Triumph Tiger Sport: Cena, opinie i dane techniczne

Tiger Sport jest to model zaprojektowany z myślą o osobach szukających sportowych wrażeń, sporych osiągów, a także motocykla, który sprawdzi się w długich podróżach.

Silnik omawianego Trumpha może pochwalić się mocą 125 KM przy pojemności 1050 cm3. Płynną jazdę zapewnia także specjalnie zaprojektowane zawieszenie, które wyróżnia się odpowiednim wypośrodkowaniem pomiędzy dynamiczną jazdą, a komfortem.

Systemy z jakimi spotkamy się w Tiger Sport to między innymi wspomagane sprzęgło, wielopoziomowa kontrola trakcji, ABS, czy tempomat. Świetne wyposażenie z jakim spotykamy się w tym modelu, często spotykane jest w samochodach, jednak za taką cenę (53 500 PLN) należy dużo wymagać i w zamian dużo dostajemy.

  • Rodzaj: chłodzony cieczą, 12 zaworowy, DOHC, 3 cylindrowy
  • Pojemność: 1050 ccm
  • Średnica cylindra/Skok tłoka: 79 mm / 71.4 mm
  • Stopień sprężania: 12.25:1
  • Maksymalna moc: 126 KM (93 kW) / 9475 obr.min
  • Maksymalny moment obrotowy: 106 Nm / 7000 obr./min
  • Układ zasilania: wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa z SAI, Ride-by-Wire
  • Układ wydechowy: w systemie 3 w 1 wykonany ze stali nierdzewniej, połączony z tłumikiem wykonanym z polerowanej stali nierdzewnej
  • Układ napędowy: łańcuch X-Ring
  • Sprzęgło mokre, wielotarczowe
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa
  • Rama: rama stalowa, rurowa, kratownicowa
  • Wahacz: jednostronny, aluminiowy z mimośrodowym napinaczem łańcucha
  • Przednie koło: odlewane z aluminium, wieloszprychowe 17 x 3.5 cala
  • Tylne koło: odlewane z aluminium, wieloszprychowe 17 x 5.5 cala
  • Przednia opona: 120/70 ZR17
  • Tylna opona: 180/55 ZR17
  • Przednie zawieszenie: upside down Showa 43 mm z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, regulowane tłumienie odbicia i kompresji, skok 140 mm
  • Tylne zawieszenie: Showa monoshock z hydraulicznie regulowanym wstępnym napięciem sprężyny, skok 155 mm
  • Przednie hamulce: podwójne tarcze pływające 320 mm, radialne 4-tłoczkowe zaciski Nissin
  • Tylne hamulce: pojedyncza tarcza 255 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin
  • Szerokość kierownicy: 850 mm
  • Wysokość bez lusterek: 1330-1385 mm (wysokie-niskie ustawienie szyby)
  • Wysokość siedzenia: 830 mm
  • Rozstaw osi: 1540 mm
  • Kąt pochylenia główki ramy: 22.8 °
  • Ścieżka: 88.7 mm
  • Masa bez płynów: 218 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa: 20 litrów

Inne publikacje na ten temat:

2 opinii

  1. motocykl mega wygodny polecam na Polskie drogi 125KM robi naprawdę mega wrażenie z jazdy po prostu połykacz km a mam już ponad 87tyś km przez ten czas żadnych niespodzianek motocykl naprawdę godny polecenia

  2. Rocznik 2018, ostatnie wydanie. Genijalny motocykl, nietuzinkowy i jeszcze dość żadko spotykany w Polsce. Bardzo elastyczny i mocny silnik, świetne prowadzenie wspomagane przez ABS, kontrolę trakcji i mapy silnika (road, rain, sport). Wysoka i detaliczna jakość wykonania. To mój piąty motocykl naprawdę godny polecenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button