125 ccm
Aktualnie czytasz:
TOP 10: Wszystko co powinieneś wiedzieć o ubraniu na motocykl 125, ale boisz się zapytać
2

Kask to nie wszystko. Oczywiście jest najważniejszą częścią motocyklowego ubioru, ale nie zapominajmy także o roli dobrej kurtki, spodni czy butów. Czym różni się odzież codzienna od tej motocyklowej? W jaki sposób chroni nas podczas codziennej jazdy, nawet z niewielkimi prędkościami, nawet na motorowerze lub motocyklu 125? Dziś na przykładzie kompletu Ozone za około 2000 zł odpowiem na 10 podstawowych pytań dotyczących odzieży motocyklowej.

  1. Kurtki i spodnie motocyklowe mają protektory – fachowo – ochraniacze. Znajdziecie je na łokciach, barkach, plecach i kolanach. W razie upadku przyjmą część energii, rozproszą ją, chroniąc najbardziej wrażliwe miejsca. Warto, aby były one homologowane czyli sprawdzone w licznych testach. Dokładnie takich jak ten komplet od Ozone.
  2. Kupując kurtkę zwróć uwagę na zastosowaną technologię izolacyjną. Dobre ciuchy posiadają membrany, które z jednej strony chronią przed deszczem i wiatrem, a z drugiej oddychają. Najlepiej wybrać taką odzież, która posiada kilka warstw. Tak jak w przypadku OZONE SEASON. Jest tutaj osobno wypinana membrana i podpinka. W cieplejsze dni możemy pozbyć się dodatkowej ochrony na rzecz lepszej wentylacji.
  3. Spodnie motocyklowe są tak samo ważne jak górna część odzieży. W końcu nogi są szczególnie narażone na uszkodzenia w razie upadku. Dlatego zwracaj uwagę na jakość użytych materiałów oraz w jaki sposób są one ze sobą połączone. Ten komplet Ozone który teraz na sobie posiada wyłącznie podwójne i potrójne szycia. Wszystko po to, aby w razie szlifowania po asfalcie ciuchy nie rozdarły się na skutek tarcia i wysokiej temperatury.
  4. Dobre ubrania motocyklowe są projektowane w taki sposób, aby były „szczelne”. Zwróć uwagę na dobór prawidłowego rozmiaru. Do tego bardzo istotne są mankiety, nogawki i ilość pasków regulacyjnych. Fajnie działa też opcja spinania spodni z kurtką, bo jednym ruchem całość zamieniamy w kombinezon. Ograniczamy też efekt podciśnienia, które powstaje za naszymi plecami – ono wysysa całe ciepło spod naszych ciuchów w chłodniejsze dni. To bardzo nieprzyjemne uczucie.
  5. Odzież motocyklowa bardzo często posiada dodatkowe elementy odblaskowe. Tutaj znajdziecie specjalne grafiki wykonane przez firmę 3M. Stąd wiadomo, że nie spiorą się po 3 wizytach w pralce.
  6. Moim zdaniem buty motocyklowe są tak samo ważne jak rękawice. Polecam takie, które chronią kostki, mają certyfikat CE oraz miękką i antypoślizgową podeszwę. Miłym dodatkiem jest dodatkowa warstwa materiału nad śródstopiem, która poprawia komfort operowania biegami. Sprawdź też czy całość, tak jak w przypadku Ozone Urban II jest oddychająca i ewentualnie posiada specjalną wkładkę antybakteryjną. To się naprawdę może przydać.
  7. Buty na motocykl w odróżnieniu od adidasów czy sandałów zapewnia twoim nogom odpowiednią stabilizację. W razie upadku będzie to miało kolosalne znaczenie. Dlatego tyle tutaj dodatkowego materiału wokół stawu skokowego. Z kolei po tej stronie zamontowano wymienny slider. On chroni but i stopę na przykład podczas nieco bardziej agresywnej jazdy po winklach.
  8. Podczas szlifu w pierwszej kolejności ratujesz się rękoma. Rękawice muszą być naprawdę solidne. Narciarskie nie dadzą rady. Najlepiej spisuje się tutaj skóra bydlęca z solidnymi przeszyciami oraz protektorami. Oczywiście ważny jest także komfort. W tym miejscu znajdziecie na przykład miękkie wstawki. One przeciwdziałają drętwieniu dłoni na skutek długotrwałego ucisku nerwu pośrodkowego ręki.
  9. Kupując kask sprawdź czy posiada on homologację do użytkowania na drogach publicznych. Sprzedawcy tanich imitacji wmawiają nam, że wystarczy certyfikat CE. CE to coś zupełnie innego. Tutaj wymagana jest europejska homologacja ECE. Oznacza ona, że kask przeszedł wszystkie testy i w razie wypadku nie tylko nie będzie stanowić dodatkowego zagrożenia dla naszego zdrowia, ale także będzie nas chronić. Kask za 50 zł jest bezpieczny.
  10. Kask to nie tylko bezpieczeństwo, ale także komfort. Nigdy nie wybierajcie go w pośpiechu. Przymierz, poczekaj 5 minut, sprawdź jak się z nim czujesz. Zbyt ciasna skorupa będzie powodowała ból głowy. Zbyt luźna z kolei nie będzie chroniła w razie wystąpienia potężnych przeciążeń w chwili wypadku. Źle dobrany hełm zakłóca także wewnętrzną cyrkulację powietrza i sprawia, że po prostu czujemy się źle. Dla mnie rozmiar M w przypadku OZONE FP-01 wydaje się idealny.

To co tutaj widzicie to dokładnie 2045 zł. Za całość! W tym są wielowarstwowe ciuchy z protektorami i solidnym szwem, bezpieczne i dobrze wyglądające buty, skórzane rękawice oraz kask szczękowy z blendą. Wszystko ma odpowiednie certyfikaty i homologację. W końcu tu chodzi o Twoje bezpieczeństwo.

Kask: OZONE FP-01
Kurtka i spodnie: OZONE SEASON
Buty: OZONE URBAN II

Prezentowane ciuchy do kupienia na DobreSklepyMotocyklowe.pl

 
Czytaj
REKLAMA

Bajaj Pulsar 125: Witamy w Polsce!

Modele Pulsar NS 125, Pulsar NS 200 i Pulsar RS 200 rozszerzają portfolio modelowe marki Bajaj w Polsce. Sprzedażowe hity testowane są na jednym z bardziej wymagających rynków na świecie – w Indiach. 12 KM, 11 Nm i gwarancja niezawodności oraz radości z jazdy na każdym kilometrze.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
68%
Interesujące
16%
heh...
5%
Że co?
5%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
2 Komentarze