Wypadki Skuterów i Motocykli: Raport 2011

Wraz ze wzrostem sprzedaży małych jednośladów (raport) na naszych drogach zwiększają się również liczby widoczne w statystyka kolizji i wypadków. Według informacji Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w tym sezonie na polskich asfaltach motorowerzyści, w tym głównie kierowcy skuterów spowodowali niemal 1550 wypadków w wyniku czego zginęło 69 osób.

W okresie od marca do września 2011 roku na polskich drogach doszło do 1548 wypadków drogowych z udziałem motorowerzystów w których 69 osób poniosło śmierć (z czego 65 osób było kierowcami motorowerów, a 4 osoby ich pasażerami), a 1770 osób zostało rannych. Najwięcej osób z udziałem motorowerzystów zginęło z powodu nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu – 19 osób. Informuje Skuterowo.com nadkom.  Marcin Książkiewicz z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Statystyki udostępnione Skuterowo.com za kończący się sezon pokazują wyraźnie, że w porównaniu z rokiem ubiegłym doszło do większej ilości incydentów, zatrzymując jednak smutny trend wzrostowy w liczbie zabitych. Może to świadczyć o lepszym zabezpieczeniu kierowców skuterów na polskich drogach, jak również stopniowym wyeliminowaniu czynników zwiększających ryzyko wypadków ze skutkiem śmiertelnym – takimi jak prędkość czy zły stan techniczny pojazdu.

[poll id=”37″]

Przepisy, a ilość zabitych. Z danych przedstawionych przez KGP jasno wynika, że najtragiczniejszymi w skutkach okazały się incydenty, które były spowodowane wymuszeniami pierwszeństwa przez kierowców motorowerów i innych pojazdów. Do pogwałcenia jednej z najważniejszych zasad panujących w ruchu drogowym dochodziło z nieznajomości przepisów, niezachowania zasady ograniczonego zaufania oraz złych warunków atmosferycznych. To ostrzeżenie dla wszystkich, zarówno skuterzystów, jak i kierowców samochodów – manewry wiążące się z udzielaniem pierwszeństwa przejazdu są najbardziej ryzykownymi i wymagają od nas szczególnej uwagi.

Więcej o bezpieczeństwie w serwisie Skuterowo.com.

Fot.: Skuterowo.com
Dane: Wydział Bezpieczeństwa Ruchu Drogowej Komendy Głównej Policji dla Skuterowo.com.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

  1. A może ktoś by podał o ile w tych latach 2009-2010 zwiększyła się liczba jeżdżących skuterów i dopiero wtedy to porównanie było by pełne.

    A jak patrzę na sondę pod tekstem i widzę tych 30 co zna przepisy na piątkę to albo to dzieci co nie wiedzą na jakie pytanie odpowiadają albo następni w kolejce do zwiększenia statystyk wypadków skuterów.

  2. Sprzedaż podana z lat 2010-2011 a wypadki od 2009 :))
    I marki podane tylko wybiórczo więc ma się to jedno do drugiego nijak.

    A w taki sposób powstaje błędny obraz i mniemanie co niektórych jacy to ci na skuterach są niebezpieczni na drogach.

  3. A nie ma też ani słowa ile wypadków z udziałem skuterów było z winy kierujących innymi pojazdami.

    A tylko w Warszawie w tym roku takich poważniejszych które pokazano w telewizji było kilkanaście z czego większość z winy kierujących samochodem.
    I w ten sposób może się okazać że to nie my skuterowcy jesteśmy “największym zagrożeniem” na drodze.

  4. NIC strasznego nie widzę.
    Statystyka nic ważnego, zobaczcie ilu pijanych kierowców się zamyka.
    Faktycznie szkoda każdego życia.
    Znajomość przepisów nie daje żadnej gwarancji bezpieczeństwa.
    Każdy z nas ma 50/50 szansy dojazdu do domu.
    To od nas zależy czy te 50 będzie topnieć czy przyrastać na naszą korzyść.
    Życzę Wam Zawsze wzrostów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button