125 ccm
Aktualnie czytasz:
Yamaha D’elight 125: Nowość od Japończyków
4
Informacja Prasowa

Yamaha jest w Europie jedną z wiodących marek produkujących skutery. Aktualnie ma do zaoferowania największą i najbardziej ekscytującą linię modeli, obejmującą pojemności od 50 aż do 530 cm3, w tym także elektryczny model EC-03.

Gama stale ewoluuje i zmienia się za sprawą coraz to nowych, ulepszonych skuterów, takich jak Aerox R 2013 czy X-MAX 400, przy czym w obecnej gamie znajduje się przeszło 30 modeli i ich wersji. Nasze pełne zaangażowanie w świat jednośladów, połączone z pragnieniem wprowadzenia innowacyjnej i ekscytującej stylistyki na ulice, uczyniły z Yamahy jedną z najbardziej szanowanych marek w tej branży.

W 2014 roku modelowym Yamaha przedstawia nowy skuter D’elight, atrakcyjny, kompaktowy, przystępny cenowo jednoślad w stylu retro, który łączy bardzo modny obecnie wygląd z ekonomicznym spalaniem i bardzo przystępną ceną.

Ten skuter jest jednym z najlżejszych i najbardziej kompaktowych modeli w swojej kategorii, a jego nieduża masa i zwinne, przyjazne użytkownikowi prowadzenie sprawiają, że D’elight idealnie sprawdza się w codziennej komunikacji.

Yamaha D’elight: Zdjęcia:

[nggallery id=144]

Sektor pojemności silnika do 125 cm3 obejmuje około 60 procent całego rynku skuterów w Europie, co czyni go największą kategorią w świecie jednośladów. Szacuje się, że popyt na skutery 125 cm3 w kolejnych latach będzie stale wzrastał z powodu takich czynników jak coraz większe koszty paliwa i pogarszające się zanieczyszczenie powietrza w miastach.

Popyt na ekonomiczne i praktyczne środki transportu jeszcze nigdy nie był tak duży, a nowy D’elight jest przeznaczony dla tych klientów, którzy oczekują stylowego, praktycznego i przystępnego cenowo rozwiązania dla ich codziennych przejazdów.

Zasilana ekonomicznym, 4-suwowym silnikiem ukrytym w kompaktowym podwoziu, nowa Yamaha D’elight łączy w sobie styl i oszczędność, jakość i osiągi, przez co jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla samochodu, transportu miejskiego oraz innych skuterów w podobnym przedziale cenowym.

Lekki, zwinny i łatwy w prowadzeniu

Jednym z najważniejszych i najbardziej znaczących aspektów nowego modelu D’elight jest to, że pozostaje on jednym z najlżejszych i najbardziej kompaktowych skuterów w swojej klasie, co czyni go idealnym kompanem do miejskich przepraw, gdzie zwinność i łatwość użycia są ważnymi atrybutami. D’elight jest tak lekki i kompaktowy, że jego ogólna masa oraz wymiary mają więcej wspólnego z wieloma skuterami 50 cm3.

Konstruktorzy Yamahy zdołali stworzyć ten nowy skuter w rozmiarach klasy 50 cm3, dzięki zastosowaniu specjalnie zaprojektowanego rurowego podwozia, wewnątrz którego umieszczono kompaktowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem, o pojemności 114 cm3.

Dane techniczne nie mówią zbyt wiele, gdy są jedynie zapisane na karcie specyfikacji, ale dla typowego kierowcy te wymiary oznaczają, że D’elight jest jednym z najbardziej kompaktowych, zwinnych i łatwych w prowadzeniu skuterów na rynku.

Niska waga 98 kg D’elighta i wymiary zbliżone do klasy 50 cm3 sprawiają, że codzienna jazda po mieście, pokonywanie zakrętów i parkowanie są tak proste. W celu zobrazowania tych cech warto podkreślić, że promień skrętu nowego D’elighta wynosi tylko 1,8 metra, a więc o 0,2 m mniej niż modelu Neo’s o pojemności 50 cm3.

Dodatkowo, dla jeszcze łatwiejszej jazdy przy niskich prędkościach i lepszej manewrowości D’elight został wyposażony w siedzisko na wysokości 755 mm, które jest najniższe w tej kategorii.

Ekonomiczny miejski transport w przystępnej cenie

Nowy D’elight jest nie tylko bardzo ekonomiczny w użytkowaniu, ale też dostępny w atrakcyjnej cenie. Tę wyjątkowo konkurencyjną cenę zakupu udało się osiągnąć dzięki użyciu stosunkowo prostej, lecz efektywnej technologii, takiej jak 2-zaworowy, 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem.

To połączenie przystępnej ceny z wyjątkową ekonomią użycia i zwinnym, kompaktowym podwoziem sprawia, że D’elight jest bardzo atrakcyjną propozycją zarówno dla nowych, jak i doświadczonych kierowców skuterów. D’elight jest oczywistym wyborem dla osób, które dużo przemieszczają się po mieście i szukają prostego, niezawodnego, łatwego w użyciu i oszczędnego rozwiązania ich codziennych problemów z miejskim transportem.

