Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się
Posezonowa wyprzedaż skuterów, motorowerów i motocykli: Czy warto?

Posezonowa wyprzedaż skuterów, motorowerów i motocykli: Czy warto?

Kategoria: Motocykle Motorowery Porady Skutery

Im do bliżej końca roku i do końca sezonu tym mniejszy ruch w salonach ze skuterami. Jak co roku dystrybutorzy szykują się do czyszczenia magazynów, co oznacza tylko jedno – wyprzedaże skuterów i motorowerów po okazyjnych cenach. Czy warto zainteresować się pojazdem, który w homologacji ma wpisany rok w tył?

Sprawa jest prosta – rok więcej w dokumencie homologacji oznacza niższą cenę. Po prostu starsze pojazdy nie są dla klientów tak atrakcyjne jak nowsze, jest to sytuacja analogiczna jak w przypadku samochodów, czy używanych skuterów. Dlatego sprzedawcy obniżają ceny, czasem nawet o jedną czwartą, aby tylko przed nowym sezonem zapełnić salony nowymi pojazdami. Czy jednak skuter, który przez rok lub dwa nie przejechał ani kilometra ale stał w miejscu może być w jakiś sposób gorszy? Testowane przez nas ostatnio Rieju RRX trafiło do nas z wbitą w dowód rejestracyjny datą produkcji 2009 i szczerze mówiąc… nie różniło się niczym od obecnych roczników.

Rok dla fabrycznych opon nie powinien mieć znaczenia.

Rok dla fabrycznych opon nie powinien mieć znaczenia.

Czasami słyszy się, że nawet nieużywane opony z czasem się starzeją – w przypadku odpowiednio magazynowanych skuterów nie ma się czego bać, opony nie będą odkształcone ani gorsze od nowych. Problem może się pojawić w przypadku takich rzeczy, jak gumowe osłony linki gazu, żarówki reflektora – te części wykonane są z takich mieszanek gumy, która z czasem może parcieć i pękać, jednak ich wymiana czy naprawa nie jest ani trudna, ani droga. Pozostałe części mechaniczne i podzespoły silnika nie wykazują nadgryzienia zębem czasu. Nie ma potrzeby smarowania żadnych części, czyszczenia lub ich oglądania.

Co innego może się tyczyć płynów eksploatacyjnych – jeżeli w baku i gaźniku znajduje się stare, zwietrzałe paliwo to najlepiej jest je zlać i zalać nowe. Może być konieczne także przeczyszczenie dysz w gaźniku, bowiem na skutek oddzielania się frakcji paliwa mogą one być zalepione bądź zaśniedziałe. Jeśli chodzi o olej silnikowy, do mieszanki lub przekładniowy to w tej kwestii niczego nie musimy się obawiać, bowiem przez nieużywanie nie stracił on swoich właściwości. Podobnie jest z płynem hamulcowym i chłodniczym, nawet po dwuletnim sezonowaniu nie powinny odbiegać od norm, jednak dla komfortu psychicznego możemy je wymienić.

Może zatem są jakieś różnice jeśli chodzi o plastiki, kanapę? Jeżeli skuter nie stał 24/7 na dworze, w pełnym słońcu lub deszczu to nic takiego nie ma. Trudno, aby od stania tworzywa sztuczne uległy zniszczeniu. Co najwyżej mogą być przykurzone i wymagać mycia i polerowania miękką ściereczką. Niekiedy jedyną rzeczą, która odróżnia pojazdy z jednego i drugiego rocznika jest zastosowane malowanie lub okleiny i na tym różnice się kończą.

Główny problem, jeśli chodzi o kupno skutera tkwi w naszej podświadomości. To, że skuter ma wpisany poprzedni rocznik i jest tańszy nie oznacza, że jest gorszy. Gdyby rozłożyć pojazd na czynniki pierwsze okazałoby się, że poszczególne podzespoły nie są z roku produkcji, tylko zostały wyprodukowane, dwa, trzy, cztery lata wcześniej. Skoro zatem sam producent składa jednoślady z odpowiednio magazynowanych części, to dlaczego skuter jako całość, opatrzona gwarancją ma mieć jakieś braki z powodu kolejnego roku składowania?

Fot.: Skuterowo.com

Czytaj więcej o: , , , , , , , ,

- napisał 122 publikacji w Jednoślad.pl.

Świetny dziennikarz i zarazem fachowiec. Wynikiem jego zamiłowania do majsterkowania jest ogromna ilość literatury poradnikowej. | Redakcja |

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: 3 opinii

  1. To się zgadza.Ja mam Kymco Super 8 z 2010r. kupiony nowy w Motor-landzie przez znajomego .Niektóre części są z 2008r. i 2009r.

  2. pasek888 pisze:

    Ja dziś odebrałem skuter wygrany w konkursie. Chińczyk z… maja 2008. Przebieg 3km. Miał zawalony gaźnik, ciężko palił. Po przejechaniu 15km wszystko jest z nim OK, przedmuchał się.

  3. Kisiu1981 pisze:

    Ja tam kupiłem Inkę z wyprzedaży sezonu 700 zł taniej (czyli za 2577 zł) i nie żałuję, a nawet nie myślę o tym, że rok stała. Jedyne do czego można by się przyczepić to bijąca tarcza hamulca (rozhartowana) ale nie przeszkadza mi to aż tak bardzo i jestem w stanie nawet kupić nową, bo wiem, że i tak oszczędzam.


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Kymco K-Pipe 125, Peugeot Metropolis: Nowe Testy Skuterowo.com

Kymco K-Pipe 125, Peugeot Metropolis: Nowe Testy Skuterowo.com

23 maja 2014

Zaraz po weekendzie pojawi się długo wyczekiwany test Kymco K-Pipe 50 - jednej z nowości tego sezonu w Polsce. W drodze do nas jest również coś absolutnie niezwykłego!

125 ccm Wiadomości0 opinii

Skutery: Nietolerancja na Drodze

Skutery: Nietolerancja na Drodze

11 września 2012

Będąc wieloletnim użytkownikiem drogi dość często zdarzało mi się zauważyć różne przejawy agresji i nietolerancji uczestników ruchu. Zrozumiałe może być nerwowe zachowanie kierowców, kiedy są świadkami rażących błędów innych.

Blogi Skutery31 opinii

Junak 122 SPORT 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

Junak 122 SPORT 125: Zdjęcia, Opis, Cena, Dane techniczne

16 marca 2014

Do odważnych świat należy. Podobnie jak z tym modelem - Junakiem 122 Sport. Świetny, nowoczesny wygląd plus żwawy silnik na czterosuwa .

125 ccm Zdjęcia0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.