Test sportowego wydechu Ixil Racing Carbon dla Yamaha Neo’s

W pewien letni dzień podczas zwiedzania pięknego kraju naszych sąsiadów zawitałem do jednego z ich sklepów tuningowych. Moim oczom ukazał się bardzo ciekawy produkt. Już po chwili wychodziłem ze sklepu jako szczęśliwy posiadacz nowego wydechu tuningowego.

Zakupiłem układ firmy Ixil model Racing Carbon. Jest to pośredni model tej hiszpańskiej firmy. Poza wymienionym modelem produkowane są modele Classic które praktycznie niczym nie różnią się od wydechów seryjnych i Ixil 2-racing jako w pełni profesjonalny tłumik racingowy.

Wydech Ixil Racing Carbon jest pakowany w estetyczny karton. Razem z wydechem dostajemy śrubki i mocowanie. Nie otrzymujemy żadnych rolek czy sprężynek. Do zakupu wyżej wymienionego tłumika skłoniło mnie kilka czynników. Jednym z nich był atrakcyjny wygląd. Tajemniczość firmy Ixil o której tylko słyszałem, lecz nie miałem z nią styczności również wpłynęła na decyzję przy zakupie.

Przed kupnem nie wiedziałem jaki jest jego dźwięk , jakie daje osiągi. Można powiedzieć że kupiłem go „dla sprawdzenia” i dlatego też że mi się bardzo spodobał. To fakt wydech jest moim zdaniem śliczny. Posiada specjalną powłokę chromowaną. To z pewnością dodaje mu szyku i elegancji. Montaż przebiegł sprawnie bez jakichkolwiek problemów. Wszystkie elementy zawarte w zestawie pasowały bez jakichkolwiek problemów.

Po dokręceniu ostatnich śrubek zaczęło się testowanie. Skuter w którym zamontowałem wydech to Yamaha Neo’s. Przed założeniem tłumika prędkość maksymalna wynosiła około 70 km/h. Nie jest to wynik zadowalający. Przyspieszenie również nie było rewelacyjne. Możne wręcz powiedzieć, że było całkowicie poniżej jakiejkolwiek krytyki. Przy zastosowaniu tego układu uzyskałem wzrost przyspieszenia w zakresie od 0 do 45 km/h o około 3 sekundy. Jest to wynik naprawdę dobry zważywszy na fakt, że nie jest to wydech z najwyższej półki.

Prędkość maksymalna wzrosła do 85 km/h. Nie jest to może wynik powalający w porównaniu z konkurencją jednak dzieje się tak kosztem przyspieszenia które jest naprawdę rewelacyjne. Dźwięk jaki emituje wydech jest bardzo atrakcyjny. Miło słuchać basowego pomruku jaki wydobywa się z koAącówki tłumiącej. Ixil nie jest dużo głośniejszy od seryjnego wydechu co jest jego niewątpliwą zaletą.

Niestety po zastosowaniu tego wydechu spalanie wzrasta o około 0,5 litra na 100 km. Jest to wynik dopuszczalny jednak dość odczuwalny dla kogoś kto dużo jeździ. Warto wziąć również ten fakt pod uwagę podczas wybierania najlepszego układu dla siebie.

Podsumowując, układ tuningowy Ixil Racing Carbon jest dobrą propozycją dla ludzi którzy lubią dobre przyspieszenie. Jego dźwięk nie jest drażniący dla ucha lecz przyjemnie łechce basowym pomrukiem. Cena również nie jest wygórowana. W Niemczech za taki układ należy zapłacić 159 euro (08/2004). Według naszej skali od 1 do 6 układ wydechowy Ixil Racing Carbon otrzymuje ocenę 5-. Polecamy ten wydech.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Archiwum Jednoślad.pl

Archiwum portalu Jednoślad.pl 2005-2010.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button