Aktualnie czytasz:
Test Zipp Quantum GT5: Dla kanapowców?
22

Dziś w Skuterowo.com skuter, który eksploatuje już od dłuższego czasu: Zipp Quantum GT5. Pierwszy egzemplarz Quantum’a  pojawił się w Polsce w 2005 roku. Choć opinie o tym skuterze bywają skrajnie różne, Zipp Quantum GT5 robi furorę na polskim rynku skuterów. Zipp  dostępny jest w dwóch wersjach o pojemności: 50cm3 i 125cm3, w czterech wersjach kolorystycznych: czarno-srebrny,  czerwono-czarny (foto), żółt0-grafitowy oraz biało czerwony a to wszystko za 4499 zł. Skuter jest głównie przeznaczony dla osób wysokich oraz osób lubiących podróżować.

Deska Zippa jest czytelna i wyposażona w czujnik fal GSM

Wygląd. Tu Zipp nie ma powodów do wstydu. Jest moim zdaniem po prostu ładny.  Sportowa linia i niebanalna stylizacja, dwukolorowe malowanie (według mnie czerwono-czarny kolor najlepiej się prezentuje w tym skuterze) i takież obicie kanapy, z wyszywanymi emblematami „GT5” – to może się podobać. Skuter wygląda masywnie, lecz nie przesadzajmy, bo nie jest on największy w Swojej klasie. Czarno-biały licznik został wyskalowany do 75km/h lub 45mp/h.  Na środku licznika znajdują się kontrolki migaczy, świateł długich, oleju oraz telefonu, a po prawej stronie jest wskaźnik poziomu paliwa – licznik jest czytelny. Duże reflektory na przodzie maski pozwalają na dobre oświetlenie drogi.  12` calowe koła dobrze sprawdzają się na polskich drogach, skuter nie podskakuje na wybojach.

Quantum posiada dwa tylne amortyzatory

Komfort. Quantum – mimo nazwy kojarzącej się z czymś maciupeńkim, nawet osoba o wzroście mocno przekraczającym średnią krajową będzie się na nim czuła wygodnie – jazda na Quantum’ie jest naprawdę wygodna, nawet we dwie osoby. Miejsca jest pod dostatkiem, a daleko wysunięte podłogi pozwalają na zajęcie wygodnej pozycji. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na wygodę jest fakt wyposażenia testowanego Zippa w dwa (!) tylne amortyzatory.

Funkcjonalność. Z zapakowaniem codziennych zakupów nie będzie problemów – dwa schowki na pokładzie, seryjny kufer i uchwyt na siatkę to duże plusy tego pojazdu. Niestety, żaden z „luków bagażowych” nie jest na tyle duży, by pomieścić standardowy kask jet. Skuter posiada ABS, alarm, pilot zdalnego odpalania, duży kufer oraz kontrolkę telefonu tzn. gdy nasza komórka zacznie dzwonić podczas jazdy, kontrolka ta zacznie migotać.

Jednostka napędowa. Mimo że waga skutera wynosi 97kg (bez płynów), dwusuwowy silnik o poj. 50cm3 i mocy 4,35km przy 7500obr/min pozwala na w miarę szybkie przyśpieszanie oraz dobry v-max (ok. 80km/h), a jeżeli ktoś chce mocniejszy silnik to dostępna jest wersja silnika czterosuwowego o poj. 125cm3 i mocy 6,6km przy 7500obr/min który zdecydowanie lepiej przyśpiesza a jego prędkość maksymalna wynosi 115km/h. 

Przy delikatnej jeździe spalanie może być mniejsze, niż 4 litry

Spalanie. Spalanie skutera wynosi 3,3-3,6l na setkę, a przy najwyższych obrotach Quantum nie powinien spalić więcej niż 4,2l. W zależności od stylu jazdy spalanie może ulec nieznacznej zmianie.

Hamulce. Hamulce są bardzo dobrą stroną tego skutera. W pierwszej wersji Quantum’a, skuter posiadał hamulec tarczowy i bębnowy, ale w nowej wersji GT5 jest miła niespodzianka – na obu kołach zamontowano hamulce tarczowe, pomagają szybko wyhamować skuter.

Jeżeli szukasz skutera do 4500zł który musi być wygodny i komfortowy, w miarę duży i bezawaryjny oraz który posiada dobre osiągi mimo swojej 97 kilowej wagi to zwróć uwagę na Zipp’a Quantum’a GT5. Jak za te pieniądze, skuter ma wiele przydatnych rzeczy (ABS, pilot zdalnego uruchamiania, alarm, kufer, dwa tarczowe hamulce), ma ładne malowanie i dobrze spasowane plastiki.

