Romet wprowadzi motocykl typu Bobber – Romet RCR 125 2016 z bliska

Romet RCR 125 to jedna ze śmielszych propozycji w tym segmencie, przewidzianych na sezon 2016. Motocykl mogły z bliska poznać media na event teście. Jednak jest szansa spotkać tę nowość na nadchodzących Kielce Moto Expo.

To co najciekawsze znajduje się pod zbiornikiem paliwa – dwucylindrowa rzędówka o dumnym brzmieniu, które możecie z powodzeniem usłyszeć na poniższym wideo. Zwróćcie też uwagę na podwójny, chromowany wydech, który dyskretnie dopełnia wygląd nowego Rometa RCR 125.

Z kolei największą wadą Rometa RCR 125 jest stosunek jego masy do mocy. 162 kg i 8.5 kW – to nie wygląda dobrze. Romet RCR 125 słabo się rozpędza, jednak wbrew danym technicznym jakie spłynęły do naszej redakcji, motocykl rozpędza się powyżej 95 km/h. Spokojnie przekracza licznikową setkę.

Jak na cruisera przystało pozycja na Romecie RCR 125 nie jest wymagają. Siedzimy wyprostowani bez konieczności spinania się podczas jazdy. Dla wysokich osób proporcje są optymalne, zarówno podnóżki, jak i kierownica zostały dobrze rozplanowane. Kanapa nie należy do tych najbardziej aksamitnych i będzie wymagać przyzwyczajenia czterech liter.

Jazda na Romecie RCR 125 jest komfortowa. Twardość zawieszenia niwelują szerokie koła oraz opony o wysokim profilu. Na pochwałę zasługują hamulce. Na przedniej osi znajdziecie podwójną tarczę o ogromnej średnicy. To naprawdę robi wrażenie – nie tylko wygląda, ale przede wszystkim działa. Tył także został wyposażony w hydrauliczny system hamowania, jednak oparty na pojedynczym zacisku.

Design może okazać się asem nowego RCR 125. Piękny minimalizm, czyste i spójne linie. Mimo klasycznych rysów nie zabrakło ledowego podświetlenia zegarów i tylego klosza a’la V-Rod. To naprawdę ciekawa propozycja, jednak nie spodziewajcie się dyskontowej ceny. Nowy Romet RCR 125 ma kosztować grubo ponad 10 000 zł. Coś za coś.

Dane Techniczne – Romet RCR 125

Wymiary (mm) 2245*856*1143
rozstaw osi 1390
Waga (kg) 162
Silnik dwucylindowy rzędowy 4 zaworowy
Pojemność 124
Układ silnika OHC
Chłodzenie olejowo powietrzne
Moc Maks (kW)** 8.5/7500
Moment obrotowy (N.M/RPM)** 8.0/5500
Prędkość Maks (km/h) 95KM/H
Rozruch: slectric,kick starter
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu: Chain
Skrzynia biegów 5 steps
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, manualne
Smarowanie: Obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Opona Przód/Tył 110/70-17,140/70-17
Zawieszenie przód upside down
Zawieszenie tył podwójny amortyzator gazowoolejowy
Pojemność zbiornika paliwa 14
Hamulec Przód podwójna tarcza
Hamulec tył pojedyncza tarcza
Obręcze aluminiowe

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

12 opinii

  1. ładny jest ale cena już go spisali na straty,Państwo w romecie to nie harley i nie suzuki,konkurencyjne Junak 131 za 5800 czy Zipp raven za 5700 czy Zipp Raven Lux za 8900 a nawet we własnej ofercie Ronet soft za 4000 nie dadzą mu szans ze względu na cene 2 za 1 a wszystkie to chińszczyzna więc po co przepłacać.

  2. Ja bym go raczej widział jako konkurencję dla Keewaya Superlighta, a tu już cena bardziej zbliżona, no i Romet jest bardziej ^wypasiony^. Wiem, to nadal 50% różnicy w cenie, ale ceny lubią spadać, więc może rynek zweryfikuje zapędy producenta? Popatrz na ceny HYO GT 650. Jak nie schodzi, to cena się robi bardzo przystępna 🙂

  3. HYO GT 650 nie schodzi, bo w necie chodzi opinia o kiepskim dostępie do części zamiennych i braku dobrych serwisów autoryzowanych, a i liczba tych serwisów znikoma, więc 5 lat gwarancji można od razu do kosza. Inna sprawa, że HYO GT 650 ma nerwową V-kę, której daleko do miękkości Gladiusa czy SV, i przetłoczenia zbiornika wykluczają jeźdźców wyższych niż 180cm.

  4. Cenowo to on ma być mocno powyżej Supelight, raczej jako konkurencja dla Junaka M16 125 lub M11 125. Budowa spora, bo prawdopodobnie oryginalnie buda zaprojektowana pod silnik 250 lub 300, a jedynie pod zamówienie Rometa przygotowany silnik 125

  5. Zenek jakie wrażenia z rcr bo się przymierza do kupna. Z ciekawości napisał jakie spalanie. Pozdrawiam

  6. Kupiłem Rometa RCR. Precyzja wykonania to jakaś farsa. Zniszczony lakier na wspornikach tylnego błotnika i krawędzi błotnika zasmarowany farbą przy pomocy pędzla! Lakier z zaciekami na błotnikach, kiepskiej jakości lakier na zbiorniku. Dodatkowo: nie działa wskaźnik poziomu paliwa, ze zbiornika paliwo wycieka na uszczelce pływaka, problem z 5 biegiem, śladowe ilości oleju w silniku, odkręcające się samoczynnie śruby (odpadła dźwignia zmiany biegów), nie działa jeden LED, nie działa blokada kierownicy, łańcuch wymaga napięcia już po 80km przebiegu… ręce opadają. Motocykl jest masywny i wygodny dla jednej osoby. Jazda przyjemna, chociaż silnik bardzo głośny, szczególnie powyżej 60km/h wyje niesamowicie. Podsumowując: Romet RCR 125 to ładna, chińska bylejakość, którą może zaakceptować jedynie majsterkowicz. Cena jaką Romet żąda za RCR to kolejne nieporozumienie. Bylejakość Rometa RCR jest warta max 5-6 tys. zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button