Zipp Vapor: Test Wideo

Dzisiaj troszeczkę dalej od miasta wybraliśmy się nowym Vaporem. Nową generacją która różni się od poprzedniej znanej wam chyba doskonale. Powiem wam, że ja swoją przygodę też zaczynałem od tego typu skutera. Chyba każdy początkujący powinien zacząć od konstrukcji względnie małej i łatwej w prowadzeniu bo taki właśnie jest Vapor.

Trzeba tutaj zwrócić uwagę w szczególności właśnie na gabaryty, które wskazują na też łatwość w prowadzeniu. Druga kwestia to jest pewien kompromis cenowy. Skuter za 3 tysiące złotych myślę będzie dobrym początkiem naszej skuterowej przygody. Chodzi tutaj o skuter który sprawdzi się zarazem podczas jazdy, spontanicznej jazdy w mieście jak i podczas weekendowych wypadów w miejsca jak chociażby te. Znajdujemy się w miejscu gdzie jest jeden z największych węzłów kolejowych w Polsce. Tutaj też zaczynają swój bieg szybkie kolejki miejskie. Jak mogliśmy się wielokrotnie przekonać skuter jest znacznie szybszy chociażby od takiej klasycznej SKM’ki. Niestraszne są nam korki i bardzo łatwo jest się nam przeciskać w nich ze względu, że to jest bardzo mały skuter. Bez problemu nawet przy metrowej wysokości, przy metrowym odstępie między samochodami możemy się przecisnąć, ewentualnie złożymy sobie lusterka.

Z nowości które są w tym Vaporze to przede wszystkim zupełnie nowy face, zupełnie nowy wygląd. Jest on nieco bardziej kanciasty i co ważne zastosowano tutaj bardzo nowoczesne rozwiązanie chociażby światła ledowe z przodu i z tyłu. Z przodu pozycyjne, z tyłu również i do tego oczywiście kierunkowskazy. Gabaryty pojazdu zostały bez zmian tak samo jak i jego waga ale ważne zmiany poczyniono na desce rozdzielczej. Mamy tutaj elektroniczny obrotomierz. W tej klasie skuterów nigdy ich wcześniej chyba nie montowano tak samo jak elektroniczny wskaźnik poziomu paliwa.

Nasz odblokowany Vapor jedzie 70 km/h. Rozpędzenie do takiej prędkości trochę mu zajmuję ale spokojnie możemy powiedzieć że dynamika tego skutera jest dobra jak na silnik czterosuwowy.

Przełożenia są skonfigurowane tutaj w taki sposób, że podczas ruszania silnik rozkręca się do 8 tysięcy obrotów na minutę. Jest to wartość dosyć spora. Potem stopniowo te obroty maleją, a skuter przez cały czas w miarę jednostajnie przyspiesza do wspomnianej prędkości maksymalnej.

Podczas ruszania z pod świateł jest troszeczkę mułowaty. Za długo zesprzęglają się elementy w przekładni. Może dałoby się to zmienić no ale wiadomo coś kosztem czegoś.

To jest typowy skuter który był spotykany wielokrotnie na naszych drogach również pod różnymi innymi markami. Chodzi mi tutaj oczywiście o szkielet tego pojazdu bo wiadomo różne wersje inaczej są wyposażone troszeczkę inny jest projekt właśnie face, inny design plastików, ale generalnie własności trakcyjne i gabarytowe są takie same.

Z przodu mamy hamulec tarczowy, daję rade. Z tyłu bez problemu przy nieco mocniejszym naciśnięciu klamki jesteśmy w stanie zblokować tylne koło, co z resztą sami mogliście zobaczyć. 10 calowe koła ktoś może powiedzieć że są za małe ale ja przyznam szczerze że do sporadycznej podróży po mieście są w zupełności wystarczające. Co ważne, no niestety tym skuterem nie możemy zaliczać off-roadowych tras.

Ten skuter absolutnie nie nadaję się do szarżowania po polach czy po mało uczęszczanych i po nieutwardzonych drogach. To jest skuter na asfalt, na miasto. Wiadomo cena wymusza pewne kompromisy. Jeden z kompromisów jest chociażby jakość montażu. Niektóre elementy skrzypią , niektóre widać że po prostu są źle spasowane ale za cenę 3 tysięcy no nie możemy zbyt dużo wymagać.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Jak na tę półkę cenową z jakością wykonania jest na prawdę dobrze. Jak oceniamy nową propozycję Zippa na ten sezon nowego, kolejnego już Vapora? Zmiany w nim poczynione naszym zdaniem odbiły się na plus, bardzo na plus w przypadku tego modelu. Nowy wygląd, bardziej agresywny wygląd. Nowoczesne rozwiązanie chociażby w przypadku ledowych świateł no i można powiedzieć że jest to dobry skuter dla kogoś kto chciałby rozpocząć swoją przygodę właśnie z jednośladami wyposażonymi silnik. To jest 50, silnik czterosuwowy z bardzo małym spalaniem, z bardzo niskimi kosztami eksploatacji, w miarę trwały, w miarę bez awaryjny. Powinien posłużyć przez dobre kilka tysięcy kilometrów czego wam życzę.

Fot.: Skuterowo.com

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

4 opinii

  1. Cytat: “…Nasz Vapor odblokowany jedzie 70km/h…” – Czy to jest legalne? Czy firma Zipp łamie prawo? Jak fabryczny skuter może poruszać się z prędkością 70km/h? Proszę o odpowiedź nie usuwając pytania 🙂

  2. @Wodzu
    Nie, Zipp nie łamie prawa. Czasami zdarza się, że skuter kupiony w salonie jest już odblokowany. Zależy od podejścia salonu 🙂

  3. Wodzu, zipp nie łamie prawa. jeśli ktoś kupi skuter zablokowany, a po dwóch latach (po skończeniu się gwarancji) go sobie odblokuje to co taki importer zipp może mieć z tym wspólnego?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button