Dane techniczne Zipp Quantum GT5:

Silnik Jednocylindrowy, dwusuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność 49 ccm
Sprężanie 7,9:1
Moc 4,35 KM przy 7500 obr/min
Moment obrotowy 4,00 Nm przy 6500 obr/min
Zasilanie Gaźnik
Akumulator 12V/4Ah
Podwozie Rama z rury stalowej
Zawieszanie p/t widelec teleskopowy/podwójny element resorująco-tłumiący
Hamulec p/t Hamulec tarczowy/Hamulec bębnowy
Opony p/t 110/90 -110/90 R12
Zbiornik paliwa 5 l
Kolorystyka czarno-srebrny, czerwono-czarny, żółto-grafitowy i biało-czerwony.

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
8%
Interesujące
58%
heh...
0%
Że co?
25%
Grrrr!
0%
Smutne
8%
O autorze
Zdjęcie profilowe Vin
Vin
Duży, szybki, wygodny i mało spalający mimo że to 2T :P
22 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe Vin
    26 lipca 2010 at 10:32

    Kolejny test napisany przeze mnie o moim skuterku tyle że ja mam starszą wersję z 2006r. a to jest ta najnowsza z 2010r.

  • Zdjęcie profilowe arcio1
    26 lipca 2010 at 10:34

    Vin, nie musisz pisać, że tyś go napisał, bo jest pokazany autor…

  • Zdjęcie profilowe Vin
    26 lipca 2010 at 10:35

    A co do spalania to się nie zgodzę że Quantum jest paliwożerny, ze spala pow. 4l bo ja jeżdżę na odblokowanym module a na pełnym baku przejadę 180km (ledwo) a bak paliwa ma ok. 5,5-6l więc ja mam spalanie w okolicach 3-3,5l.

  • Zdjęcie profilowe Rafal002
    26 lipca 2010 at 13:08

    Super ladniejszy od zumico eos

  • Zdjęcie profilowe
    pyjan
    26 lipca 2010 at 15:50

    Ładny skuterek,ale ten tłumik przy tym skuterze to masakra.Beznadziejnie to wygląda.Jeśli by miał sportową stylistykę to tak,ale nie w tym przypadku.

  • Zdjęcie profilowe
    hiroshima
    26 lipca 2010 at 19:07

    Nie widzę powodów do podniecania się dwoma amorami z tyłu, bo wszystkie te skutery z kołami 12″ mają po dwa. Podobnie z wyglądem – wszystkie chińczyki wyglądają tak samo, w 90% zmienia się tylko przednia czasza z reflektorami.

  • Zdjęcie profilowe Vin
    26 lipca 2010 at 19:22

    hiroshima nie powiedziałbym, nie wszystkie skutery co mają koła 12` cali mają dwa amortyzatory, bo Keeway niby lepszy od Zipp’a a nawet Matrix ma jeden amortyzator. I nie wszystkie chińczyki wyglądają tak samo bo Quantum jakoś nie przypomina mi (nawet jakby miał zmienioną czachę z reflektorami) skuterów takich jak: Kingway Coliber, Keeway Matrix, Motowell Magnet Sport, Inca Street itd.

  • Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    26 lipca 2010 at 20:39

    te 2 amory z tyłu to nawiększa wada- takie rozwiązania przy nie dociążonym skuterze powoduje pogorszenie właściwości trakcyjnych.
    Chyba żadna marków klasy sport nie ma dwóch lagów z tyłu…

  • Zdjęcie profilowe Vezyr
    27 lipca 2010 at 13:08

    Vin ale np. Kingway Fonero, mosquito, magnus Carave, Ventus jakiś tam ple ple ple mają tyłek jak Quantum, tylko przód inny, jak mówi hiroshima, więc ma trochę racja.A 2 amory hmm qaz no chyba aż tak nie psują nam jazdy samodzielnie 😀 Nie jeździłem nim więc nie wiem, ale to chyba nie problem 😀

  • Zdjęcie profilowe Vin
    27 lipca 2010 at 13:57

    Ja jeździłem na dwóch amorach z tyłu i powiem że bynajmniej 4 litery nie bolą bo jest wygodnie i myślę że to jest dobre rozwiązanie. Ojciec mój skuter kupił za 4499zł i nie mam takich bajerów, a ten nowy Quantum idzie po 4199zł a ma dwa hamulce tarczowe, dwa amory, nowe lepsze malowanie plastików, bardziej sportowy tłumik, kontrolkę telefonu i lepiej prezentujący się licznik – ja tego nie mam w starym Quantum’ie którego kupiłem o 200zł drożej niż ten nowy.

