Aktualnie czytasz:
Test Zipp Quantum GT5: Dla kanapowców?
22

Dziś w Skuterowo.com skuter, który eksploatuje już od dłuższego czasu: Zipp Quantum GT5. Pierwszy egzemplarz Quantum’a  pojawił się w Polsce w 2005 roku. Choć opinie o tym skuterze bywają skrajnie różne, Zipp Quantum GT5 robi furorę na polskim rynku skuterów. Zipp  dostępny jest w dwóch wersjach o pojemności: 50cm3 i 125cm3, w czterech wersjach kolorystycznych: czarno-srebrny,  czerwono-czarny (foto), żółt0-grafitowy oraz biało czerwony a to wszystko za 4499 zł. Skuter jest głównie przeznaczony dla osób wysokich oraz osób lubiących podróżować.

Deska Zippa jest czytelna i wyposażona w czujnik fal GSM

Wygląd. Tu Zipp nie ma powodów do wstydu. Jest moim zdaniem po prostu ładny.  Sportowa linia i niebanalna stylizacja, dwukolorowe malowanie (według mnie czerwono-czarny kolor najlepiej się prezentuje w tym skuterze) i takież obicie kanapy, z wyszywanymi emblematami „GT5” – to może się podobać. Skuter wygląda masywnie, lecz nie przesadzajmy, bo nie jest on największy w Swojej klasie. Czarno-biały licznik został wyskalowany do 75km/h lub 45mp/h.  Na środku licznika znajdują się kontrolki migaczy, świateł długich, oleju oraz telefonu, a po prawej stronie jest wskaźnik poziomu paliwa – licznik jest czytelny. Duże reflektory na przodzie maski pozwalają na dobre oświetlenie drogi.  12` calowe koła dobrze sprawdzają się na polskich drogach, skuter nie podskakuje na wybojach.

Quantum posiada dwa tylne amortyzatory

Komfort. Quantum – mimo nazwy kojarzącej się z czymś maciupeńkim, nawet osoba o wzroście mocno przekraczającym średnią krajową będzie się na nim czuła wygodnie – jazda na Quantum’ie jest naprawdę wygodna, nawet we dwie osoby. Miejsca jest pod dostatkiem, a daleko wysunięte podłogi pozwalają na zajęcie wygodnej pozycji. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na wygodę jest fakt wyposażenia testowanego Zippa w dwa (!) tylne amortyzatory.

Funkcjonalność. Z zapakowaniem codziennych zakupów nie będzie problemów – dwa schowki na pokładzie, seryjny kufer i uchwyt na siatkę to duże plusy tego pojazdu. Niestety, żaden z „luków bagażowych” nie jest na tyle duży, by pomieścić standardowy kask jet. Skuter posiada ABS, alarm, pilot zdalnego odpalania, duży kufer oraz kontrolkę telefonu tzn. gdy nasza komórka zacznie dzwonić podczas jazdy, kontrolka ta zacznie migotać.

Jednostka napędowa. Mimo że waga skutera wynosi 97kg (bez płynów), dwusuwowy silnik o poj. 50cm3 i mocy 4,35km przy 7500obr/min pozwala na w miarę szybkie przyśpieszanie oraz dobry v-max (ok. 80km/h), a jeżeli ktoś chce mocniejszy silnik to dostępna jest wersja silnika czterosuwowego o poj. 125cm3 i mocy 6,6km przy 7500obr/min który zdecydowanie lepiej przyśpiesza a jego prędkość maksymalna wynosi 115km/h. 

Przy delikatnej jeździe spalanie może być mniejsze, niż 4 litry

Spalanie. Spalanie skutera wynosi 3,3-3,6l na setkę, a przy najwyższych obrotach Quantum nie powinien spalić więcej niż 4,2l. W zależności od stylu jazdy spalanie może ulec nieznacznej zmianie.

Hamulce. Hamulce są bardzo dobrą stroną tego skutera. W pierwszej wersji Quantum’a, skuter posiadał hamulec tarczowy i bębnowy, ale w nowej wersji GT5 jest miła niespodzianka – na obu kołach zamontowano hamulce tarczowe, pomagają szybko wyhamować skuter.

Jeżeli szukasz skutera do 4500zł który musi być wygodny i komfortowy, w miarę duży i bezawaryjny oraz który posiada dobre osiągi mimo swojej 97 kilowej wagi to zwróć uwagę na Zipp’a Quantum’a GT5. Jak za te pieniądze, skuter ma wiele przydatnych rzeczy (ABS, pilot zdalnego uruchamiania, alarm, kufer, dwa tarczowe hamulce), ma ładne malowanie i dobrze spasowane plastiki.

Dane techniczne Zipp Quantum GT5:

Silnik Jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność 49 ccm
Sprężanie 7,9:1
Moc 4,35 KM przy 7500 obr/min
Moment obrotowy 4,00 Nm przy 6500 obr/min
Zasilanie Gaźnik
Akumulator 12V/4Ah
Podwozie Rama z rury stalowej
Zawieszanie p/t widelec teleskopowy/podwójny element resorująco-tłumiący
Hamulec p/t Hamulec tarczowy/Hamulec bębnowy
Opony p/t 110/90 -110/90 R12
Zbiornik paliwa 5 l
Kolorystyka czarno-srebrny, czerwono-czarny, żółto-grafitowy i biało-czerwony.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
11%
Interesujące
61%
heh...
6%
Że co?
17%
Grrrr!
0%
Smutne
6%
22 Komentarze
1 2 3
  • Moto
    1 lutego 2016 at 20:48

    Mam takiego, rok 2007. Nie wymagał żadnej naprawy , od tego czasu leje się tylko paliwo . Poza tym pięknie przyspiesza ! Żaden inny skuter (50 cc oczywiście ) nie daje z nim rady. Oczywiście nie można zapomnieć o tym, że jest bardzo pakowny i wygodny . Nawet we dwóch jedzie się super i nadaje się w dalsze trasy !! Jak dla mnie lepszego chinola nie znajdziecie .
    P.s zapomniałem, że wymieniliśmy tylko pasek przy przebiegu ok 10 tys km . Ogólnie bezawaryjny .

  • Zdjęcie profilowe irasek111
    2 sierpnia 2017 at 11:55

    Proszę o pomoc.Skuter Zipp Quantum gdy jest zimny,jest wszystko ok,ale gdy po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zaczyna przerywać i gaśnie.Nadmienię że ostatnio zostały zdjęte zabezpieczenia ograniczenia prędkości.Czy to może mieć wpływ na jego pracę?Co mogę sam zrobić bez korzystania z serwisu?