Test Romet ADV 125: Terenowy pragmatyk dla każdego z prawem jazdy B

Romet ADV 125 to bez wątpienia dziwna konstrukcja, mająca na celu uzupełnić jedną z nisz. Aby zainteresować się tym sprzętem musisz lubić przynajmniej od czasu do czasu zjechać z asfaltu. To pragmatyczny i jednoznacznie zorientowany jednoślad. Zorientowany na przygodę.

Pierwsza zasada Rometa ADV 125 to pragmatyzm ponad wygląd. Nie oszukujmy się, że to piękny motocykl na widok którego będą się oglądać za nami piękne przedstawicielki płci przeciwnej. Orurowanie, gmole, bagażniki, miejsca na sakwy to mega przydatne wyposażenie na wyprawie, sprawiające jednocześnie, że moto wygląda bardzo specyficzne i być może właśnie tym ma szansę zwracać jednak na siebie uwagę.

Romet ADV 125 aOffroadową orientację widać tutaj na każdym centymetrze kwadratowym tego motocykla. Spójrzcie na terenowe opony czy zawieszenie. Motocykl został podniesiony, a zawieszenie posiada duży zakres pracy. To jeden z koniecznych elementów jakie są niezbędne podczas podróżowania po takich miejscach. Miękkie zawieszenie oczywiście ma swoje wady i dostrzeżemy je zwłaszcza podczas ostrego hamowania na asfalcie. To jak z samochodami terenowymi – coś za coś.

Przyglądając się detalom zwróćcie uwagę na deskę rozdzielczą, która zestawem zegarów składającym się z obrotomierza, wskaźnika paliwa i prędkościomierza. Znajdziemy też cyfrowe wskazanie aktualnie zapiętego biegu i kilka podstawowych kontrolek. Kierownica posiada standardowe wykończenie jakie spotkamy w motocyklach tej klasy. Plus za klawisz passingu, który umożliwia dawania na drodze sygnałów świetlnych długimi.

Romet ADV 125 cTestowany Romet ADV 125 został pomalowany na matowy, szary kolor. W tych barwach nie prezentuje się zbyt urokliwie, ale znów uzasadnić to należy pragmatycznością i przeznaczeniem tego sprzętu. Stąd też pytanie czy urodę w tym teście w ogóle należy oceniać? Pytanie otwarte.

Romet ADV 125 posiada silnik o nominalnej pojemności 124 centymetrów sześciennych. Generuje przy tym nieco ponad 10 koni mechanicznych. W stosunku do masy 132 kilogramów jesteśmy w stanie na długiej prostej osiągnąć licznikową setkę. Niestety jednostka jest chłodzona powietrzem o czym należy pamiętać podczas jazdy z wysokimi obrotami, a małą prędkością – na przykład w terenie. Tutaj Romet ADV będzie wymagać nieco spokojniejszego obchodzenia się z manetką gazu.

Testowany Romet ADV 125 nie jest misterem piękności, ale fajnie wyposażonym i tanim motocyklem przeprawowym. To super propozycja dla miłośników dróg ostatnich kategorii, którzy lubią pojechać nieco dalej i się wyszaleć, następnie z uśmiechem na ustach wrócić do domu zabierając ze sobą kilka kilogramów błota. Dobrej zabawy.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button