Aktualnie czytasz:
Yamaha Aerox 50: Fenomen?
1

Ta niewielka Yamaha w salonach motocyklowych bryluje od 1997 roku i nadal jest popularna, klienci ją kupują, a ona tylko zmienia kolor kiecki i dodatki.
Projektantom Aeroxa należy się wielka nagroda, gdyż zazwyczaj pojazdy o stylistyce sportowej starzeją się najszybciej. W przypadku Aeroxa jego wygląd jest ponadczasowy.

Mody się zmieniają, a mimo to nadal się podoba. W wersjach limitowanych mamy kolorystykę upodabniającą skuter do motocykli wyścigowych mistrzów świata. Ponadto wersje limitowane są lepiej wyposażone. Mają zazwyczaj zmieniony tylny amortyzator na gazowy z możliwością regulacji twardości sprężyny, obrotomierz, zaś obudowę zegarów wykonaną z materiału przypominającego karbon.

Od początku produkcji Aeroxy były wyposażone w markowe, świetnie działające zawieszenie Paioli, oraz doskonałe hamulce Brembo. Wielu użytkowników podkreślało, że po odblokowaniu osiągów silnika, a nawet po zrobieniu tzw tuningu silnika podwozie i hamulce nadal przewyższały osiągi skutera. Nic w tym dziwnego, była również wersja 101 ccm montowana w tym samym podwoziu, o sporo większej mocy i prędkości maksymalnej 120 km/h. Z tym silnikiem dopiero wówczas można było poznać na co stać Aeroxa, jak bardzo jest to udana pod względem technicznym konstrukcja. Prowadzenie Aeroxa jest na poziomie przyzwoitego motocykla o aspiracjach sportowych. Nie odczuwa się w nim typowego dla skuterów niedociążenia koła przedniego, lub dużej masy nieresorowanej tyłu. Pokonywanie zakrętów w głębokich pochyleniach nie stanowi problemu, wręcz sam skuter do takiej jazdy prowokuje swoimi możliwościami. Jedynie stosunkowo duża masa Yamahy Aerox powoduje, że na torach wyścigowych widuje się go rzadko.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

[nggallery id=127]

Wersja motorowerowa jest bardziej popularna od motocyklowej ( 101ccm ), więc kilka słów o jednostce napędowej. Jest to silnik Minarelli stosowany w wielu skuterach różnych marek. Cykl jego pracy dwusuwowy, jest chłodzony cieczą, zasilany paliwem z gaźnika opadowego. Wiele lat produkcji doprowadziło tę jednostkę napędową do perfekcji. Jest w zasadzie bezawaryjna i bardzo trwała. Przebiegi ponad 50 tys.km. nikogo nie dziwią. Z fabrycznym cylindrem jest bardzo dynamiczny zadowalając się niską ilością paliwa. Łatwo go pozbawić kodeksowych blokad prędkości, lub też poddać tuningowi zwiększającemu jego osiągi.

Trzeba przyznać, że Yamaha Aerox ma coś w sobie, co przyciąga młodych i starszych skuterzystów do niego. W zasadzie, jak ktoś zakosztuje Aeroxa, to przy nim pozostaje. Powoli ta bardzo starannie, wręcz perfekcyjnie wykonana pięćdziesiątka zacznie być określana skuterem kultowym. Biorąc pod uwagę popularność jaką się cieszy, w zupełności zasługuje na takie miano.

(jagra)
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
1 Komentarze
  • Zdjęcie profilowe degename
    10 maja 2013 at 23:16

    Artykuł fajny, polecam stanąć po drugiej stronie barykady i opisać Piaggio NRG.

    PS. Aerox nie ma gaźnika opadowego (górnossącego) tylko bocznossący. Nawet do silników z poziomymi cylindrami stosuje się gaźniki bocznossące i chyba nie ma na tą chwilę udanego górnossącego gaźnika do tak małej pojemności.