125 ccm
Aktualnie czytasz:
Jaki motocykl 125 ccm wybrać na prawo jazdy B: Na początek
44

Zależy co macie na myśli pisząc „motor”. Do wyboru są motocykle 125 z tak zwanym półautomatem, albo skutery 125 ze skrzynia automatyczną CVT. Rynek póki co jest ubogi w propozycje.

Pytacie dlaczego? Wytłumaczyliśmy to w artykule: Skutery 125 w Polsce: Nisza stanie się przebojem. Na dobrą sprawę na rynku pierwotnym motocykli 125 z półautomatyczną skrzynią praktycznie nie ma. Być może, z naciskiem na być może wkrótce zawita w Polsce Kymco K-Pipe 125.

Od razu nasuwa się pytanie co mi grozi za jazdę motocyklem 125 ccm z manualną skrzynią z prawem jazdy B? Sytuacja będzie identyczna jak w przypadku śmigania bez uprawień, więc lepiej nie igrać z losem i dla świętego spokoju zrezygnować z biegówki. Ot cała filozofia.

Patrząc na rynek skuterów 125 ccm jest już „bogaciej”. Na dziś dzień można trafić na takie pojazdy jak np.  Zipp Quantum 125 – zobacz test (50ccm):

Romet Maxi 125:

Keeway Silverblade 125 (trudno dostępny na rynku):

Ciekawą nowością na rynku skuterów 125 ccm jest Yamaha D’elight. Niskie siedzenie i zaledwie 98 kg masy własnej sprawiają, że Yamaha D’elight prowadzi się jak skuter z silnikiem 50 cm3. Jazda po mieście nigdy nie była tak łatwa! Podczas ruszania ze świateł, cichy i ekonomiczny 4-suwowy silnik o pojemności 114 cm3 zapewnia osiągi, jakie dotychczas były zarezerwowane dla jednostek o pojemności 125 cm3.

Kymco Like 125:

… a to tylko wybrane propozycje. Jak zwykle wybór należy do Was i od zasobności portfela. Jednak można zaryzykować stwierdzenie, że z 8 000 w kieszeni (albo zdolności kredytowej) można spełnić swoje marzenia i śmigać czymś naprawdę stylowym.
Czekamy również na Wasze propozycje i pomysły.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
O autorze
Zdjęcie profilowe Ania Grzelak
Ania Grzelak
Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda.