Test Romet Zetka (ZK) 50/125: By Być Dumnym…

Romet Zetka 50 to doskonale znany w Polsce motorower. Jego kształty i brzmienie często są spotykane na naszych drogach. Dlaczego? Skuterowo.com odpowie dziś na to pytanie.

Motorower Rometa jest bardzo dobrze wykonany. W porównaniu do marketowych “biegówek” możemy liczyć szersze koła i lepsze opony, ładniej wyprofilowaną kierownicę i lepszej jakości deskę rozdzielczą. Zwróciliście uwagę na wyskalowanie prędkościomierza do 120 km/h? Ładny zabieg, przed niewtajemniczonymi można zaszpanować (w rzeczywistości prędkość maksymalna to nie więcej, niż 70 km/h). Obok znaleźć możecie też obrotomierz. Działa zadowalająco, nie jest zbytnio ospały i dobrze reaguje na ruchy manetką. Do listy plusów też trzeba dopisać przełączniki. Nie wyglądają, jak to się mówi “po chińsku”. Kontrowersyjnym z kolei elementem jest wydech. Wygląda conajmniej dziwnie, ale jest to do przełknięcia.

Zetka jest jednym z lepiej wyglądających motorowerów tego segmentu. Oprócz doznań estetycznych liczy się też łatwość prowadzenia. W końcu to dla wielu pierwsze własne dwa kółka z biegami. Romet nie rozczarowuje. Co prawda nie można liczyć na jakieś sportowe osiągi, ale i tak nie jest źle (zwłaszcza kiedy blokady poszły już w zapomnienie). Jest to motorower, który daje naprawdę sporo frajdy z prowadzenia. Silnik jest nawet elastyczny i jeśli nie potrzebujemy cały czas dostępu do pełnej mocy to przełożenia można zmieniać naprawdę rzadko.

Zobacz również niezwykłą prezentację motoroweru Romet Zetka 50.

Romet Zetka 50Z komfortem jest średnio. Kanapa jest wąska i niewystarczająco wyprofilowana. Nie będziemy narzekać na zawieszenie – pracuje gładko. Przednie lagi i tylne amory potrafią na dziurach sporo wybaczyć. Podobnie jak hamulce. Przednia tarcza jest wydajna. Z tyłu niby tylko bęben, ale naprawdę daje radę. Zwróciliście też uwagę na światła. Może nie wyglądają najlepiej, ale świecą za to dość dobrze. W nocy spokojnie i komfortowo da się jeździć nie wytężając co chwilę wzroku.

Romet Zetka 50 plusuje również dużym bakiem i niskim spalaniem. Pionowy, czterosuwowiec nie jest za bardzo łapczywy i satysfakcjonuje go 2.5 L benzyny na każdą stówkę w mieście. Łatwo można obliczyć, że przejechanie takiego dystansu kosztuje nas około 14 zł. W porównaniu z samochodem to naprawdę mało. Generalnie koszty utrzymania tego motoroweru są niskie. Mamy tu na myśli zarówno paliwo jak i części zamienne. Z tych drugich będziemy korzystać w ograniczonym zakresie pod warunkiem, że będziemy szanować nasze dwa kółka – traktować je z uczuciem.

Dobrze, dlaczego zatem Zetka 50 stała się tak popularnym w Polsce motorowerem? Ze względu na dobry stosunek ceny do jakości. Za nieco ponad 4000 PLN stajemy się posiadaczami dopracowanych dwóch kółek. Gdzieniegdzie widać niedomagania, ale są na tyle błahe, że większość przymyka na nie oko. Co innego jest naprawdę istotne. Nawiązanie do tradycji, wolność, swoboda, duma i zaufanie do swojego środka codziennego transportu. Romet budzi wszystkie te uczucia.

Zobacz więcej zdjęć:
[nggallery id=100]

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

10 opinii

  1. Ja mam taki sam obrotomierz w Romecie Soft Chopper 125. Do 6 tys. obrotów chodzi ok, później żyje własnym życiem.

  2. Mój kolega ma ten motorower. Jest bardzo fajny, ale ma cztery wady:
    – 80 km/h to dla niego szczyt możliwości a jakiekolwiek utrudnienia sprawiają, że jedzie 70 km/h
    – Przy obrotach powyżej 7000 wszystko wibruje i po przejechaniu 50 km całe ciało boli.
    – Dużo osób, których spotyka go pierwszy raz myśli, że to jakiś PRL-owski motor przerobiony na 50 i odmalowany
    – Przy większym wzroście siedzenie na nim wymusza garbienie

  3. sam posiadam zetke wiec:

    do marcin1012

    “Dużo osób, których spotyka go pierwszy raz myśli, że to jakiś PRL-owski motor przerobiony na 50 i odmalowany”

    gdzie nie pojade to sie wszyscy ogladaja, podoba im sie zecia i nie wierza ze to 50 ccm biora go za 125 lub nawet 250 ccm 🙂

    do dzuniek81

    “Odblokowana Zetka50 nie pojedzie więcej niż 60km/h oczywiście licznikowe.”

    po odblokowaniu modulu i jak sie zmieni zebatke na 14 lub 15z zetka spokojnie wyciagnie 65 km/h realne jak sie dobrze dotrze to i 70 wyciagnie na forum zetki rekord na prostej wynosi 77 km/h mierzone przez gps 🙂 i zecia jest duzo lepsza od skuterow xD

  4. Witam. Nie piszę tego jako hejt, a jako spostrzeżenie.
    Osiągi max70 km/h i spalanie 2,5l/100 w 4sowie?
    Przepraszam, ale mając Rometa Charta z ’89r po dorobieniu kanałów (60zl) osiągałem te 70 bez problemu i spalanie 2,5l/100. Zrobić wydech z gaźnikiem i 80km/h bez problemu. Wada to 3 biegi, które go ograniczają. Koszt maszyny w bdb stanie to ~1000zl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button