Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się
Jaki motocykl 125 ccm wybrać na prawo jazdy B: Na początek

Jaki motocykl 125 ccm wybrać na prawo jazdy B: Na początek

Kategoria: 125 ccm Motocykle Porady Skutery

Dodano 26 maja 2014

Zależy co macie na myśli pisząc “motor”. Do wyboru są motocykle 125 z tak zwanym półautomatem, albo skutery 125 ze skrzynia automatyczną CVT. Rynek póki co jest ubogi w propozycje.

Pytacie dlaczego? Wytłumaczyliśmy to w artykule: Skutery 125 w Polsce: Nisza stanie się przebojem. Na dobrą sprawę na rynku pierwotnym motocykli 125 z półautomatyczną skrzynią praktycznie nie ma. Być może, z naciskiem na być może wkrótce zawita w Polsce Kymco K-Pipe 125.

Od razu nasuwa się pytanie co mi grozi za jazdę motocyklem 125 ccm z manualną skrzynią z prawem jazdy B? Sytuacja będzie identyczna jak w przypadku śmigania bez uprawień, więc lepiej nie igrać z losem i dla świętego spokoju zrezygnować z biegówki. Ot cała filozofia.

Patrząc na rynek skuterów 125 ccm jest już “bogaciej”. Na dziś dzień można trafić na takie pojazdy jak np.  Zipp Quantum 125 – zobacz test (50ccm):

Romet Maxi 125:

Keeway Silverblade 125 (trudno dostępny na rynku):

Ciekawą nowością na rynku skuterów 125 ccm jest Yamaha D’elight. Niskie siedzenie i zaledwie 98 kg masy własnej sprawiają, że Yamaha D’elight prowadzi się jak skuter z silnikiem 50 cm3. Jazda po mieście nigdy nie była tak łatwa! Podczas ruszania ze świateł, cichy i ekonomiczny 4-suwowy silnik o pojemności 114 cm3 zapewnia osiągi, jakie dotychczas były zarezerwowane dla jednostek o pojemności 125 cm3.

Kymco Like 125:

… a to tylko wybrane propozycje. Jak zwykle wybór należy do Was i od zasobności portfela. Jednak można zaryzykować stwierdzenie, że z 8 000 w kieszeni (albo zdolności kredytowej) można spełnić swoje marzenia i śmigać czymś naprawdę stylowym.
Czekamy również na Wasze propozycje i pomysły.

Czytaj więcej o: , , , , , , ,

- napisał 683 publikacji w Jednoślad.pl.

Kobieta o nietypowej pasji. Mając trzynastkę na karku jeździła klasycznym Simsonem. W wieku 18 lat kupiła pierwsze 650 ccm. Jej garaż to cały przekrój segmentów od małego skutera, przez maxi Burgman po klasycznego nakeda. Doświadczony dziennikarz serwisów lokalnych oraz ogólnopolskich i motoryzacyjnych. | Redakcja | Ania Grzelak na Google+

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: 44 opinii

  1. Dawidsuper8 pisze:

    Z tych powyżej to chyba najsensowniejszym jest Yamaha D’elight.

  2. Kristop pisze:

    Yamaha i Kymco- reszty bym nawet za dopłatą nie kupił…

  3. WodzuWGK pisze:

    Z Yamahy to fajną propozycją jest nowa Majesty S

  4. bebrene pisze:

    Jeszcze bym dodał Honda PCX 125 albo Yamaha T-Max 125, albo Suzuki burgman 125.

  5. Wombat pisze:

    nie. bo pełne odliczenie VAT jest tylko od motoroweru. Od motocykla już nie. Przepisy podatkowe się nie zmieniły

  6. WodzuWGK pisze:

    bebrene napisał:

    Jeszcze bym dodał Honda PCX 125 albo Yamaha T-Max 125, albo Suzuki burgman 125.

    idąc dalej Kymco Downtoun 125, Aprilia SR Max 125, Piagio Xevo 125 itd. …..

  7. Raven pisze:

    Uściślając Yager to jest dokładnie model New Dink (występuje w wielu pojemnościach), po prostu inna nazwa handlowa na niektórych rynkach.

