Aktualnie czytasz:
Tuning: 65% Skuterzystów Łamie Przepisy?

Według ankiety Skuterowo.com dwa na trzy spotykane na drogach skutery (motorowery) są odblokowane rozwijając prędkość większą niż 50 km/h. Sprawdzimy przyczyny tego zjawiska i zweryfikujemy główne motywy jakimi kierują się użytkownicy pięćdziesiątek.

Martwe prawo. W Polsce do kontroli motorowerów pod kątem rozwijanych prędkości dochodzi niezwykle rzadko. W środowisku istnieje przekonanie właścicieli małych jednośladów,  że przez Policję są traktowani mniej priorytetowo. Nie ma się co dziwić. Dla stróżów prawa o wiele ważniejsze jest skupienie się na piratach pędzących 100 km/h w terenie zabudowanym, niż na skuterze przekraczającym prędkość o 10 czy 15 km/h. Jeśli dochodzi już do kontroli to głównie ze względu na rażące naruszenia i przekroczenia ograniczeń. Słowem, trzeba się nieco postarać.

[poll id=”7″]

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.

Prędkość pół biedy. Pojemność naraża na konsekwencje. W gorszej sytuacji są skuterowcy, którzy trwale zmieniają specyfikację jednostki napędowej. Zwiększanie pojemności ponad ustawowe 50 ccm jest bardzo łatwe do udowodnienia, zwłaszcza w przypadku badania pojazdu po spowodowaniu kolizji drogowej. Wówczas właściciel/kierowca może liczyć się z sankcjami w postaci podstępowania zwrotnego ze strony ubezpieczyciela. Co to takiego? To żądanie zwrotu poniesionych kosztów. Z jakiego tytułu? Z tytułu niespełnienia warunków umowy ubezpieczenia OC. Deklarowaliśmy, że pojazd spełnia wymagania w zakresie typu określanym mianem „motorower”. Jednak w chwili zdarzenia nasz skuter był w świetle przepisów motocyklem.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Odblokowany = bezpieczniejszy? W niektórych sytuacjach tak, o czym pisało Skuterowo.com na swoich stronach przed rokiem. Z licznych doświadczeń użytkowników skuterów wynika, że większa rezerwa mocy pod prawą ręką często sprawiała, że cało wychodziło się z opresji. Sam niejednokrotnie przekonałem się o tym, że zapas energii ukryty w skuterze może pomóc uniknąć niebezpiecznych sytuacji.

Prawo do zmiany? Jeśli nie istnieje możliwość skutecznego egzekwowania postanowień prawa o ruchu drogowym to powinno się znowelizować przepisy. Wśród propozycji padały rozwiązania znoszące limit 45 km/h dla użytkowników skuterów powyżej 25 roku życia, którzy wedle statystyk KGP powodują o wiele mniej zdarzeń drogowych, niż ich młodsi kierowcy. Czy poparłbyś takie kompromisowe rozwiązanie?

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
67%
Interesujące
33%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
60 Komentarze
1 2 3 4 5 6
  • Zdjęcie profilowe Mario1
    16 marca 2013 at 18:49

    kłócicie się jak dzieci o cukierek – jedni tak wolą a inni inaczej , ja będę chciał kupić jakiegoś skuta 500/600 ccm3 ale używkę – co byście mi polecili

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    16 marca 2013 at 18:57

    I na koniec taka mała refleksja…
    Po co kupować mułowaty skuter/motorower o pojemności 50 ccm, by potem go na siłę i za niemałe pieniądze tuningować, zwiększać pojemność… Nie lepiej za te same pieniądze, albo niewiele większe kupić coś od razu w pojemności 125ccm?
    Taki Romet 125
    [img]http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=romet+125&source=images&cd=&cad=rja&docid=jl33la8AZbSyfM&tbnid=pz8tdWeTi5VnTM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.bestbike.pl%2Findex.php%3Fmanufacturers_id%3D19%26sort%3D2a%26filter_id%3D77&ei=GsBEUZy3KIeTtQadi4D4DQ&bvm=bv.43828540,d.bGE&psig=AFQjCNFKhd1e1X5WAZurCnvvJ6764AROZg&ust=1363546501640414[/img]
    kosztuje tyle co chińska biegówka…

    W obu przypadkach kierowca będzie traktowany jako kierujący bez uprawnień – takie same konsekwencje z jazdy.
    Czegoś chyb nie kumam. Ludzie okrężną drogą, w końcu jeżdżą maszynami o większej pojemności i z większymi prędkościami. Nie można iść na skróty i kupić coś w pojemności 125ccm? Kasa w zasadzie ta sama…

  • Zdjęcie profilowe a123659
    16 marca 2013 at 19:02

    Osobiście nie spotkałem się nigdy z takim wypadkiem, w którym motorowerzysta został zobowiązany do płacenia renty, czy wypłacania odszkodowania z własnej kieszeni. To, o czym mówicie to teoria, a my żyjemy w Polsce, przypominam.
    Jeśli będą ofiary? Praktycznie rzecz biorąc podczas starcia samochód vs. motorower ofiarą może być tylko jedna osoba i chyba nie trzeba mówić, że motorowerzysta, a 2 metry pod ziemią to go chyba nie dogonią.
    Zresztą, o co my się kłócimy? Żaden z nas nie uczestniczył w takiej sytuacji, więc żaden z nas nie jest w stanie podać prawdziwych informacji na ten temat.

