Wymiana rolek i wkładu sprzęgła w Twoim skuterze: Poradnik

Każdy z was zastanawiał się pewnie wiele razy jak prawidłowo i bezboleśnie wymienić rolki i sprzęgło cierne w skuterze.Poniżej przedstawiamy wam schemat postępowania który w naszym mniemaniu rozjaśni nieco temat wielokrotnie już poruszany.W pierwszym etapie należy zdemontować obudowę całego napędu.

W celu wykonania tej czynności użyć najlepiej klucza nasadowego. Delikatnie ściągamy obudowę. Gdy mamy już dostęp do wariatora w celu odkręcenia śruby przedniej najwygodniej użyć jest klucza pneumatycznego. Z klucza takiego można skorzystać w większości warsztatów samochodowych i serwisów wulkanizacyjnych. Podobnie postępujemy ze śrubą tylnią, która zabezpiecza sprzęgło cierne. Po wykonaniu tych czynności należy zdjąć tylnią część mechanizmu z ośki. Uwaga na rolki i pasek napędowy.

Gdy zdjęliśmy już element zawierający sprzęgło należy unieruchomić dolną część (do tego celu użyć można klucza do filtru oleju w samochodzie, lub specjalnego klucza). Odkręcamy śrubę. Uwaga przy odkręcaniu – między dwoma skręconymi elementami jest mocna sprężyna dociskająca.

Mamy już sprzęgło w ręce. Możemy założyć nowe na przykład tuningowe.Gdy chcemy zmienić rolki, należy delikatnie zdjąć przednią część napędu zwaną multivariatorem. Uwaga na rolki aby się nie wysypały z obudowy. Obracamy wariator mniejszą tarczą do góry tak aby można było wyjąć rolki. Oceniamy ich stan, ich zużycie. Należy pamiętać, że prawidłowe rolki powinny być walcami, nie mogą być nigdzie ścięte. Takie ścięte rolki nadają się jedynie do wymiany.Gdy już zmieniliśmy rolki, należy zamknąć rolki w puszce wariatora uważając aby nie poprzesuwały się. Po złożeniu wariatora należy z powrotem założyć puszkę wariatora na oś przednią uważając na rolki i ich ułożenie. Jako czynność koAącową należy po dokręceniu wszystkich śrub (przedniej i tylnej śruby mocowania napędu). Śruba musi być dokręcona kluczem pneumatycznym aby uniemożliwić odkręcenie się śrub podczas jazdy. Założyć i dokręcić obudowę napędu.

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button