  8. A ja się zastanawiam, choć w zasadzie już jestem zdecydowany na KYMCO Yager GT 125. Jest to praktycznie New Dink, z tym, że większy silnik. Gabarytowo mi odpowiada, bo trzeci sezon już pomykam Dinkiem i jest naprawdę solidny. Kupiłem go od Leszka (właśnie “tego” Leszka) z przebiegiem ponad 14 tysięcy, i w tej chwili mój Dink ma prawie 23 tysiące, a nadal jeździ jak szalony;-)

  9. Robertonos pisze:

    Małe sprostowanie Yamaha to X-max 125i,a nie T-max bo T-max to 500-ta którą aktualnie śmigam.A co do Yamahy X-max 125 to całkiem niezła,tylko myślę że jak brać to 250cm.Kymco New Dink,ani Dink Street nie są złe,ale nawet nowe nigdy nie będą tak dobre jak nowe Yamahy X-max.

  10. WodzuWGK pisze:

    Robertonos napisał:

    Kymco New Dink,ani Dink Street nie są złe,ale nawet nowe nigdy nie będą tak dobre jak nowe Yamahy X-max.

    No ale bez jaj przecież New Dink 125 jest dwukrotnie tańszy od X-max\\\’a – to jakim cudem te sprzęty mają być do siebie porównywalne.

  11. szczepanj23 pisze:

    GranDinka miałem przez jeden sezon poza wymianą płynów nic w Nim nie nawaliło polecam ten silnik gaźnikowy w jakimkolwiek nadwoziu .Teraz nabyłem Piaggio X9 500 i to był mój CEL który osiągnąłem , normalnie BANAN na rwarzy mam Go od niedzieli 25 05 2014

  12. pszla pisze:

    a co powiecie ba temat Kymco Downtown 125i zastanawiam się nad zakupem ale szukam opinii i nic nie mogę znaleźć, czy można liczyć na jakiś test tego pojazdu?

  13. Dawidsuper8 pisze:

    pszła
    w sumie to ja też byłbym chętny na ten pojazd. Najlepiej na wtrysku jak ten.

  14. pszla pisze:

    max za 3 tygodnie opisze pierwsze wrażenia z jazdy tym pojazdem :) dziś byłem w salonie i zakupiłem go w wersji z ABS, muszę poczekać aż go z niemieć przytachają + czas na rejestrację… postaram się zrobić jakiś filmik i go tu umieścić. Z ryzykiem będę przemieszczać się po mieście do czasu obowiązywania ustawy ale najdalej w połowie sierpnia będzie ona już obowiązywała przy dobrych wiatrach w połowie lipca. Dla tych co planują go zakupić powiem, że ciężko będzie kupić ten model w Polsce w tym sezonie jeszcze bo te sztuki które są zamówione rozchodzą się jak ciepłe bułeczki….
    Pozdrawiam

  15. Mrcn pisze:

    A co myślicie o Piaggio x evo 125? Nowy to granice 20 tys. – zatem jak ten model wytrzymuje próbę czasu?

  16. WodzuWGK pisze:

    Mrcn napisał:

    A co myślicie o Piaggio x evo 125? Nowy to granice 20 tys. – zatem jak ten model wytrzymuje próbę czasu?

    Cena nowego Xevo to trochę przegięcie – za taką kasę wolałbym Yamahę X-max 125 lub Aprilie SR-MAX 125 i jeszcze na ciuchy motorowe zostanie.
    Używek jest sporo bo to bardzo popularny model w europie, co do jakości i wytrzymałości skuterów Piaggio raczej nie można mieć zastrzeżeń.

  17. Dawidsuper8 pisze:

    pszla napisał:

    max za 3 tygodnie opisze pierwsze wrażenia z jazdy tym pojazdem :) dziś byłem w salonie i zakupiłem go w wersji z ABS, muszę poczekać aż go z niemieć przytachają + czas na rejestrację… postaram się zrobić jakiś filmik i go tu umieścić. Z ryzykiem będę przemieszczać się po mieście do czasu obowiązywania ustawy ale najdalej w połowie sierpnia będzie ona już obowiązywała przy dobrych wiatrach w połowie lipca. Dla tych co planują go zakupić powiem, że ciężko będzie kupić ten model w Polsce w tym sezonie jeszcze bo te sztuki które są zamówione rozchodzą się jak ciepłe bułeczki….
    Pozdrawiam

    Gdybyś już go miał pokazałbyś go w Wawie??

  18. WodzuWGK pisze:

    pszla koniecznie zrób recenzję – Downtown 125i ABS to także mój faworyt i jestem na etapie negocjacji z dilerem Kymco aby przy zakupie w rozliczeniu zostawić mu New Dink\\\’a 50 cc

  19. WodzuWGK pisze:

    Na tym GTS\\\’e nie siedziałem to się nie wypowiem ale na Downtownie siedzi się bardzo wygodnie.
    Na stronie producenta jest napisane że Sym GTS 125i ma zasilanie gaźnikowe (może to błąd w druku) http://sym.pl/#home/produkty/new-gts-125i poza tym jest gabarytowo mniejszy od Downtown\\\’a a przy tym cięższy o 10 kg

  20. Pawel_L pisze:

    Poproszę o recenzję SYM GTS/Joymax 125. Z mojego krótkiego researchu wynika, że pod względem “obudowy” i pozycji za kierownicą jest lepiej przystosowany do podróży za miasto niż np. Kymco Downtown czy Yamaha X-max. Tylko czy ten silnik jest wystarczający do dalszych podróży (150 km), okazyjnie z pasażerem?

