Aktualnie czytasz:
Olsztyn: Tramwaje zlikwidują korki i ułatwią poruszanie się po mieście.
0

Od jesieni po Olsztynie będzie można jeździć tramwajami. Dzięki zmianom w komunikacji miejskiej ruch w centrum miasta ma zmniejszyć się o 20%. Czy to oznacza lepsze warunki jazdy dla skuterzystów i motocyklistów?

Na wiosnę pisaliśmy o obwodnicy Olsztyna, która miała być lekarstwem na zakorkowane miasto. Okazuje się, że to tylko jeden z kilku projektów, które łącznie mają sprawić, że miasto będzie bardziej przejezdne. Kolejnym z nich jest wprowadzenie w Olsztynie od jesieni tramwajów oraz jednoczesne lepsze dostosowanie linii autobusowych do potrzeb pasażerów.

Tramwaje wracają na ulice Olsztyna po 50 latach. W chwili obecnej trwa budowa od podstaw linii tramwajowych, które połączą najdalsze osiedla Olsztyna ze śródmieściem oraz z dworcem kolejowym i kampusem akademickim.

Wszystkie udogodnienia kierowane w stronę komunikacji zbiorowej mają pośredni wpływ na jakość i komfort podróżowania w komunikacji indywidualnej. Ocenia się, że sprawna komunikacja zbiorowa sprawi, że od 15 proc. do 20 proc. użytkowników aut osobowych przesiądzie się do pojazdów komunikacji publicznej. Inwestowanie w komunikację zbiorową odczują też taksówkarze, którym miasto udostępniło możliwość poruszania się buspasami - Jerzy Roman, dyrektor Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Aktualnie trwają prace nad planem finansowym nowego układu komunikacji zbiorowej. Łączny koszt funkcjonowania komunikacji zbiorowej autobusów i tramwajów będzie się wahał w granicach od 77,3 mln do 81,3 mln zł rocznie. Obsługa 3 nowych linii tramwajowych to koszt 10,1 mln zł rocznie.

Budowane właśnie linie tramwajowe mają poprawić komunikację miejską w Olsztynie. Połączą najbardziej odległe dzielnice miasta tak zwane sypialnie Jaroty, Pieczewo i Nagórki z centrum miasta oraz dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim oraz Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie. Oprócz linii tramwajowych budowana jest zajezdnia dla tramwajów. Powstała także nowa ulica - Obiegowa, która skróci przejazd do śródmieścia Olsztyna.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Wartość projektu tramwajowego według Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju to 497 mln zł, z czego unijne dofinansowanie wyniesie 350 mln zł.

Budowa tras tramwajowych jest częścią dużego projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w Olsztynie. Projekt przewiduje również kupno tramwajów, budowę buspasów, oraz instalację inteligentnego systemu sterowania ruchem ulicznym, który będzie uwzględniać natężenie ruchu w godzinach szczytu.

fot.: www.wiadomosci.olsztyn.pl

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%