Klasyczny i elegancki styl

D’elight reprezentuje nowy dla Yamahy kierunek – eleganckie linie nadają mu klasyczny wygląd, który do tej pory nie był często spotykany w skuterach naszej marki. Piękne nadwozie o zaokrąglonych kształtach oferuje kierowcy doskonałą ochronę przed wiatrem oraz przestrzenną pozycję jazdy, podczas gdy obite materiałem podwójne siedzisko i dopasowany kolorystycznie uchwyt dla pasażera podkreślają klasyczny styl i pozwalają na komfortową jazdę we dwie osoby.

Eleganckie nadwozie idealnie łączy w sobie tradycję i nowoczesność, nadając modelowi D’elight świeży i oryginalny wygląd. Reflektor w kształcie oka zamontowany na kierownicy oraz wysoki, przedni błotnik, a także białe, analogowe oprzyrządowanie w stylu retro nawiązują do stylu lat 60.

Pozostałe atrakcyjne właściwości to między innymi tylne zintegrowane światło i kierunkowskazy oraz wbudowane, przednie kierunkowskazy w opływowym kształcie. W celu zwiększenia wygody D’elight został wyposażony w mały, otwierany schowek podręczny w okolicy kolan oraz haczyk do mocowania kasku i wysuwane podnóżki dla pasażera. 3-ramienne koła z odlewanego stopu i wysokiej jakości wykończenie sprawiają, że D’elight łączy klasyczny styl z nowoczesnym wzornictwem na miarę XXI wieku, nadając skuterowi oryginalny i modny wygląd.

Atrakcyjna specyfikacja ogólna

Mimo, że cena zakupu nowego D’elighta została ustalona na bardzo konkurencyjnym poziomie, porównywalnym do niektórych azjatyckich marek, ten stylowy skuter oferuje jednak swoim klientom bardzo atrakcyjną specyfikację ogólną.

Klasyczna stylistyka nadaje modelowi D’elight szyk i modny wygląd, które dopełnia czarna podłoga i elegancki przedni panel. Razem z czarnym, szytym siedziskiem, ten praktyczny i świeży design wyjątkowo dobrze pasuje do takich wersji kolorystycznych nadwozia jak Milky White, Midnight Black i Magnetic Bronze.

Pozostałe atrakcyjne akcenty obejmują korek wlewu paliwa i kieszeń bagażową zlokalizowaną przed kolanami kierowcy oraz schowek pod siedziskiem, zaprojektowany tak, aby pomieścić otwarty kask.

Cichy i ekonomiczny silnik 4-suwowy

Sercem tego nowego, lekkiego skutera jest cichy i ekonomiczny, 1-cylindrowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 114 cm3, który korzysta z technologii YMJET-FI (Yamaha Mixture Jet-Fuel Injection). W sensie technicznym system ten wykorzystuje dodatkowy, oprócz głównego, kanał wlotu powietrza w celu dostarczenia zdwojonej dawki powietrza, zapewniając lepszą mieszankę powietrzno-paliwową i tym samym zwiększając wydajność spalania. Praktyczną zaletą tego prostego, lecz skutecznego systemu jest polepszenie ekonomii zużycia paliwa i zmniejszenie emisji spalin.

Mocne przyspieszenie

Przy stosunku średnicy cylindra do skoku tłoka 50,0 x 57,9 mm, silnik o pojemności 114 cm3 posiada „nadkwadratowy cylinder”, co razem ze sprawdzonym, 2-zaworowym układem oferuje stosunkowo duży moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. W rzeczywistości, maksymalny moment obrotowy 7,7 Nm jest osiągany przy 5500 obr/min, co nadaje modelowi D’elight dynamiczne przyspieszenie. Umiejętność płynnego i natychmiastowego przyspieszania jest jedną z najważniejszych właściwości w skuterze, którego głównym zadaniem jest przeciskanie się w ruchu ulicznym i wielokrotne zatrzymywanie się i ruszanie, np. na skrzyżowaniach i światłach.

Prosta i kompaktowa konstrukcja chłodzona powietrzem

Charakter i specyfikacja cichego i ekonomicznego, chłodzonego powietrzem silnika D’elighta zostały tak zaprojektowane, aby sprawdzić się w typowym, codziennym użytkowaniu, pełnym miejskich wyzwań.

W sytuacji, gdy konieczne jest częste zatrzymywanie się i ponowne ruszanie, a średnia prędkość jest stosunkowo niska, sprawdza się wymuszone chłodzenie powietrzem. Silnik jest chłodzony powietrzem pod ciśnieniem przez cały czas pracy, niezależnie od tego, czy D’elight się porusza, czy też stoi w korku ulicznym. Drugą ważną zaletą tej prostej konstrukcji silnika z wymuszonym chłodzeniem powietrznym jest to, że jest on lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego odpowiednika chłodzonego cieczą i ta właśnie zaleta pozwoliła konstruktorom Yamahy na zmieszczenie silnika o pojemności 114 cm3 w kompaktowym podwoziu w rozmiarze skutera 50 cm3.