  21. Evert pisze:

    WodzuWGK napisał:

    Na tym GTS\\\\\\\’e nie siedziałem to się nie wypowiem ale na Downtownie siedzi się bardzo wygodnie.
    Na stronie producenta jest napisane że Sym GTS 125i ma zasilanie gaźnikowe (może to błąd w druku) http://sym.pl/#home/produkty/new-gts-125i poza tym jest gabarytowo mniejszy od Downtown\\\\\\\’a a przy tym cięższy o 10 kg

    Ta informacja jest nieaktualna: gaźnik posiadały tylko okrojone wersje EVO. Nie wiem, czy wciąż są jeszcze produkowane i dostępne. We Francji jeszcze jakiś czas temu były.

    Moim zdaniem SYM GTS ma lekką przewagę nad Kymco Downtown. To, że jest mniejszy, to może być nawet zaletą: przy szerokości Kymco 815 mm może być większa trudność w przeciskaniu się w korkach niż przy Symie, który ma szerokość 760 mm. Do tego SYM GTS EFI ma nawiew ciepłego powietrza. Pojemność schowka podobna u obydwu. Cenowo oba pojazdy też są zbliżone (zarówno z ABS, jak i bez), a może nawet w SYMie da się więcej utargować. Coś wspominano u importera o cenie 13,5 tys. bez ABS, więc nieźle.

    Kymco ma niewątpliwie przewagę pod względem dostępności części i dealerów. SYM ma dużo słabiej rozwiniętą sieć dealerską, dodatkowo ostatnio zmieniał siedzibę i jest problem, żeby w ogóle się z nimi skontaktować.

  22. Pawel_L pisze:

    @WodzuWGK: chodzi mi o najnowszy model: http://www.youtube.com/watch?v=jF_oBEwaanw

    Zależy mi na opinii z jazdy tym skuterem, również z pasażerem. Bo że Yamaha X-max daje radę to już wiem: http://www.youtube.com/watch?v=UHFXCUvZRhk

    A np. Honda PCX to nie dla mnie (za mała): http://www.youtube.com/watch?v=D_sFSrYcZtU

  23. pszla pisze:

    Dawidsuper8 oczywiście, że jak go będę miał to zapraszam na oglądanie. Jednak, że pojawił się mały problem muszę na niego poczekać nieco dłużej… w salonie powiedziano mi że w przeciągu 2 max 3 tygodni będzie do odbioru bo muszą go z Niemieć ściągać a czekają aż się uzbiera kilka motorów do transportu… ale poczekam, nawet lepiej ;p będę miał wtedy pewność na 100% że ustawa wejdzie ;p

  24. Dawidsuper8 pisze:

    pszla napisał:

    Dawidsuper8 oczywiście, że jak go będę miał to zapraszam na oglądanie. Jednak, że pojawił się mały problem muszę na niego poczekać nieco dłużej… w salonie powiedziano mi że w przeciągu 2 max 3 tygodni będzie do odbioru bo muszą go z Niemieć ściągać a czekają aż się uzbiera kilka motorów do transportu… ale poczekam, nawet lepiej ;p będę miał wtedy pewność na 100% że ustawa wejdzie ;p

    Spoko mamy czas :) pisz na priva jak już będziesz miał

  25. bebrene pisze:

    Na stronie sejmu widnieje informacja, że 5 i 6 i 10 czerwca bedzie rozpotrywana sprawozdanie senatu sprawie nowelizacji ustawy. Poslowie naprawde pracuja ostro aby jak najszybczej ta ustawa weszla w zycie.

  26. Evert pisze:

    Jeśli tak, to najbardziej realne jest rozpatrzenie tego na posiedzeniu 10 czerwca, biorąc pod uwagę posiedzenie senatu 5 czerwca. W takim układzie prezydent do początku lipca będzie miał czas na podjęcie decyzji. Jeżeli podpisze, przepisy wejdą w życie najpóźniej na początku sierpnia 2014 r.

