Romet Classic 400: Nowy motocykl o konserwatywnej sylwetce wkrótce trafi do sprzedaży

Motocykl zachowany w stylistyce obowiązującej w latach 80, nawiązujący do legendarnej Suzuki GS. Kompaktowe rozmiary i niska masa własna sprawia, że jest to niezwykle łatwy do opanowania motocykl o świetnych osiągach. Ciekawostką jest fakt, iż Romet Classic 400 będzie można kupić z opcjonalnym wózkiem bocznym.

Wbrew pozorom Romet Classic 400 to sprzęt o dwóch skrajnych obliczach. Wizualnie nie brak tu “dostojeństwa”, jednak po przekręceniu manetki motocykl zdradza swoją drugą, bardzo agresywną naturę.

To zasługa nie tylko jednocylindrowego silnika o mocy niemal 20 kW zasilanego wtryskiem (EFI), ale przede wszystkim małej masy (151 kg). Za sprawą dobrego wyważenia motocykl pewnie się prowadzi, nawet przy wysokich prędkościach. Przy tym daje kierowcy sporo komfortu – miękkie lagi przednie i optymalnie dobrana kanapa spełnia swoje zadanie.

Romet Classic 400 z wózkiem bocznym
Romet Classic 400 z wózkiem bocznym

Zastrzeżenia z kolei kierujemy do tylnego układu hamulcowego. To zwykły bęben, który podczas krótkiej jazdy testowej nie spisywał się zbyt dobrze. Być może odpowiednia regulacja jest w stanie nieco zachęcić zaciski do bardziej wydajnej pracy.

Design Rometa Classic 400 jest do bólu konserwatywny, co z pewnością dla wielu będzie najlepszą rekomendacją do zakupu tego sprzętu. Tym bardziej, że według zapewnień producenta w 2016 roku będzie możliwość nabycia także opcjonalnego wózka bocznego. Musicie przyznać, że ten zestaw wygląda niezwykle ciekawie.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button