Aktualnie czytasz:
Tankowanie, spalanie, robienie kosztów oraz jak działa myjnia automatyczna – Skoda Superb 2.0
1

Dziś ostatni dzień roku. Zawitałem na stacji paliw Orlen na ostatnie w tym cyklu podatkowym tankowanie i mycie samochodu. Pokażę Wam ile pali Skoda Superb i jak działa automatyczna myjnia na stacji.

Zbliża się koniec roku, tak więc czas na robienie kosztów. Zbliża się koniec roku, za kilka godzin będzie koniec roku… 5,37 . Nie najdroższe paliwo jest dzisiaj. W ogóle ostatnio nie ma co mieć powodów do narzekania na drogie paliwo. Przy okazji jeszcze dojdzie do tego myjnia, bo samochód nie był myty już huhuhu! A oto i wynik – 266, czyli 50 litrów niecałe.

Okej, jest i kod do myjni. Kosztów narobionych jeszcze ile można, 828 km od ostatniego tankowania w warunkach trasowo-miejskich. Powiem wam jakie było mniej więcej takie spalanie od ostatniego tankowania. 5.3 ! Mniej więcej takie spalanie było. To znaczy wiadomo, to jest przybliżona wartość, bo wiecie jak to jest z tymi komputerami pokładowymi. Jak pech to pech. W każdym bądź razie na myjni dostajemy kod, który wstukujemy. On jest przypisany do danego programu jaki kupujemy. Do tańszego, bądź też droższego i taka usługa, przynajmniej na Orlenie, kosztuję od 14 do 23 złotych. 14 złotych to jest takie podstawowe mycie, właściwie mycie z myciem. Z niczym więcej. Dopłacając tą dychę więcej jest już, powiedzmy w cudzysłowie, woskowanie, bo taki wosk, który oni stosują to jest tak zwany wosk na ciepło i on w ogóle nie jest porównywalne w żaden sposób do takiego wosku nakładanego ręcznie. Do tego jest jeszcze jakieś dodatkowe mycie ciśnieniowe, mycie podwozia i tak dalej. Program czwarty z myciem podwozia. Po pierwsze koszty, po drugie w przypadku jazdy po soli, a ten samochód jeździł po soli i od dawna nie był myty to warto zadbać o te podwozie. 863762. Sezamie! Anteny na dachu nie mam. Strasznie jest usyfiony, nie wiem czy to w kamerze widać, ale jest po prostu tak potwornie brudny. Dobra i wjeżdżamy. Należy to robić ostrożnie. Trzeba, jak to się ładnie mówi w języku myjniowym, wypozycjonować samochód.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Etap pierwszy – namaczanie. Etap drugi – agresywne szczotkowanie, które najbardziej niszczy lakier. Właśnie to jest największa wada takiej myjni automatycznej jak na stacji. Jest względnie tania, generalnie najszybsza, ale niestety niszczy lakier, ale czasami nie mam wyboru. Muszę auto umyć dzisiaj, żeby mieć jakieś kolejne faktury. Myjnie ręczne raczej nie są już o tej porze w sylwestra czynne. Myć bezdotykowo, ciśnieniowo, samodzielnie, szczerze przyznam, że mi się nie chce na zerze stopni. Jakoś mnie to nie przekonuję. Okej, mycie tyłka. Od razu wygląda jak inny samochód. Już prawie gotowe, jeszcze tylko wosk i suszenie. I mamy pseudo wosk na samochodzie, ciężko to nazwać woskiem. Suszenie, które jest bardziej wietrzeniem niż suszeniem, bo to powietrze wbrew pozorom nie jest aż tak podgrzewane jakby się to mogło wydawać. Od razu teraz z góry mówię, że auto będzie niedomyte, już po felgach widać, że są niedomyte. No to są wszystko wady myjni automatycznej. Od razu lepiej, rozkładamy lusterka. Wszystko zaparowało. Nic nie widzę przez okulary. Tak jak myślałem, auto jest niedomyte. To na pewno nie jest wina felg, bo felgi są nowe, więc żaden osad nie zdążyłby się tak permanentnie przykleić przez okres miesiąca. Jest dużo lepszy. Dużo lepszy jest teraz ten samochód, będzie pewnie szybciej jeździć też.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
1 Komentarze
  • Andrzej
    17 stycznia 2014 at 15:15

    KIlka uwag. Zauważyem, e tankuje Pan zwykłe paliwo, a z tego co się orientuję to do silników CR i PD zalecane jest paliwo lepszej jakosci – jak to jest ? Sam jeżdżę na lepszym i jest wyczówalna różnica. Jeżeli chodzi o eksploatację auta to zużycie paliwa jak zespołów zależy od kierowcy jednak nie ma co przesadzać ijak na filmiewidać jazda na 6 biegu poniżej 90 km/h to za wolno jak na ten silnik. Owszem żużycie paliwa niższe jest, ale trwałość jednostki się stanowczo skraca – minimum te 1800obr/min powinno być.Z filmików przez Pana nakręconych wnioskuję, że jest to Pana perwszy samochód z silnikiem diesla. Przebieb 20 tys km jest zbyt mały by można powiedzieć coś o tej jednostcei o filtrze DPF – prawda wychodzi po 80 tys km.
    Co się tyczy odcinka niepłacenia madatów za prędkość i wyliczenia o ile można przekroczyć to jedna wielka bzdura – zapraszam na wczasy nad morze, a zapewniam, że przy takim jeżdżeniu wróciłby pan bez ważnego> Moze to w Warszawie działa, ale nie w nadmorskim kurortach, gdzie przekroczenie o 11km powoduje dostanie mandatu zarówno wystawionego przez policjanta jak i fotoradar.
    Cosię tyczy problemów z oponami to jest zasada, że nie powinno się tych opon przekładać miejscami tylko tak jak były. Ponadto na opony zimowe powinien być oddzielny zestaw felg – najlepiej stalowych, bo aluminiowe pokilku sezonach zimowych i soli się wypaczają.
    To by było na tyle pozdrawiam Andrzej