    Warto dodać, że projekt ustawy przeszedł dodatkowo jeszcze przez senacką Komisję Gospodarki Narodowej, która w dniu 29 maja zaleciła Senatowi uchwalenie tej ustawy, wnosząc do niej niewielkie poprawki:

    http://www.senat.gov.pl/download/gfx/senat/pl/senatdruki/5744/druk/638b.pdf

  27. roomcajz pisze:

    też jestem ciekaw tego DT\\\’125, to ta sama buda co w 300?

  28. pszla pisze:

    wczoraj głosowali nad naszą ustawą i poszła dalej :) czyli Teraz tylko prezydent :P

  29. WodzuWGK pisze:

    pszla napisał:

    wczoraj głosowali nad naszą ustawą i poszła dalej :) czyli Teraz tylko prezydent :P

    No właśnie niestety nie. Do ustawy zgłoszono liczne poprawki i tym samym wraca do sejmu czyli na dzień dzisiejszy jesteśmy dalej niż bliżej wejścia w życie nowych przepisów. Jedna z poprawek zgłoszonych przez senat to wykreślenie zapisu o automatycznej skrzyni biegów – to w sumie na plus

  30. roomcajz pisze:

    @pszla co do pojemności i mocy to się niewypowiem nt 125 natomiast pare razy miałem okazje przejechać sie 300 setką i powiem że powinienes być zadowolony. Jedyne mankamenty jakie zauważylem to podatność na boczny wiatr, koleiny, ogólnie złą nawierzchnię ale to pewnie kwestia opon, dalej – pozycja wyłącznie krzesełkowa, brak osłony dłoni przed wiatrem. Poza tym git. Na plus pojemność kufra, jakość wykonania calosci, dobre światła, i przede wszystkim wygląd. Jeden z najładniejszych moim zdaniem skuterów. Pszla zaakceptuj friend request

  31. pszla pisze:

    roomcajz
    dokładnie ta sama tylko silnik mniejszy..

  32. pszla pisze:

    jak to u nas w kraju wszystko się przeciąga, termin wejścia ustawy w życie się przesuwa w stronę września, a nowa 125 jeszcze nie przyjechała do polski….

  33. @pszla:
    i jak tam Twój Downtown? Dojechał do naszej ojczyzny? Bo czekam z niecierpliwością na info, czy już go masz ;-) Nawet Cię zaprosiłem do znajomych ;-)
    Sam jestem zdecydowany na Kymkacza (aktualnie mam “Leszkowego” New Dinka), ale planuję go sprzedać i kupić Yagera GT 125, czyli praktycznie to samo co New Dink, tylko większa pojemność. Nad Downtownem, ewentualnie DinkStreetem się zastanawiałem, ale jest trochę droższy (i piękniejszy przy okazji :-] ), więc pozostaję przy Yagerze.

    A co sądzicie o tym SYMie? Warte to coś? Bo wygląda ma fajny i dobre to, że węższy od Kymkacza. Ale, żeby się nie okazało, że np. po zrobieniu 20 tys. zacznie się sypać, itp. Mój Dink 50 ccm, ma prawie 23 tysiące przebiegu i nadal jeździ bez problemu, więc KYMCO to już naprawdę renoma. Niby SYM też jest Tajwańczykiem, ale kto go tam wie…

  34. pszla pisze:

    czekam cały czas :( jak tylko stanie na moim podwórku napiszę

  35. B4rtek pisze:

    Ja wybrałem Honda Pantheon 125 2T.
    Już kilka rundek zrobiłem i całkiem fajnie to jedzie, do tego to Honda no i duuużyyy i wygodny :)

  36. Druid pisze:

    No to czekam niecierpliwie, bo nie ukrywam, że to i mój typ. Planuję go jednak na przyszły rok, ale warto się upewnić, czy wybór słuszny… ;)

  37. pszla pisze:

    po niedzieli recenzja Kymco downtowne 125i we wtorek rejestracja tego cacka i pierwsze kilometry w drodze z salonu do domu :)

  38. STANDER pisze:

    pszla napisał:

    a co powiecie ba temat Kymco Downtown 125i zastanawiam się nad zakupem ale szukam opinii i nic nie mogę znaleźć, czy można liczyć na jakiś test tego pojazdu?

    Gdy szukałem miałem do wyboru takiego kymco, co prawda używany… ale tylko 4 lata. bardzo sie zawiodłem ale broń borze nie oceniam z góry, myślę że ten był zdewastowany. Wybrałem starszą yamahe x-max i jestem ogromnie zadowolony, z ręką na sercu polecę.

