Triumph Tiger Explorer XRx: Cena, opinie i dane techniczne

Motocykle Triumph do najtańszych nie należą. Są to modele kierowane do grupy klientów, dla których pierwszorzędną sprawą jest jakość, komfort i bezpieczeństwo. Dopracowany w każdym detalu Eplorer XRx jest tego najlepszym przykładem. Koszt? Prawie 68 000 złotych.

Spotkamy się tu z 3 trybami jazdy: road (drogowy), rain (deszcz), a także off-road (terenowy). Czym różnią się od siebie te 3 opcje? Ano różnią się przede wszystkim ustawieniami ABS, czy kontrolą trakcji. Pozwala to dodatkowo dbać o nasze bezpieczeństwo, dostosowując tryb do warunków, w których się poruszamy. Zwiększa to zdecydowanie komfort podróży oraz odczuwalną przyjemność z jazdy.

Silnik o pojemności 1215 cm3, oczywiście trzy cylindry. Moc, jaką jesteśmy w stanie wydobyć z tego potwora wynosi 139 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy to 123 Nm. Dostępny w 3 wersjach kolorystycznych.

 

  • SILNIK
  • Rodzaj: chłodzony cieczą, 12 zaworowy, DOHC, 3 cylindrowy
  • Pojemność: 1215ccm
  • Średnica cylindra/Skok tłoka: 85mm / 71.4mm
  • Stopień sprężania: 11.0:1
  • Maksymalna moc: 139 PS/137 Bhp (102 kW) @ 9,300 obr/min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 123 Nm @ 6,200 obr/min.
  • Układ zasilania: wielopunktowy elektroniczny wtrysk paliwa, Ride-by-Wire
  • Układ wydechowy: w systemie 3 w 1 z jednostronnym tłumikiem końcowym wykonany ze stali nierdzewnej
  • Układ napędowy: wał kardana
  • Sprzęgło: wielotarczowe, hydraulicznie wspomagane
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa
  • PODWOZIE
  • Rama: rama stalowa, rurowa, kratownicowa
  • Wahacz: jednostronny, z odlewanego aluminium z wałem kardana
  • Przednie koło: odlewane felgi z aluminium 10-szprychowe 19 x 3.0 cala
  • Tylne koło: odlewane felgi z aluminium 10-szprychowe 17 x 4.5 cala
  • Przednia opona: 120/70 R19
  • Tylna opona: 170/60 R17
  • Przednie zawieszenie: upside down 48 mm WP, elektronicznie regulowane tłumienie odbicia i kompresji, skok 190 mm (168 mm dla wersji LOW)
  • Tylne zawieszenie: monoshock WP, elektronicznie regulowane tłumienie odbicia i kompresji, automatyczna regulacja wstępnego napięcia sprężyny, skok 193 mm (158 mm dla wersji LOW)
  • Przednie hamulce: podwójne pływające tarcze 305 mm, 4-tłoczkowe, promieniowo montowane zaciski Brembo, programowalny ABS
  • Tylne hamulce: pojedyncza tarcza 282 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, programowalny ABS
  • WYMIARY ORAZ MASA
  • Szerokość kierownicy: 830 mm (930 mm z osłonami rąk)
  • Wysokość bez lusterek: 1400 mm (1470 mm przy wyższym ustawieniu szyby)
  • Wysokość siedzenia: 837-857 mm (obniżona wersja siedzenia: 785 - 805 mm)
  • Rozstaw osi: 1520 mm
  • Kąt pochylenia główki ramy: 23.1˚
  • Ścieżka: 99.2 mm
  • Masa bez płynów: 246 Kg (244 Kg z obniżoną wersją)
  • Pojemność zbiornika paliwa: 20 Litrów

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button