125 ccm
Aktualnie czytasz:
Polscy producenci motocykli i skuterów 125 cm3 zaskoczeni
18

Nie milkną echa wczorajszego głosowania nad „ustawą o zmianie ustawy o kierujących pojazdami” AD 2014. Rodzima branża producentów i importerów cierpi na braki magazynowe. Nikt nie spodziewał się takiego zainteresowania.

Przypomnijmy, że wczoraj Sejm, niemal jednomyślnie przyjął nowelizację na mocy której posiadacze prawa jazdy kategorii B będą mogli jeździć skuterami i motocyklami 125 ccm i maksymalnej mocy 11KW bez konieczności zdobywania dodatkowych uprawnień, szkoleń i egzaminów.

Jakbyśmy mogli przewidywać przyszłość i w marcu powiedzielibyśmy, że za kilka miesięcy przez Sejm przejdzie taka ustawa to każdy kazałby się nam puknąć w czoło, albo zjechać skuterem z Giewontu. Nie było przesłanek ku temu, aby uważać, że taka liberalizacja prawa wejdzie w życie.  To powód do ogromnego zadowolenia, na czym zyskają nie tylko kierowcy, ale również cała branża. Przyszły sezon okaże się przełomowy. Yamaha i Kymco już wprowadza nowe modele 125 ccm, niedostępne do tej pory w polskich salonach. Pozostali gracze w pocie czoła pracują nad nową kolekcją na rok 2015.

To dla nas doskonała wiadomość. Czekamy jedynie na podpis Prezydenta oraz zawarte w ustawie vacatio legis, które trwa 30 dni od opublikowania ustawy w Dzienniku Ustaw. To oznacza, że jeszcze przed wrześniem będzie można poruszać się motocyklami i skuterami 125 cm3 posiadajac wyłącznie prawo jazdy B. Junak posiada w swojej ofercie kilka ciekawych propozycji dla chcących zamienić cztery kółka na dwa. To doskonale znany Junak 124Junak 122, Junak 122 RS, Junak 123, Junak 122 Sport, czy model 121. Wszystkie są idealne na początek motocyklowej przygody. To za sprawą niskiej masy własnej i dobrej trakcji

 
Czytaj
REKLAMA

Prezenty od Junaka

Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.

– Mówi Karol Kopytek, Zastępca Kierownica Sprzedaży marki Junak.

W sezonie 2015 Junak zaskoczy Was dodatkowo wieloma nowymi propozycjami w tym segmencie. Prócz nowych motocykli o pojemności 125 ccm pojawią się również skutery. Warto uzwględnić ten fakt myśląc o zakupie nowego motocykla

– dodaje w przesłanym nam oświadczeniu.

Inni nadal milczą, jednak należy domniemywać, że posiadają dość podobne stanowisko.
Ustawa o 125 ccm na prawo jazdy B została przegłosowana w Sejmie i skierowana do podpisu Prezydenta. Po jej sygnowaniu zostanie opublikowana w Dzienniku Ustaw po czym po upływie 30 dni wejdzie w życie.

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
0%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
18 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe
    1 lipca 2014 at 18:46

    a co nie możesz jeździć z kierownicą po prawej? 😛

  • Zdjęcie profilowe B4rtek
    1 lipca 2014 at 18:49

    Się martwicie, najwyżej pasażer będzie kierował ;p

  • Zdjęcie profilowe Wombat
    1 lipca 2014 at 19:12

    e tam, zamienić lagi miejscami i jest

  • Zdjęcie profilowe rymcymcym2009
    6 lipca 2014 at 12:35

    A jednak sam już nie wiem, jak to jest z tym wtryskiem w przypadku Yagera czy tam Dinka 125… Podobno, że jeśli ma rozrusznik nożny, to nie jest na wtrysku… Wie ktoś coś na ten temat? Chyba, że jest Yager DT 125i i zwykły Yager 125, no to wtedy wiadomo, że ten drugi jest na gaźniku, co uważam za kichę :-/

  • Zdjęcie profilowe Pietro
    6 lipca 2014 at 12:52

    Nie kupowałbym używki na wtrysku, chyba że znasz właściciela i prawdziwy przebieg.. Poza tym motorki z UK, mają inną symetrię oświetlenia z uwagi na ruch lewostronny (może przegląd nie przejść bez wymiany reflektora).

  • Zdjęcie profilowe Rurek
    6 lipca 2014 at 13:07

    co do wtrysku i kopki: to nie zawsze tak jest, spójrz na yamahę ybr (te na wtrysku oczywiście) albo na jakąkolwiek ybr custom (tutaj każda jest na wtrysku a kopkę mimo wszystko ma)

  • Zdjęcie profilowe Evert
    6 lipca 2014 at 18:42

    Tak właśnie jest. Niestety nie wszystkie nowe YBR-ki 125 mają tą kopkę – customy tak, ale standardy już niekoniecznie. Zależy to od kraju, do którego dany model jest eksportowany. Ale i tak można taką kopkę domontować, bo jest zaślepka, a silniki w obydwu wersjach takie same, więc części powinny pasować. Z kolei do skutera Honda Vision (na wtrysku) można nawet dokupić taki zestaw nożnego startera.

    http://www.hood.de/i/honda-vision-110-2011-kickstarter-umbausatz-conversion-kit-neu–46673430.htm

    Tu nawet niemiecka stronka z montażem tego i innych akcesoriów:

    http://www.uni-ulm.de/~afetzer/dones_roter_honda_vision_110/

    A tak w ogóle, to trochę szkoda, że tego \”kopniaka\” już się w większości modelów na wtrysku nie montuje. Nawet w tych jednośladach o mniejszych pojemnościach. Producenci tłumaczyli to często, że jak padnie akumulator, to nie będzie mogła zadziałać pompka. Tymczasem aku czasem ma taki stan naładowania, że starczy mu na pompkę, ale na rozrusznik już nie. Dlatego, mimo wszystko, dobrze mieć \”kopkę\”.

    Ciekawostką jest fakt, że Yamaha niedawno wypuściła klasyczną SR400 na wtrysku, którą odpala się tylko ze startera nożnego, ale dla ułatwienia ma wskaźnik położenia tłoka i dekompresator ręczny (jak w dawnym Junaku).

  • Zdjęcie profilowe rymcymcym2009
    23 lipca 2014 at 15:35

    Pietro napisał:

    Nie kupowałbym używki na wtrysku, chyba że znasz właściciela i prawdziwy przebieg..

    Nowego (fabrycznie) nie chcę, bo pójdę z torbami przez te przeglądy gwarancyjne:-/
    Używanego z wtryskiem też nie? Więc chyba zostanę przy swojej pięćdziesiątce 😉