Piaggio Medley S ABS 125 2016: Podsumowanie tygodniowego testu

Dziś stała się rzecz niesamowita. Po ponad 3 tygodniach jesiennej aury przestało padać, a temperatura przekroczyła 20 kresek. Zmianę pogody docenili nie tylko spacerowicze, ale przede wszystkim motocykliści.

To idealna okazja aby wyruszyć w nieco bardziej malownicze okolice i pokazać Wam skuter, który idealnie współgra z tymi widokami. To Piaggio Medley 125, sygnowany literą S. Wygląda świetnie, zwłaszcza w tym metalizowanym malowaniu.

Wbrew pozorom jest to dość spora konstrukcja na dużych kołach. Z przodu mamy 16, a z tyłu 14 cali. W połączeniu z komfortowym zawieszeniem i prostą pozycją za kierownicą powstaje bardzo uniwersalny skuter miejski o dojrzałym wyglądzie.

Design Piaggio Medley S z każdej strony podkreśla, że mamy do czynienia ze skuterem klasy premium. Nie chodzi tutaj tylko o jakość wykończenia i o materiały z jakich go zbudowano, ale przede wszystkim o wyważone, unikalne i eleganckie linie nadwozia.

Piaggio Medley S 125 posiada jednostkę napędową nowej generacji iGet. Posiada ponad 12 KM, które są zasilane wtryskiem paliwa, a chłodzone cieczą. Co ciekawe chłodnicę znajdziecie nie na froncie, a na profilu tego sprzętu. Skuter cieszy się bardzo dobrą dynamiką i bez problemu osiąga 115 km/h prędkości maksymalnej.

Co bardzo ważne – Medley został wyposażony w system start-stop, który działa w sposób praktycznie niezauważalny. Zatrzymujemy się na światłach, silnik gaśnie, a jego ponowny rozruch jest realizowany nie rozrusznikiem, a poprzez alternator. Dzięki temu unikamy uporczywych dźwięków i wibracji w momencie powrotu jednostki do życia. Dzięki optymalizacji nowego silnika iGet, Piaggio deklaruje spalanie na poziomie 2.1 L. To 4 razy mniej, niż benzynowy samochód w mieście.

Spójrzmy jeszcze raz na zegary. Zaprojektowane nowocześnie, ale bez przesady. Ku mojej uciesze nie zrezygnowano ze wszystkich analogowych wskazówek. Mamy także panel ciekłokrystaliczny, jednak bez komputera pokładowego, szkoda.

Patrząc dalej koniecznie trzeba pochwalić grube i bardzo miękkie gripy. Chwyt kierownicy jest pewny i komfortowy. Z kolei wszystkie przyciski są wykonane z fajnej jakości plastiku i chętnie współpracują nawet z dużymi dłońmi.

Skoro już użyliśmy przycisku elektrycznego odblokowywania kanapy to zajrzyjmy do schowka. Jest naprawdę spory i pomieści dwa otwarte kaski. Tak dużą przestrzeń wygospodarowano dzięki zbiornikowi paliwa w podłodze.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Pod kierownicą znajdziecie drugi schowek na dokumenty i telefon. Co ważne jest tam też gniazdo USB do ładowania smartfona.

To o czym jeszcze trzeba wspomnieć to hamulce. Mamy dwie spore tarcze z systemem ABS. Działają świetnie, nawet wtedy kiedy jedziemy 140 kilogramowym Medleyem w dwie osoby.

Piaggio Medley S to wydatek około 14 000 zł. Jeśli szukasz uniwersalny i komfortowy skuter z klasą, dużą dawką prestiżu i wieloma nowoczesnym dodatkami to warto zastanowić się nad tą włoską propozycją.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button