Inwestycje: będą nowe - betonowe. GDDKiA zapowiada wielkie budowy

W latach 2014-2023 ma powstać w Polsce ponad 2,2 tysiąca km nowych dróg. To plany inwestycyjne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada, że spora część dróg będzie miała nawierzchnię betonową. Czyżbyśmy wracali do pomysłów żywcem wyjętych z dwudziestolecia międzywojennego?

W opublikowanym przez GDDKiA "Programie budowy dróg krajowych i autostrad" Dyrekcja chwali się, że wśród zaplanowanych ciągów komunikacyjnych będzie 35 obwodnic o łącznej długości ponad 360 km. GDDKiA zapowiedziała, że blisko jedna trzecia nowych szos powstanie nie z asfaltu, ale z betonu. Czy chodzi o koszty? Okazuje się, że nie. Dyrekcja ma świadomość że koszt obu nawierzchni jest zbliżony.Jednak jako powód użycia betonu zamiast asfaltu tłumaczy dywersyfikacją. Nie wiadomo dlaczego, ale nagle GDDKiA postanowiła zatroszczyć się o równomierny rozwój branży asfaltowej i cementowej.

Patrząc na tego typu pomysły przypominają się czasy III Rzeszy, która ekspresowy rozwój sieci drogowej osiągnęła właśnie dzięki zastosowaniu betonu. Wprawdzie wiele z powstałych w tamtych czasach autostrad jeszcze przez lata służyło kolejnym pokoleniom, jednak komfort podróży po nich pozostawiał wiele do życzenia. Również aktualnie powstające drogi betonowe nie należą do najbardziej komfortowych. Czyżby zatem dochodziło do sytuacji, że z naszych podatków urzędnicy państwowi zapewniają rozwój konkretnym firmom?

fot.: nto.pl

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button