Lekkie koła ze stopu

Łatwość prowadzenia i czułe zawieszenie w modelu D’elight to zasługa 3-ramiennych kół z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze 90/90-12. Takie opony nie tylko oferują dobrą przyczepność i komfort jazdy, ale też są bardziej ekonomiczne w porównaniu z szerokimi wzorami, używanymi w niektórych modelach, szczególnie w sytuacji, gdy pojawi się konieczność ich wymiany, co pozwala na utrzymanie ogólnych kosztów eksploatacji na niskim poziomie.

180 mm przedni hamulec tarczowy

Kierowcy D’elighta mogą mieć całkowitą pewność, że siła hamulców w ich skuterze jest niezawodna, dzięki przedniemu hamulcowi tarczowemu o średnicy 180 mm. Lekka, nawiercana tarcza jest spowalniana za pomocą jednocylindrowego zacisku i razem z tylnym hamulcem bębnowym oferuje płynne i równomierne hamowanie.

Główne właściwości:

– Dobrze wyważony, miejski środek transportu

– Nadwozie w stylu retro, z nowoczesną technologią

– Wysoka jakość w przystępnej cenie

– Kompaktowe nadwozie z nisko osadzonym siedziskiem (755 mm)

– Osiągi klasy 125 cm3 połączone ze zwinnością klasy 50 cm3

– Duża oszczędność paliwa, mocne przyspieszenie

– 4-suwowy, 1-cylindrowy silnik o pojemności 114 cm3, chłodzony powietrzem

– Schowek pod siedziskiem mieszczący otwarty kask

– Tylko 98 kg – najlżejszy skuter Yamaha w klasie 125 cm3

– 180 mm przedni hamulec tarczowy

– 3-ramienne, 12-calowe koła z lekkich stopów

– Przestronne, szyte, podwójne siedzisko

– Wbudowane kierunkowskazy

Nowy Yamaha D’elight. Stylowy, przystępny cenowo i łatwy w jeździe

Dzięki lekkiemu podwoziu, ubranemu w klasyczne nadwozie, D’elight wnosi powiew elegancji do ważnej klasy skuterów o pojemności 125 cm3 poniżej 10 000 PLN. Jego cichy i ekonomiczny, 4-suwowy silnik dostarcza mocne przyspieszenie tak przydatne podczas zwinnej, miejskiej jazdy, a dzięki sprawnemu prowadzeniu i przyjaznej użytkownikowi naturze D’elight jest stylowym i przystępnym cenowo jednośladem przeznaczonym dla wszystkich, którzy szukają tańszego, łatwiejszego i przyjemniejszego sposobu na rozpoczęcie każdego dnia.

Nowy Yamaha D’elight – niewiele innych skuterów w którejkolwiek kategorii może zaoferować tak wiele za tak niską cenę.

Warianty kolorystyczne

– WM6 – Milky White

– SMX – Midnight Black

– VDOM1 – Magnetic Bronze

Yamaha D’Elight: Cena 8800 PLN

 

Dostępność

Nowy D’elight będzie dostępny w salonach dealerskich w drugiej połowie sierpnia 2013.

 

Informujemy, że nie wszystkie modele i/lub kolory są dostępne we wszystkich krajach. Prosimy o kontakt z lokalnym dystrybutorem Yamahy w celu uzyskania dalszych informacji.

W celu uzyskania dalszych szczegółów oraz informacji na temat dostępności prosimy o kontakt z lokalnymi Dealerami.

Zobacz także:
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Przemysław Borkowski
Przemysław Borkowski
10 od lat po Warszawie na dwóch kołkach. Piórem od lat po kartce. Przemysław Borkowski jest absolwentem dziennikarstwa na UW. Od najmłodszych lat pasjonuje się motoryzacją, zwłaszcza jednośladami. W swojej pracy łączy umiejętności zdobyte przez lata doświadczenia w prasie wraz ze swoją pasją. | Redakcja | Google+
4 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe piotrek1234
    25 lipca 2013 at 18:43

    Ile Yamaha dała za ten artykuł:p ?

  • Zdjęcie profilowe SingSing74
    19 marca 2015 at 15:55

    Nawet Yamaha na swojej stronienie jest na tyle bezczelna, żeby podawać przy nazwie „125”.

    „- Osiągi klasy 125 cm3 połączone ze zwinnością klasy 50 cm3”

    Fajny skuter, ale proszę o odrobinę uczciwości. Do jakiej 125 porównujecie jej osiągi? Chyba do motocykli z lat `50 bo wtedy właśnie osiągały one te „dynamiczne” 7 KM.

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    19 marca 2015 at 16:14

    ale to jest 7,5KM na 98kg co daje 13kg na 1KM
    9-konny ZIPP ma 9KM na 120kg a to jest 13,3kg na 1KM
    wiec jest to mały miejski skuter który wygodnie cie wciągnie na wszystkie górki i z momentem obrotowym przy 5500 pewnie dość grzecznie będzie palił.
    Są i na takie klienci.

  • Zdjęcie profilowe paci
    19 marca 2015 at 17:08

    Niema to jak skomentować 2letni artykuł.