Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

Więcej ofiar, więcej wypadków w 2016. Czy to wina braku fotoradarów?

Kategoria: Motoryzacja Wiadomości

Dodano 04 stycznia 2017

Przez ostatnie 5 lat liczba ofiar śmiertelnych na polskich drogach malała. W 2016 roku tendencja ta odwróciła się i według wstępnych danych z Komendy Głównej Policji w wyniku wypadków drogowych w ubiegłym roku poniosło śmierć o 47 osób więcej niż w 2015. Dlaczego?

Nie tylko ofiar śmiertelnych przybyło w ubiegłym roku, zarówno samych zdarzeń drogowych jak i rannych było wyraźnie więcej w porównaniu do roku 2015. Liczby za miniony, 2016 rok przedstawiają się następująco: 33 350 wypadków (33 067 w 2015 r.), 2293 ofiary śmiertelne (2246 w 2015 r.) oraz 40 343 rannych (39 932 w 2015 r.).

Pierwszy raz od 5 lat zanotowano wzrosty w tej przykrej statystyce. Co miało miejsce akurat pięć lat temu? Otóż był to moment, w którym drastycznie zwiększono liczbę fotoradarów stojących przy polskich drogach, natomiast od 1 stycznia 2016 roku pozbawiono straż miejską i gminną możliwości korzystania z nich.

Komenda Główna Policji, która prowadzi swoje statystyki wypadków, zwróciła się już we wrześniu ubiegłego roku do ośrodków badawczych o przeprowadzenie analizy, która zdiagnozowałaby przyczynę pogorszenia się bezpieczeństwa na polskich drogach. Po spotkaniu zorganizowanym przez KGP, w którym wzięli udział przedstawiciele m.in.: Politechniki Gdańskiej i Krakowskiej, WSP w Szczytnie, ITS w Warszawie, Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, czy Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wyciągnięto wnioski z analizy danych. Wynika z nich, że wahania w statystykach wypadków są jak najbardziej naturalnym zjawiskiem na całym świecie i trzeba być ostrożnym w dokonywaniu zbyt prędkich ocen. Wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego ma zbyt wiele czynników, by szybko i jednoznacznie ocenić przyczynę zwiększenia liczby ofiar czy poszkodowanych. Dokładna analiza zależy od nakładów finansowych, jakie można na nią przeznaczyć, i możliwa jest ona najszybciej po upływie roku (a nawet trzech lat) od badanego okresu.

Komenda Główna Policji przeprowadziła swoje badania już po 5 miesiącach po odebraniu strażom miejskim i gminnym możliwości ustawiania fotoradarów. Zbadano „wypadkowość” w miejscach, w których stały najczęściej działające fotoradary. Okazało się, że w 36% takich miejsc stan bezpieczeństwa pogorszył się, w 37% pozostał bez zmian, a w 27% uległ poprawie. 5 miesięcy to jednak zbyt krótki okres, by wyciągnąć konkretne i jednoznaczne wnioski.

W chwili obecnej Biuro Ruchu Drogowego KGP pracuje nad kompletną analizą, która ma pokazać obraz bezpieczeństwa na polskich drogach w okresie 10 miesięcy roku 2016 w porównaniu z okresem 2013-2015. Analiza ta odbywa się przez pryzmat miejsc, w których straże miejskie i gminne użytkowały stacjonarne fotoradary. Dopiero po zakończeniu tej analizy, będzie można wyciągnąć bardziej jednoznaczne wnioski na temat tego, czy brak fotoradarów miał realny wpływ na pogorszenie się bezpieczeństwa na naszych drogach.

Źródło: dziennik.pl

Czytaj więcej o: , , ,

- napisał 1126 publikacji w Jednoślad.pl.

Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: Jedna opinia

  1. ~ rawla pisze:

    Ciekawe kto, i na czyje zlecenie napisał ten artykuł


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Stieg Pedersen: Skok na skuterze śnieżnym i kontuzja

Stieg Pedersen: Skok na skuterze śnieżnym i kontuzja

21 marca 2014

Pokazy motocrossu w skuterowy Gdańsku zakończyły się nieszczęśliwym wypadkiem. Norweski skoczek freestyle'owy Stieg Pedersen przeskoczył nad fontanną Neptuna na skuterze śnieżnym.

Skutery Wideo0 opinii

Prawo Jazdy 2015, nowe egzaminy: Jakie czekają nas zmiany?

Prawo Jazdy 2015, nowe egzaminy: Jakie czekają nas zmiany?

17 grudnia 2014

W 2015 wejdą w życie zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Niestety, będzie jeszcze trudniej. Chociaż ostatnie zmiany w egzaminach praktycznych i teoretycznych (zwiększenie liczby pytań z 1500 do 2400) i tak mocno skomplikowały sytuację, zapowiada się jeszcze gorzej.

Motocykle Motorowery Prawo0 opinii

Zipp Raven Lux 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

Zipp Raven Lux 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

06 lutego 2015

Nadszedł nowy rok, a wraz z nim nowe propozycje od przeróżnych marek. Zipp postawił na początek lutego i zaprezentował nową kolekcję 2015, a w niej między innymi Raven Lux 125, czyli motocykl o manualnej skrzyni biegów...

125 ccm Zdjęcia4 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.