  • Zdjęcie profilowe Vezyr
    27 lipca 2010 at 15:32

    Tylko zauważ różnicę lat.Matrix kiedyś 6000 zł kosztował, teraz 4000 a jest znacznie bardziej dopracowany.To normalne, że coś tanieje.

  • Zdjęcie profilowe Rafal002
    28 lipca 2010 at 07:52

    ja swojego kupilem za 3999:)

  • Zdjęcie profilowe Mate
    30 lipca 2010 at 22:21

    Muszę się zgodzić, że chinole sam mam ince street i myślę, że tylko troszkę przód w tym zmienili i walą to samo. Co do dwóch amorów to fakt jest dość wygodnie i nie sprawia to problemu podczas jazdy, sprawiałoby gdyby skuty latały po 150km/h ale nie przy tych prędkościach co jeżdżą teraz. A jeżeli chodzi o „sportowe” maszyny to mają zawieszenie zupełnie inne, lepszej jakości więc dwa amory w ince to powiedzmy jeden w sporcie…

  • Zdjęcie profilowe Vin
    31 lipca 2010 at 08:39

    Mate, no ale wiesz Inca Street leci po 2699zł a Quantum po 4299zł czyli o 1600zł drożej czyli coś tam lepszego musi być.

  • Zdjęcie profilowe
    hiroshima
    31 lipca 2010 at 09:17

    Vezyr, dokładnie o to mi chodziło z tymi chińczykami. Jest jeden chińczyk z kołami 12-cali który ma przód i tył jedyny sam w sobie – Ferro 604, Romet RXL, MM Carave czy jak go nazwać.

    Vin, dobra, 90% chińczyków z kołami 12-cali ma ten sam tył. A to, że Keeway, Inca itd. mają całkiem inne plastiki znaczy tylko, że nie idą na łatwiznę. Poza tym Inka jest młodą marką w porównaniu do Kingwaya, Zippa itd.

  • Zdjęcie profilowe
    hiroshima
    31 lipca 2010 at 09:21

    PS. Żeby reguła była regułą musi być wyjątek: np. Inca X-One to klon Zippa Shocka 🙂

  • Zdjęcie profilowe Vin
    31 lipca 2010 at 15:11

    No albo Zipp wypuścił z fabryki Vapor’a to zaraz Kingway wypuścił ten sam model tylko w innym malowaniu a mianowicie Coliber i Inca też wypuściła model o nazwie Sprint.

  • Zdjęcie profilowe Vezyr
    31 lipca 2010 at 16:20

    Haha Zipp wypuścił, tylko zerżnął z Baotiana, Baotian z Questa ple pel ple a pierwszy był Kymco Filly.

  • Zdjęcie profilowe speedyCOM
    8 sierpnia 2010 at 18:07

    Test zbyt subiektywny.

  • Zdjęcie profilowe Vin
    17 sierpnia 2010 at 12:00

    speedyCOM to zrób własny test i zobaczymy jak Ci wyjdzie, to nie jest takie łatwe jak myślisz.

  • Moto
    1 lutego 2016 at 20:48

    Mam takiego, rok 2007. Nie wymagał żadnej naprawy , od tego czasu leje się tylko paliwo . Poza tym pięknie przyspiesza ! Żaden inny skuter (50 cc oczywiście ) nie daje z nim rady. Oczywiście nie można zapomnieć o tym, że jest bardzo pakowny i wygodny . Nawet we dwóch jedzie się super i nadaje się w dalsze trasy !! Jak dla mnie lepszego chinola nie znajdziecie .
    P.s zapomniałem, że wymieniliśmy tylko pasek przy przebiegu ok 10 tys km . Ogólnie bezawaryjny .

  • Zdjęcie profilowe irasek111
    2 sierpnia 2017 at 11:55

    Proszę o pomoc.Skuter Zipp Quantum gdy jest zimny,jest wszystko ok,ale gdy po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi zaczyna przerywać i gaśnie.Nadmienię że ostatnio zostały zdjęte zabezpieczenia ograniczenia prędkości.Czy to może mieć wpływ na jego pracę?Co mogę sam zrobić bez korzystania z serwisu?