Romet RXC 125: Poznaj z bliska wszystkie detale tego motocykla

Dziś na Jednoślad.pl zgodnie z obietnicą pokazujemy Wam wszystkie detale nowego Rometa RXC 125, którego testowaliśmy w ubiegłym tygodniu w ramach vloga Szybcy i Wolni.

Romet RXC 125 to przede wszystkim agresywne linie, które są widoczne od tyłu, frontu oraz profilu. Motocykl nawiązuje do sportowego charakteru i wyraża to wszystkimi detalami. Wystarczy spojrzeć choćby sposób w jaki narysowano zbiornik paliwa i połączono go z kanapą. Kolejnym ciekawym detalem jest wydech z którego wydobywa się dość głośne brzmienie silnika. Co ciekawe znajdziecie tu dwa wyloty, mimo iż jest to silnik jednocylindrowy. Fajnie działają i dobrze wyglądają hamulce. Tarcze na obu osiach są naprawdę duże i prezentują się rasowo.

Największym dla mnie zaskoczeniem było i jest zawieszenie. Na Romecie RXC siedzi się naprawdę wysoko i komfortowo. Przez chwilę poczułem się jakbym prowadził enduro. Mimo to motocykl prowadzi się pewnie i w winklach nie sprawiał żadnych problemów.

To co najważniejsze, znajduje się pod bakiem. To jednocylindrowiec 4T o mocy 9,5 KM, chłodzony powietrzem i zasilany gaźnikiem. Rozpędza on RXC 125 do prędkości 95 km/h na dotarciu. Stąd też można podejrzewać, że po ułożeniu się jednostki napędowej, możliwa będzie do osiągnięcia licznikowa setka.

Skoro już mówimy o zegarach to warto na koniec spojrzeć na kokpit. Centralnie umieszczono cyfrową deskę rozdzielczą. Nie znajdziecie tutaj ani jednego analogowego wskaźnika. Warto też przy tej okazji pochwalić szeroką kierownicę. Zapewnia ona bardzo wygodne prowadzenie nawet na dalekich dystansach.

Ogólnie Romet RXC 125 wygląda dość dobrze i masywnie. Jest to dobry pomysł na pierwsze moto dla osób, które chcą dobrze wyglądać na ulicy, a przy tym jeździć komfortowo, mając nawet 1.9 m wzrostu. Cena? 6500 PLN

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

  1. Witam posiadam Romera rxc 125 od miesiąca wszystko ok wygląd zawieszenie ale silnik strasznie słaby i niewiem czy da się zwiększyć moc a może ma jakieś blokady bardzo bym prosił o pomoc bo na YouTube jest bardzo mało filmików z wymianą oleju ile lać do silnika jak wymienić i jak dbać o silnik mam nadzieję że mi pomożecie pozdro 🙂

  2. Witam motocykl jest moim zdaniem porażką bynajmniej silnik ale gdyby była możliwość zamiany silnika na większy albo zwiększyć moc to by się prowadziło go całkiem przyjemniej a nie jadąc szosą wyprzedza mnie skuter masakra pozdro

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button