Aktualnie czytasz:
Strefy czystego transportu nie będą płatne. Ustawa o elektromobilności 2018
0

Dzięki inicjatywie Krzysztofa Sitarskiego z Kukiz’15 wycofano się z pomysłu wprowadzania płatnych stref czystego transportu. Projekt ustawy o elektromobilności został zmieniony, a sama ustawa weszła w życie 11 stycznia

ZOBACZ TAKŻE: Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Sejm przegłosował na „TAK”

Najwyraźniej pracująca nad projektem ustawy Komisja Infrastruktury oraz Komisja do Spraw Energii i Skarbu Państwa doszły do wniosku, że jeszcze nie jesteśmy gotowi na płatne strefy czystego transportu. To w sumie logiczne, biorąc pod uwagę ilość pojazdów elektrycznych w stosunku do pojazdów spalinowych.

Wstępnie zakładało, że wjazd tradycyjnym samochodem do takiej strefy, jeśli kompletnie nie zabroniony, miałby kosztować nie więcej niż 30 zł / dobę, a pieniądze miałyby zasilać budżety gminne. To właśnie gminy ustałaby gdzie taka strefa się znajduje. Dzięki Krzysztofowi Sitarskiemu odrzucono ten punkt – a przynajmniej czasowo się z niego wycofano.

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

Nie oznacza to, że nie będzie „opłacać się” jeździć elektrykiem. Pojazdy elektryczne będą zwolnione z opłaty za parkowanie w płatnych strefach parkowania, będą mogły korzystać z buspasów, a akcyza będzie na nie niższa.

Źródło: PAP, orpa.pl

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
33%
Interesujące
67%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%