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    16 marca 2013 at 19:02

    Mario1 – zarejestruj się na portalach motocyklowych, doprecyzuj swoje pytanie, opisz czego od motocykla oczekujesz, jaki masz wzrost i ile ważysz, jaki charakter jazdy preferujesz, jakim budżetem… Jedno ogólnikowe pytanie nie wystarczy by Ci coś doradzić.
    Ja niebawem kupię Kawasaki Er 6N, albo Gladiusa. Ale każdy ma inne preferencje inne oczekiwania od moto.

  • Zdjęcie profilowe
    16 marca 2013 at 19:11

    Pomimo wielu ułomności nie żyjemy w dzikim kraju i zasady są zasadami. Ryglos a jak potrącisz kogoś na pasach to tylko Ty będziesz poszkodowany?

    Nie ma co się kłócić, ale przydałoby się trochę więcej wyobraźni.

  • Zdjęcie profilowe Mario1
    16 marca 2013 at 19:14

    benekpe napisał:

    Mario1 – zarejestruj się na portalach motocyklowych, doprecyzuj swoje pytanie, opisz czego od motocykla oczekujesz, jaki masz wzrost i ile ważysz, jaki charakter jazdy preferujesz, jakim budżetem… Jedno ogólnikowe pytanie nie wystarczy by Ci coś doradzić.
    Ja niebawem kupię Kawasaki Er 6N, albo Gladiusa. Ale każdy ma inne preferencje inne oczekiwania od moto.

    180cm./90kg.żywej wagi , a skut to w rodzaju turystycznego bo jakoś za ścigaczami nie przepadam , na razie tylko się przystawiam ale jak mi szajba odbije ( a zazwyczaj tak mam jak się napalę na coś ) to wyrywam kupować – przy braku gotówki walę w raty – tak że z ceną to różnie , na razie to szukał bym coś ok.6 – 8 klocków.

  • Zdjęcie profilowe a123659
    16 marca 2013 at 19:18

    Tu się zgadzam, w sprawie potrąceń OK, macie racje.
    Ale w przypadku stłuczek, tak jak pisałem wyżej, nikt się w to nie bawi, poważniejsze wypadki i potrącenia tak, mogą się tym zająć, ale nie stanowią one nawet połowy, kto wie czy chociaż jedną trzecią wszystkich kolizji.

  • Zdjęcie profilowe benekpe
    16 marca 2013 at 19:22

    Mario1 – jeśli klasyka turystyki, to zdecydowanie kultowe już modele Suzuki GS500, Kawasaki Er5, CBF500… Za taką kasę kupisz coś w dobrym stanie z roczników 2002-2004 z przyzwoitym przebiegiem.
    Poszukaj jakiegoś lokalnego portalu motocyklowego, czasami osoby na nim zrzeszone coś ci zaproponują w Twojej okolicy. Zawsze będziesz traktowany przez nich jak \”swój\”… Powodzenia w szukaniu.

  • Zdjęcie profilowe Mario1
    16 marca 2013 at 19:26

    benekpe napisał:

    Mario1 – jeśli klasyka turystyki, to zdecydowanie kultowe już modele Suzuki GS500, Kawasaki Er5, CBF500… Za taką kasę kupisz coś w dobrym stanie z roczników 2002-2004 z przyzwoitym przebiegiem.
    Poszukaj jakiegoś lokalnego portalu motocyklowego, czasami osoby na nim zrzeszone coś ci zaproponują w Twojej okolicy. Zawsze będziesz traktowany przez nich jak \\\”swój\\\”… Powodzenia w szukaniu.

    ok dzięki benekpe , zaraz coś poszukam , a reszta panów niech skończy już kłótnie – każdy robi jak chce – ot moje zdanie.

  • Zdjęcie profilowe
    16 marca 2013 at 19:30

    Nikt się nie kłóci, to dyskusja, jak już masz coś pisać to trzymaj się tematu. Szukasz czegoś większego to załóż osobny temat, choć tutaj mało kto takim sprzętem jeździ. Tak to robisz tylko bałagan.