Zimny start Skoda Octavia -12, podładowanie akumulatora, przegonienie silnika

Dziś wyjątkowo przesiadam się na Skodę Octavię, bo od kilku dni nie była przepalana i jak widzieliście nie do końca odpalała tak, jak powinna, mimo, że auto jest praktycznie nowe…

No i super, zaczyna padać znowu śnieg, 12 stopni na minusie. Dzisiaj Octavianem wyjątkowo, bo jak widzieliście on nie bardzo mógł dzisiaj ruszyć. To znaczy nie miał jakiegoś problemu z uruchomieniem po 2, czy tam 3 dniach postoju właściwie, ale przy takich mrozach, wydaję mi się, że jeżeli jest taka możliwość to warto przejechać te parę kilometrów drugim autem, żeby podładować akumulator, żeby go przepalić, dlatego też jeżdżę na wyższych obrotach, też bardziej się skupiam na hamowaniu silnikiem, żeby ten akumulator jak najlepiej podładować na w miarę wysokich obrotach, wyższych niż normalnie, czyli troszeczkę mniej eco-drivingu ze względu na to, żeby akumulator był zdrowszy i jeżeli to auto aktualnie jest rzadko użytkowane to przy takich mrozach to niefajnie by było, żeby stał bezczynnie przez kilka dni, bo nie jest to na pewno zdrowe. To też jest zdrowe dla samego oleju, bo dzięki temu po prostu łatwiej mogą odparować z niego wszelkiego rodzaju “zanieczyszczenia” w postaci chociażby wilgoci, która w nim się gromadzi. Dlaczego się gromadzi? Dlatego, bo auto użytkowane na krótkich odcinkach sprawia, że w silniku skrapla się najzwyczajniej w świecie woda. Ta woda wędruję na ścianę cylindrów, do miski olejowej i tam się skrapla i stąd między innymi bierze się tak zwane masło pod korkiem wlewu oleju. Podnosząc temperaturę silnika na wysokich obrotach sprawiamy, że ilość tego “masła” i tej wody, wilgoci w układzie jest po prostu mniejsza. I jeszcze ciekawostka. Z daleka wygląda jakby coś się paliło, ale tak naprawdę tutaj jest odprowadzenie z kanalizacji i czuć taki specyficzny zapach chloru, a o czym to świadczy? Że tutaj spływa ciepła woda z basenu i jacuzzi. To wszystko jest dosyć ciekawe. Kierowcy, którzy przejeżdżają muszą się chyba mocno dziwić.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button