Skoda Superb 2013: Ile pali silnik 2.0 TDI 170 KM? Cz.3

Dziś kolejna, trzecia i nie ostatni część serii – Skoda Superb 2013: Ile pali silnik 2.0 TDI 170 KM? Chciałbym Wam pokazać kolejne raporty, tym razem z typowo autostradowego spalania zimą.

Cześć, witajcie, tutaj Leszek. Tym razem odpowiemy sobie na pytanie jadąc Południową Obwodnicą Warszawy ile przy prędkości 100 km/h spala silnik 2.0 TDI 170 koni, który został zainstalowany w Skodzie Superb 2 generacji. Aktualnie poruszamy się po prostej lekko pod górkę przy prędkości 100 km/h I włączonych tempomacie. Średnie spalanie raczej mało nas interesuję w tej sytuacji, bardziej nas interesuję wartość bieżącego spalania, który wynosi 4.3 litra. Przypomnę, że jedziemy lekko pod wiatr I pod górkę. Tak czy siak przy 170 konnych silniku, przy niemałej prędkości, na 5 biegu mamy wartość 4.3 litra, zmieniamy bieg na 6, dorównujemy do tej samej prędkości, widzimy, że obroty nieco spadły I co dzieje się ze spalaniem. No jest teraz lekko pod górkę, więc wynik jest troszeczkę przekłamany. Spalanie spadło do 3.9 litra I waha się pomiędzy 4, a 3.9. Powiem wam szczerze, że to też jest dowód na to jak duże znaczenie ma odpowiednie operowanie biegami, to jest pierwsze primo. Sekundo, to jest kwestia tego, że silnik diesla w tracie potrafi być naprawdę bardzo oszczędny, jeżeli robi się duże odcinki jadąc zwłaszcza w trasie, można sporo pieniędzy I paliwa tym sposobem, zaoszczędzić. 3.6, 3.9, 4.0. Takie spalanie.

Teraz jedziemy naprawdę po płaskim, więc postanowiłem wam jeszcze raz pokazać co pokazuję komputer pokładowy. Jadąc zupełnie po płaskim, 3.3 litra, 100 km/h, 1700 obrotów, 6 bieg, tempomat. Jadąc z taką prędkością, naprawdę można średnie spalanie mieć naprawdę na poziomie, którego inni mogą tylko I wyłącznie pozazdrościć. To są właśnie uroki nowoczesnego diesla przy całej masie wad jakie on posiada I ilości hejtów jakie płyną w internecie w kierunku nowoczesnych silników wysokoprężnych, jest to argument nie do przeceniania. Lekko pod górkę – 4.5 litra. A za chwilę znowu będziemy delikatnie się staczać, więc na pewno te spalanie wróci do tego niesamowitego poziomu nie spełnia 4 litrów, nieco ponad 3 litrów w rzeczywistości. Obserwujcie komputer pokładowy – Już poniżej 4.0, 3.8, 3.7, 3.4 po płaskim, 3.3. Jak dla mnie warto zainwestować, dla tych wartości, w silnik wysokoprężny. No nic. Po raz kolejny pozdrawiam z trasy!

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button