jest zawsze jakiegoś typu blokada albo elastyczna albo typu disc lock. Dlaczego jest skuteczna? Dlatego, ponieważ odstrasza złodzieja. Nie ważne ile ona kosztuje. Tak naprawdę ważne że ona jest. Ona dzięki temu może działać w sposób psychologiczny na złodzieja. Jeżeli złodziej ma do wyboru pojazd, który jest w jaki kol wiek sposób zabezpieczony a obok stojący zupełnie niezabezpieczony to jest duże prawdopodobieństwo, że wybierze taki który po prostu bez problemy można wziąć i gdzieś do dziupli zapchać albo też przetransportować. Mówiłem wam o Disc lockach.

Co to jest disc lock? Disc lock jest to po prostu blokada tarczy hamulcowej. Taka jak na przykład ta – Bumper 74d. Bardzo mała blokada, dedykowana głównie do skuterów i motocykli i nieco większy Bumper, też nowość która pojawiła się na rynku – 73d. Jest to blokada odrobinę większa i również odrobinkę cięższa do sforsowania. Na naszym rynku też spotykamy blokady elastyczne. Takie które można przepleść przez koło i jakiś nieruchomy element, słup albo jakiś na przykład płot. Jak tego używać? Już teraz wam pokazuję. Bumper 74d jest to bardzo mała blokada jak widzicie. Kupując ją na przykład w sklepie skuterowo.com otrzymujecie ją w takim małym opakowaniu. Do tego są dwa kluczyki. Wyciągamy nóż i rozpakowujemy ją. Zobaczymy jak to wygląda w rękach. Można powiedzieć śmiało, że samo opakowanie jest swego rodzajem już zabezpieczeniem. Trzeba się trochę natrudzić. W jaki sposób to założyć na naszą tarcze hamulcową? Pokaże wam na przykładzie Zippa Pro 50. Widzicie doskonale , że tutaj znajdują się otwory w tarczach hamulcowych. We wszystkich tarczach hamulcowych są otwory. Tutaj mamy bolec o wielkości 5 milimetrów. I to jest właśnie wartość ważna, żeby ten bolec idealnie wchodził w tarczę hamulcową. Blokada jest już na naszej tarczy hamulcowej. Jak widzicie raczej nie możliwe jest zakręcenie przednim kołem, tak samo nie możliwe jest na przykład odprowadzenie gdzieś pojazdu w jakieś spokojniejsze miejsce gdzie można by się tą blokadą zająć, dlatego jest to fajny straszak właśnie na złodziei. Jeżeli wasz motor, motocykl, motorower jest nieco większych rozmiarów i chcielibyście zainwestować w troszeczkę większą blokadę, jeszcze trudniejszą do rozparcelowania, jeszcze trudniejszą do rozbrojenia to mogę wam przedstawić też nowość na naszym rynku – Bumper 73d.

Tak samo w przypadku tego Bumpera mamy dwa kluczyki, mamy dosyć nietypowy zamek. Złodziej mógł się do tej pory z takim jeszcze nie spotkać, na to trzeba liczyć. Wsadzamy kluczyk, odblokowujemy tą blokadę, ponieważ tutaj pin czyli ten bolec co jest w środku jest trochę większy będziemy musieli tą blokadę spróbować założyć w innym miejscu na naszej tarczy hamulcowej. Już wam pokaże jak to się robi. Identycznie, tak samo. I tym sposobem blokada też jest już na naszym kole. Może nie jest za dobrym rozwiązaniem mocowanie dwóch blokad ale w tym przypadku wygląda to teraz naprawdę imponująco. Jeżeli ktoś z was jest zainteresowany tym żeby na dobre przytwierdzić wasz skuter, motorower do jakiegoś nieruchomego elementu i tym sposobem ustrzec się wywózki na jakimś większym samochodem waszego jednośladu to to jest bardzo dobry pomysł, bardzo dobre rozwiązanie. Jak to działa?

Chyba każdy doskonale wie. Dosyć ważną rzeczą jest to że mamy tu do czynienia z naprawdę grubą linką którą jest ciężko przeciąć jakim kol wiek narzędziem które złodziej może mieć dostępne pod czas dokonywania na przykład zuchwałej kradzieży w podziemnym garażu albo na przykład gdzieś na ulicy. Ta blokada nie wymaga od nas tego żebyśmy posiadali gdzieś w okolicy słup. Wystarczy ją właściwie tylko i wyłącznie przewiązać przez koło. Też to zapobiegnie temu żeby skuter gdzieś wyprowadzić o własnych siłach, na własnych kołach na przykład do jakiejś dziupli. W sumie po prostu, żeby wasz skuter czy motorower nie zmienił właściciela zbyt szybko nawet jeżeli by on dokonał kradzieży to musicie mieć świadomość tego, że przynajmniej trochę utrudniliście mu życie tak na złość.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. kluczyk rurkowy to niestety standardowy kluczyk np. komputerowy dawniej używany do wyłączania klawiatury dziś do wielu innych rzeczy problem w tym że nie ma zbyt wiele kombinacji więc z dopasowaniem nie ma większego problemu. Co do stwierdzenia” Złodziej mógł się do tej pory z takim jeszcze nie spotkać, na to trzeba liczyć.” to raczej nie ma na co liczyć bo pierwszym kupcem takiej nowatorskiej konstrukcji zawsze jest złodziej. Ale nawet nie o kluczyk chodzi ale co potrafi zrobić złodziej z blokadą przy użyciu zwykłego młotka http://pawlus25.w.interia.pl/manuale/Xena/index.html

  2. Nie mniej jednak uważam, że warto zaopatrzyć się w takie urządzenie, choć by po to aby uniemożliwić odjechanie tzw. przygodnym złodziejom, bo dla złodzieja zawodowego żadna blokada nie stanowi problemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button