Aktualnie czytasz:
Suzuki KATANA 2018. Najnowszy model debiutuje podczas targów INTERMOT
0

Na październikowych targach motocyklowych w Kolonii Suzuki zaprezentowało najnowszy model w gamie motocykli street. Suzuki Katana to nowoczesne wcielenie legendarnego modelu GSX1100S Katana, który w roku 1981 skradł serca wielu motocyklistów z całego świata.

Wykuty do perfekcji i wypolerowany do ostatecznego lśnienia. Stworzony, aby zapewnić maksymalną kontrolę i optymalną wydajność. Zaprojektowany w najdrobniejszych detalach, aby wznieść przyjemność z jazdy na nowy poziom. Suzuki KATANA to nowe wcielenie legendy. Od ostrych linii i krawędzi podkreślających smukłość nadwozia po przyjazny dla kierowców silnik o mocy 150 KM, każdy detal Suzuki KATANA akcentuje to charakterystyczne piękno.

Japoński miecz Katana jest urzekająco piękny i pociągający, gdy się nim włada. Ta legendarna broń, będąca uosobieniem doskonałego rzemiosła, łączy wyrafinowaną japońską estetykę i czyste piękno z precyzją wykonania. Motocykl KATANA symbolizuje bezkompromisowe zaangażowanie Suzuki w kunszt rzemieślniczy.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Cały projekt obfituje w charakterystyczne detale. Reflektory LED i przednie światła LED podkreślają ostre linie osłony, która pokrywa specjalnie zaprojektowany panel przyrządów. Eleganckie dwukolorowe siedzenie jest wygodne, a pas biegnący przez nie zapewnia pasażerom bezpieczny chwyt. Tylne światło ma wyrazisty wzór, a tylna osłona koła wyprowadzona z wahacza uzupełnia czysty, kompaktowy i ostry wygląd tylnej części motocykla. Dopełnieniem całości jest czarny tłumik wydechu KATANY. Pionowo ułożone nad sobą reflektory świateł drogowych i mijania tworzą charakterystyczną „twarz” maszyny.

Sercem potężnej mocy KATANY jest niestandardowa, ze względu na długi skok tłoka, wersja legendarnego, rzędowego, czterocylindrowego silnika 999 cm3 z wtryskiem paliwa, który sprawdził się po raz pierwszy w modelu GSX-R1000 z lat 2005-2008. Szeroki zakres momentu obrotowego łączy się z nową regulacją przepustnicy, która zapewnia płynną dostawę mocy. Wykorzystanie tej mocy na drodze w kontrolowany i skuteczny sposób możliwe jest dzięki zastosowaniu sprzęgła ograniczającego wsteczny moment obrotowy, trzystopniowemu systemowi kontroli trakcji Suzuki*1 i nowym, bezdętkowym oponom, zaprojektowanym specjalnie dla KATANY. Hamulce tarczowe FUJICO z przednimi zaciskami hamulcowymi Brembo i systemem ABS*2 zapewniają bezpieczeństwo i łatwą do kontrolowania siłę hamowania.

Ostatecznie chodzi przecież o uczucia. A jazda na Suzuki KATANA to perfekcyjne doznania. Manewrowanie tą kompaktową, lekką maszyną w zakrętach wzbudza zaufanie i daje czystą przyjemność.

Suzuki KATANA – dane techniczne:

Długość całkowita 2125 mm
Szerokość całkowita 830 mm
Wysokość całkowita 1110 mm
Rozstaw osi 1460 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość siedziska 825 mm
Masa własna 215 kg
Silnik 4-cyl., rzędowy, czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą,
Skok tłoka x średnica cylindra 73,4,0 mm x 59,0 mm
Pojemność silnika 999 cm3
Stopień sprężania 12,2:1
System zasilania Wtrysk paliwa
Rozrusznik Elektryczny
System smarowania Mokra miska olejowa
Skrzynia biegów 6-biegowa, stałe zazębienie
Zawieszenie przód Widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tył Wahaczowe, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe
Kąt nachylenia główki / Wyprzedzenie 25o/100 mm
Hamulce przód Tarczowe podwójne
Hamulce tył Tarczowe
Opony przód 120/70ZR17M/C 58Wn, bezdętkowe
Opony tył 190/50ZR17M/C 73W, bezdętkowe
System zapłonowy Elektroniczny (tranzysotorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 12 l

*1 System kontroli trakcji nie zastępuje kontroli nad przepustnicą przez kierowcę. Nie może zapobiec utracie przyczepności z powodu nadmiernej prędkości, gdy kierowca wchodzi w zakręt i/lub stosuje jednocześnie hamulce. Nie może też uniemożliwić utraty przyczepności przedniego koła.

*2 ABS nie jest przeznaczony do skracania drogi hamowania i nie może zapobiec poślizgowi kół spowodowanemu hamowaniem podczas pokonywania zakrętów. Jedź ostrożnie i nie polegaj nadmiernie na ABS.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
100%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%