  39. Druid pisze:

    Właśnie dlatego czekam na wrażenia Pszla. Szczerze mówiąc x-maxa też mam \\\”pod obserwacją\\\”. Potrzebuję dużej maszyny bo sam jestem dość masywny,,, ;)

  40. pszla pisze:

    @STANDER
    Jak tylko go zarejesrtuję we wtorek i zrobię kilka km to napiszę co i jak ja mam wersję z ABS, wizualnie wygląda pięknie, pojemny kufer z lampką w środku (taki bajer) bak 12,5l zobaczymy na ile styknie w trasie i po mieście.. W sierpniu jadę na nim do Radzynia Chełskiego to jakies 240km od wawy wiec będę miał wgląd na spalanie z obciążeniem w trasie przy delikatnej jeździe tak pod 80km/h i na max speed
    a w lipcu czeka mnie testowanie i nagranie kilku filmików dla Skuterowo.com jak ktoś będzie chętny go zobaczyć w real a mieszka w wawie to możemy się umówić

  41. pszla pisze:

    Odebrałem Kymco Downtown 125i,
    Jedzie się na nim rewelacyjnie bardzo wygodna kanapa, odejście jak na 125 ccm bardzo dobre, ABSy ładnie działają na śliskim (spadł deszcz i jest trochę ślisko) W sobotę jadę na działkę więc nakręcę tam kilka filmików i umieszczę linki tutaj.
    W razie jakichś pytań pisać na priv
    Pozdrawiam Piotr

  42. B4rtek pisze:

    Ja mam pytanie – jedziesz na działkę ale przepis jeszcze nie wszedł, znaczy że planujesz świadomie łamać prawo ? ;)

    A tak serio – gratuluję zakupu, ważne żeby właściciel był zadowolony.

  43. pszla pisze:

    Wrażenie po jeździe na trasie Warszawa-Grudziąc.
    Po przejechaniu tej trasy mój Kymko Downtown 125ccm spisał się bardzo dobrze przy prędkości 90-110 spalił 5l benzyny co daje nam około 2,5l/100 km
    Jechało się bardzo wygodnie, nie łapał wiatrów bocznych jedyny problem stanowiło wyprzedzanie ciężarówek, podczas mijania tych wielkich i długich pojazdów musiałem zjechać na środek pasa przeciwnego gdyż jadąc zbyt blisko ciężarówki czułem jak ona mnie zasysa do swojego boku.
    Polecam na trasę zakup dobrego ubranie z goreteksu lub skóry.
    Po przebyciu 220 km nie czułem zmęczenia, jednak trochę mi w uszach huczało od wiatru.
    Przede mną jeszcze trasa na hel 220 km a potem jednym zamachem ~500 km powrót do domu.
    Pozdrawiam serdecznie

  44. pszla pisze:

    wróciłem wczoraj z wyjazdu Warszawa-Radzyń Chełmiński i okolice -Hel-Gdynia i okolice-Warszawa łączny przebieg 1100km na całej łącznej trasie spalił mi 2,9l.


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Test Piaggio MP3 500 ie ABS/ASR #1: Pierwsze wrażenia z jazdy trójkołowym skuterem

Test Piaggio MP3 500 ie ABS/ASR #1: Pierwsze wrażenia z jazdy trójkołowym skuterem

13 kwietnia 2016

Malkontenci będą brzęczeć, że Piaggio MP3 500 ma trzy koła, że jest ciężki i coś tam jeszcze o cenie. Pffff. Dziewczyny i chłopaki, to jest sprzęt dla tych, którzy wiedzą czego chcą i zawsze to dostają.

Motocykle Skutery Testy1 opinia

Najpopularniejsze “ścigacze” 50 ccm w Polsce: Top 10

Najpopularniejsze “ścigacze” 50 ccm w Polsce: Top 10

02 czerwca 2014

Zapytaliśmy Was na naszym Facebooku o najpopularniejsze motorowery (do 50 ccm) nawiązujące wyglądem do ścigaczy. Na podstawie Waszych sugestii i statystyk sprzedaży w Polsce pokazujemy Wam top 10 modeli.

Motorowery Opinie5 opinii

Jazda motocyklem lub motorowerem w trakcie upału: Czego unikać?

Jazda motocyklem lub motorowerem w trakcie upału: Czego unikać?

03 sierpnia 2015

Najlepszym lekiem na upał jest motocykl, ale pod warunkiem, że stoisz akurat na światłach w pełnym odzieniu. Dzisiaj mamy dla Was kilka wskazówek, dzięki którym dowiecie się czego unikać podczas jazdy w upalne dni na swoim jednośladzie.

Motocykle Motorowery0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.